Loading...

رده‌بندی قابل‌اعتمادترین خودروسازان دنیا؛ تویوتا در صدر و کرایسلر در قعر!

رده‌بندی قابل‌اعتمادترین خودروسازان دنیا؛ تویوتا در صدر و کرایسلر در قعر!

رده‌بندی قابل‌اعتمادترین خودروسازان دنیا؛ تویوتا در صدر و کرایسلر در قعر!

جی دی پاور نتایج جدیدترین مطالعه قابل‌اعتمادترین خودروسازان دنیا را منتشر کرد و بر این اساس برند تویوتا در صدر قرار گرفت.

با توجه به نتایج این مطالعه می‌توان گفت قابلیت اطمینان بلندمدت دوم سوم تمامی برندهای حاضر کاهش یافته‌اند و در مجموع رانندگان ۱۹۰ مشکل را به ازای هر ۱۰۰ خودرو تجربه می‌کنند. این به معنی افزایش ۴ مورد مشکل در ۱۰۰ خودرو نسبت به مطالعه یک سال قبل است. نکته بدتر اینکه در مطالعه پارسال ۱۲ درصد خریداران در ۹۰ روز تا ۳ سال اول مالکیت یک مشکل را در خودروی خود تجربه کرده بودند درحالی‌که این رقم هم‌اکنون به ۱۷ درصد خریداران رسیده است.

باید به این نکته اشاره ‌کنیم که مطالعه قابل‌اعتمادترین خودروسازان دنیا جی دی پاور در سال جاری نظرات ۳۰۵۹۵ مالک خودروهای مدل ۲۰۲۱ را پس از سه سال مالکیت بررسی کرده است. این مطالعه از آگوست تا نوامبر سال ۲۰۲۳ صورت گرفته و نتایج مهمی را در بر دارد. فرانک هانلی مدیر ارشد جی دی پاور می‌گوید فاکتورهای متنوعی در نتایج به دست آمده دخیل هستند. کاهش قابلیت اطمینان خودروها می‌تواند به مسائلی همچون همه‌گیری کرونا، فشار روی خودروسازان و تأثیرات روی بازار خودرو مرتبط باشد. به این ترتیب احتمال بهتر شدن اوضاع با برگشت خطوط تولید به حالت نرمال وجود دارد اما هنوز هم خودروسازان باید موارد زیادی را مدنظر قرار دهند. هانلی می‌گوید:

متوسط سن خودروهای موجود در جاده‌های آمریکا به حدود ۱۲ سال می‌رسد و این امر اهمیت تولید وسایل نقلیه‌ای با طول عمر بالاتر را نشان می‌دهد. خودروسازان باید مطمئن شوند تکنولوژی‌های جدیدی که بکار می‌گیرند همچنان با نیازهای مشتریان امروزی همخوانی دارند

تویوتا کمری

یکی از حوزه‌هایی که بیشترین مشکل را برای خودروسازان ایجاد کرده بخش تکنولوژی خودروهاست. مالکان در مطالعه امسال جی دی پاور ۴۹.۱ مشکل را به ازای هر ۱۰۰ خودرو تجربه کرده‌اند و این مشکلات به سیستم‌های اطلاعات سرگرمی مربوط می‌شوند. این رقم تقریباً دو برابر میزان مشکلاتی است که در حوزه بعدی یعنی بدنه خودروها وجود دارند. بیشترین مشکل به اتصال اپل کارپلی و اندروید اتو مربوط می‌شود و سیستم تشخیص صوتی فابریک نیز با اندکی فاصله در رده دوم مشکل‌سازترین تکنولوژی‌ها قرار دارد.

محصولات تویوتا

از آنجایی که ویژگی‌های پیشرفته خودروها جزو مشکل‌سازترین آن‌ها هستند بنابراین جای تعجبی ندارد که مالکان خودروهای برقی بیشترین گلایه را ثبت کرده‌اند. این دسته از افراد ۲۵۶ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو را گزارش کرده‌اند درحالی‌که آمار خودروهای پلاگین هیبریدی و هیبریدی به ۲۱۶ و ۱۹۱ مشکل می‌رسد. مالکان خودروهای درون‌سوز هم ۱۸۷ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو را ذکر کرده‌اند. البته مشکلات تکنولوژی خودروها تنها نکته‌ای نیست که مالکان خودروهای برقی به آن‌ها اشاره می‌کنند. جی دی پاور می‌گوید ۳۹ درصد مالکان این خودروها اظهار داشته‌اند لاستیک‌های خودرو را سه سال پس از مالکیت تعویض کرده‌اند. این رقم برای مالکان خودروهای درون‌سوز تنها ۲۰ درصد بوده است.

تویوتا و لکسوس

اما کدام برند در مطالعه قابل‌اعتمادترین خودروسازان رده اول را کسب کرده است؟ پاسخ آسان است: تویوتا! این برند ژاپنی در کلاس خودروهای رده میانی تنها ۱۴۷ مشکل در ۱۰۰ خودرو داشته و برند لوکس آن یعنی لکسوس هم در کلاس خودروهای سطح بالا بهتر از همه بوده است. مالکان خودروهای لکسوس ۱۳۵ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو را گزارش کرده‌اند. برای دومین سال پیاپی است که ژاپنی‌ها چنین عملکردی را بر جای می‌گذارند. بدون هرگونه تعجبی، این کمپانی بیشترین میزان جوایز برای خودروهای خود را کسب کرده‌اند. در واقع ۹ محصول تویوتا توانسته‌اند جایزه جی دی پاور را به دست آورده‌اند که از سال ۲۰۱۷ تاکنون بیشترین رقم به شمار می‌رود. نکته جالب اینکه در همان سال ۱۰ خودروی تویوتا توانسته بودند جوایز مطمئن‌ترین خودروهای جی دی پاور را کسب کنند.

اما در انتهای جدول قابل‌اعتمادترین خودروسازان دنیا کرایسلر با ۳۱۰ مشکل برای هر ۱۰۰ خودرو قرار دارد. نکته دیگر اینکه تسلا در این رده‌بندی حضور دارد و جی دی پاور می‌گوید برند یاد شده نتوانسته پیش‌نیازهای حضور در این مطالعه را رعایت کند. با این وجود تخمین زده می‌شود تسلا ۲۵۲ مشکل به ازای هر ۱۰۰ خودرو داشته باشد که بدتر از ۱۹۰ مشکل متوسط برندهای حاضر در مطالعه است. تسلا با این عملکرد بین ۵ برند انتهایی جدول قرار می‌گیرد. اما زمانی که بحث مطمئن‌ترین خودروها به میان آید نه تویوتا و لکسوس بلکه خانواده پورشه ۷۱۸ شامل باکستر رودستر و کیمن کوپه است که در صدر قرار می‌گیرد. جزئیات کامل این جوایز در ادامه ذکر شده‌اند اما برخی از مطمئن‌ترین خودروها در کلاس‌های خود شامل چندین خودروی تویوتا از جمله کرولا و کمری، لکسوس IS، بی ام و X6 و فورد سوپر دیوتی هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۲۳ رای برچسب هاj.d.power