Loading...

اسکای‌درایو در CES 2022 از خودروی پرنده‌ی تک نفره رونمایی کرد

دسته بندی : کد خبر :6972
1400/10/17
6182

اسکای‌درایو در CES 2022 از خودروی پرنده‌ی تک نفره رونمایی کرد

اسکای‌درایو در CES 2022 از خودروی پرنده‌ی تک نفره رونمایی کرد

در نمایشگاه CES 2022 اسکای‌درایو، یک استارت‌آپ فناوری هوایی در توکیو و با پشتیبانی تویوتا، از وسیله‌ی نقلیه‌پرنده‌ی فوق سبک و جمع‌وجور خود، مدل SD-03 که آزمایش پرواز خلبانی را کامل کرده‌، رونمایی کرد. این نخستین بار است که این شرکت SD-03 خود را در مقیاس کامل در کشوری به جز ژاپن به نمایش می‌گذارد.

خودروی پرنده‌ی «اسکای‌درایو» (SkyDrive) برای برخاستن و فرود عمودی با پایداری بسیار زیاد طراحی شده است و با آلایندگی صفر، حمل‌ونقل سریع و ایمن را در همه جا، ازجمله برای نجات اضطراری، امکان‌پذیر می‌سازد.

  • نخستین پرواز آزمایشی خودرو پرنده تویوتا انجام شد

این هواگرد عمودپرواز شهری الکتریکی با بیشینه وزن برخاست ۴۰۰ کیلوگرم از ۸ ملخ استفاده می‌کند و دارای حداکثر سرعت ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت است. علاوه بر مدل نمایش داده شده، مدل SD-05 هم‌اکنون در دست توسعه است و به‌عنوان یک تاکسی هوایی برای عرضه در نمایشگاه جهانی ۲۰۲۵ در اوساکا ژاپن درنظر گرفته شده است.

هواگرد عمودپرواز شهری اسکای‌درایو

غرفه‌ی اسکای درایو در CES 2022
Credit: Aero Morning

اسکای‌درایو اخیرا پس از تأیید گواهینامه‌ی مدل پرنده‌ی خود توسط وزارت حمل‌ونقل ژاپن، به سمت تجاری‌سازی محصول خود حرکت کرده است. نقطه عطفی که هیچ توسعه‌دهنده‌ی وسیله‌ی نقلیه‌ی پرنده‌ی شهری دیگری در ژاپن به آن دست نیافته است.

«تاکهیرو ساتو» (Takehiro Sato) مدیر عملیات اسکای‌درایو گفت: «مدل SD-03 نقطه اوج تخصص ما در فناوری‌های ربات‌های پرنده و مهندسی آیرودینامیک است. چیزی که می‌خواهیم در آینده ببینیم این است که وسایل نقلیه‌ی بدون آلایندگی اسکای‌درایو از پارکینگ و پدهای بالگرد در بالای ساختمان‌ها بلند می‌شوند و در آن‌ها فرود می‌آیند و در نهایت سفر هوایی نقطه-به-نقطه را به یک انتخاب واقعی برای حمل‌ونقل روزانه‌ی شهری تبدیل می‌کنند.»

او افزود: «ما سخت‌تر و سریع‌تر از همیشه کار می‌کنیم تا این انقلاب حوزه‌ی حمل‌ونقل را که هر قرن یک بار روی می‌دهد، به واقعیت تبدیل کنیم.»

شرکت اسکای‌درایو در جولای ۲۰۱۸ با مأموریت راهبری یک انقلاب حمل‌ونقل برای یک بار در قرن، تأسیس شد. از آن زمان این شرکت تحت حمایت تویوتا، توسعه‌ی خود را در زمینه‌ی خودروهای پرنده و پهپادهای باری بیشتر کرده است و با مشارکت دیگران برای ترویج چشم‌انداز مشترک دنیای آینده، که در آن مردم می‌توانند از حمل‌ونقل هوایی به عنوان یک راه دردسترس در جابه‌جایی‌های روزانه استفاده کنند، فعالیت دارد.

عکس کاور: هواگرد عمودپرواز شهری اسکای‌درایو
Credit: SkyDrive

منابع: Aero Morning, Transport Up