Loading...

ایلان ماسک بیش از ۱۱ میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهد کرد

دسته بندی : کد خبر :6410
1400/09/30
9550

ایلان ماسک بیش از ۱۱ میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهد کرد

ایلان ماسک بیش از ۱۱ میلیارد دلار مالیات پرداخت خواهد کرد

مدیر عامل تسلا، ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که وی انتظار دارد که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۱ میلیارد دلار مالیات را بپردازد. این رقم تقریباً با عدد اعلام شده در گزارش پایگاه سی‌ان‌بی‌سی در هفته‌ی گذشته مطابقت دارد. در این گزارش تخمین زده شد که ماسک در سال جاری ۷ میلیارد دلار مالیات ایالتی و فدرال را پرداخت کرده و تا ۱ ژانویه (۱۱ دی ماه) ۵ میلیارد دلار دیگر نیز پرداخت خواهد کرد. در توضیحات این خبر، سی‌ان‌بی‌سی آورده که این رقم می‌تواند رکورد بزرگ‌ترین صورت‌حساب مالیاتی جهان را به نام خود ثبت کند.

این افشاگری در حالی صورت می‌گیرد که ماسک و سایر میلیاردرها با نظارت سختگیرانه‌ای بر میزان مالیاتی که پرداخت می‌کنند، مواجه هستند. همانطور که پایگاه خبری سی‌ان‌بی‌سی درباره‌ی این موضوع توضیح می‌دهد، ماسک در نقش خود به عنوان مدیر عامل تسلا حقوق یا پاداش نقدی دریافت نمی‌کند و در عوض درآمد او از سود سهام‌های شرکتش جبران می‌شود. زمانی که مدیر عامل تسلا به پول نیاز دارد، می‌تواند آن را با استفاده از سهام خود به عنوان وثیقه قرض کند که تعهدات مالیاتی مشابه‌ای ندارد.

  • ایلان ماسک خبرهای مهمی از سایبرتراک در رویداد مالی تسلا اعلام خواهد کرد

اما فرق داستان امسال او در این است که ماسک در اوایل نوامبر (آبان ماه) شروع به فروش میلیاردها سهام تسلا کرد که بر اساس گزارش پایگاه خبری سی‌ان‌بی‌سی با این اقدام، مجموع درصد مالیاتی پرداخته شده‌ی او به بیش از ۵۳ درصد می‌رسد. این تصمیم ظاهراً نتیجه یک نظرسنجی توییتر بود که در ماه نوامبر (آبان ماه) انجام شد و در آن کاربران به ماسک نظر مثبت دادند تا ۱۰ درصد از سهام تسلا خود را بفروشد. در نظرسنجی انجام شده ۵۷/۹ درصد از شرکت کنندگان رأی موافق و ۴۲/۱ درصد از آن‌ها رأی مخالف دادند. همین مسأله باعث سقوط ۱۱/۹ درصدی ارزش سهام این شرکت و کاهش سرمایه ایلان ماسک به ۲۸۸ میلیارد دلار و کاهش ۲۰۰ میلیارد دلاری ارزش بازار تسلا شد.

در اوایل سال جاری، ProPublica گزارش داد که ماسک در سال ۲۰۱۸ مالیات درآمد فدرالی را پرداخت نکرد و با وجود افزایش ۱۳.۹ میلیارد دلاری ثروتش، تنها ۴۵۵ میلیون دلار مالیات در چهار سال گذشته پرداخت کرده است. ماسک در سخنرانی کنفرانس کد (Code) امسال گفت که مالیات‌هایش در سال ۲۰۱۸ صفر بوده، زیرا او در سال قبلش مبلغی بیشتر از مالیات مذکور را پرداخت کرده بود.

  • کارکنان سابق اسپیس‌ایکس از آزار جنسی در این شرکت خبر دادند

در حالی که ماسک طبق ادعای خود بیشتر از هر آمریکایی در تاریخ در سال ۲۰۲۱ مالیات پرداخت کرده، همچنان بدون در نظر گرفتن این موضوع او ثروت‌مندترین فرد جهان است. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروت خالص ماسک در حال حاضر حدود ۲۴۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود که تقریبا ۵۰ میلیارد دلار بیشتر از جف بزوس، بنیانگذار آمازون با ۱۹۵ میلیارد دلار گزارش شده است. این میلیاردر ۵۰ ساله ۲۰ درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد و بدین ترتیب رشد ارزش این شرکت تأثیر زیادی بر ثروت او دارد.

مالیات ایلان ماسک

در ماه‌های اخیر سهام تسلا پس از امضای قرارداد فروش ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی الکتریکی به یک شرکت اجاره خودرو، رشد چشمگیری را تجربه کرد و از ۱ تریلیون دلار گذشت. نکته‌ی جالب توجه دیگر مقایسه‌ای است که ادوارد لوک درباره‌ی ثروت ایلان ماسک انجام داده و آن را در کنار تولید ناخالص داخلی پاکستان قرار داده است. به گفته‌ی او ثروت ماسک حالا از تولید ناخالص داخلی این کشور با ۲۲۰ میلیون نفر جمعیت بیشتر شده است. همچنین هفته‌ی گذشته، مدیر عامل تسلا در نشریه‌ی تایم به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۱ معرفی شد.

  • امپراتوری ایلان ماسک در تگزاس؛ شمشیری آخته بر سر سیلیکون‌ولی

منبع: TheVerge