Loading...

اپل پتنت چه فناوری‌های مهمی را برای خودروی خود ثبت کرده است؟

دسته بندی : کد خبر :6213
1400/09/24
4397

اپل پتنت چه فناوری‌های مهمی را برای خودروی خود ثبت کرده است؟

اپل پتنت چه فناوری‌های مهمی را برای خودروی خود ثبت کرده است؟

خودروی اپل (Apple Car) بیش از هر زمان دیگری با جدیت دنبال می‌شود و این شرکت پتنت‌های گوناگونی را در این زمینه ثبت کرده است که برخی نوآوری‌های قابل توجهی را شامل می‌شوند.

موجی از پتنت‌های ثبت شده توسط اپل نشان می‌دهد که این شرکت در حال تلاش بیشتر برای عرضه‌ی خودروی الکتریکی خود است و حالا مجموعه‌ای از رندرهای تازه، برخی ویژگی‌های فناورانه‌ی این خودرو را بر پایه‌ی این پتنت‌ها نشان می‌دهند.

  • خودروی اپل چه نوآوری‌هایی می‌تواند داشته باشد؟

نمایشگرهای بیرونی

محصولات اپل این روزها کمی بیشتر از یک نمایشگر هستند و این موضوع از نظر ظاهری برای خودروی این شرکت تغییری نخواهد کرد.

پتنت نمایشگر بیرونی خودروی اپل روی بدنه

این پتنت ثبت شده توسط اپل نشان می‌دهد که حتی بدنه‌ی بیرونی آن هم به‌عنوان یک صفحه نمایش کار می‌کند و طرح‌های گرافیکی مانند سرعت خودرو و هشدارهای هنگام رانندگی را نشان می‌دهد.

پتنت نمایشگر بیرونی خودروی اپل به‌عنوان تابلوی هشدار

حتی پیشنهاد شده است که می‌توان ظاهر خودرو را با کمک این نمایشگرهای بدنه، برای نمونه با طرح شعله، شخصی‌سازی کرد.

پتنت نمایشگر بیرونی خودروی اپل به‌عنوان طراحی خودرو

فناوری خودران

به‌نظر می‌رسد که خودروی اپل از فناوری اختصاصی برای هر سیستم کمک رانندگی خودکار استفاده می‌کند.

فناوری خودران اپل

این شرکت پیش از این مهندسانی را از دیگر شرکت‌های خودروسازی مانند مرسدس و تسلا برای کار روی این فناوری استخدام کرده است، بنابراین هوش جدی و قدرتمند پشت این فناوری در اپل وجود دارد.

این پتنت نشان می‌دهد که اپل از فناوری «لیدار» (LiDAR) با بازتابنده‌های مخفی در سراسر خودرو استفاده می‌کند و این یعنی هیچ جعبه‌ی حسگر زشتی، طراحی درخشان آن را خراب نمی‌کند.

فناوری پایش آب‌وهوا

حتی کنترل آب‌وهوا هم می‌تواند در خودروی اپل متفاوت باشد. این ایده سنسورهایی را نشان می‌دهد که می‌توانند دما را با توجه به دمای بدن شما تنظیم کنند.

فناوری پایش آب‌وهوا در خودروی اپل

این با فناوری شیشه‌ای کار می‌کند که می‌تواند خود را تیره کند تا گرمای ورودی به کابین را در کنترل داشته باشد. قطعا این فناوری در مناطق گرم سودمند خواهد بود.

رانندگی با کنترل حرکتی

در اینجا یک مورد عجیب وجود دارد: رانندگی بدون فرمان. این پتنت برای خودروی اپل نشان می‌دهد که واقعا می‌توان آن را با حرکات دست کنترل کرد.

پتنت فناوری رانندگی با کنترل حرکتی در خودروی اپل

کمی شبیه بازی «ماریو کارت» (Mario Kart) در کنسول Wii نینتندو است اما قطعا توصیه نمی‌شود که پوست موز را به سمت اتومبیل‌های پشت سر خود پرتاب کنید!

شارژ خودرو

پتنت اتصال خودکار به شارژر در خودروی اپل

اگر قرار باشد این پتنت عملی شود، حتی نیازی نیست خودروی اپل خود را به برق وصل کنید زیرا خودش این کار را انجام می‌دهد. شما فقط باید خودرو را به سمت شارژر ببرید و اجازه دهید تا خودرو این اتصال را انجام دهد.

اتصالات شارژر خودروی اپل

اپل حتی یک فناوری را ثبت اختراع کرده است که به خودروها امکان می‌دهد در حال حرکت شارژ شوند و حتی برق را به اشتراک بگذارند. این پتانسیل وجود دارد که اپل بتواند مجوز این فناوری را به دیگر سازندگان خودرو بدهد.

تولید خودروی اپل

آیا خودروی اپل هرگز تولید خواهد شد؟ این پرسشی است که معمولا در دهه‌ی گذشته مطرح شده است اما این روزها پاسخ آن تقریبا قطعی است. بله!

رندر خودروی اپل توسط Carwow

با این وجود اپل می‌خواهد مطمئن باشد که پروژه‌ی خودرو، که خود شرکت نام «پروژه‌ی تایتان» (Titan Project) به آن داده است، شکست نمی‌خورد.

اپل هم‌اکنون نمونه‌ی مشابه «دایسون» (Dyson) را دارد تا نشان دهد که تبدیل شدن یک غول فناوری به یک سازنده‌ی خودرو، کار ساده‌ای نیست. دایسون پروژه‌ی خودروی الکتریکی خود را در سال ۲۰۱۹ پایان داد و اعلام کرد که نمی‌توان آن را از نظر تجاری مطمئن ادامه داد.

«فاکسکان» (Foxconn) که گوشی‌های آیفون را برای اپل می‌سازد، اخیرا خط تولید خودروهای خود را راه‌اندازی کرده است. اپل می‌تواند برای تولید به آن‌ها تکیه کند یا به احتمال زیاد، مجوز برخی از پتنت‌های خود را به این شرکت بدهد. هرچند با حضور مهندسان شاخص شرکت‌های دیگر در اپل تولید کاملا اختصاصی خودرو هم دور از انتظار نیست.

منبع: Carwow