Loading...

تحلیل تریلر نهایی فیلم زمانی برای مردن نیست؛ افشاگری ۲۱ راز جیمز باند

دسته بندی : کد خبر :2284
1400/06/17
7605

تحلیل تریلر نهایی فیلم زمانی برای مردن نیست؛ افشاگری ۲۱ راز جیمز باند

تحلیل تریلر نهایی فیلم زمانی برای مردن نیست؛ افشاگری ۲۱ راز جیمز باند

آخرین و جدیدترین تریلر فیلم زمانی برای مردن نیست، به تازگی منتشر شده است. دنیل کریگ در نقش جیمز باند، ۱۵ سال در این اثر حماسی حضور داشت و در قالب چهار فیلم مامور ۰۰۷ بازی کرد.

زمانی برای مردن نیست، آخرین بخش این ماجراجویی است که قرار است پس از ۱۶ ماه تاخیر به دلیل همه‌گیری کرونا، در اکتبر ۲۰۲۱ اکران شود. در این فیلم به غیر از باند، کاراکترهای دیگری مانند مظنونین همیشگی، ام (رالف فاینس)، مانی‌پنی (نائومی هریس)، کیو (بن ویشاو) و فلیکس لیتر (جفری رایت) حضور دارند. لیا سیدو در نقش مادلین سوان به این مجموعه باز خواهد گشت و در کنار او تازه‌واردانی مانند لاشانا لینچ و آنا د آرماس حضور دارند. هم‌چنین بلوفلد با بازی کریستوف والتز و سافین با بازی رامی مالک، شروران زمانی برای مردن نیست هستند.

  • ۷ فیلم بزرگ که اکرانشان احتمالا تا ۲۰۲۲ به تعویق افتاده است
  • آخرین تریلر «جیمزباند: زمانی برای مردن نیست» را ببینید؛ خداحافظ آقای کریگ
  • چرا دنیل کریگ برای جیمز باند: زمانی برای مردن نیست بازگشت؟

تصاویر قبلی نشان می‌داد که باند بازنشسته شده است و از خیانت احتمالی مادلین خبر دارد. این زوج اکنون در ایتالیا در کمین هستند. طرفداران در این تریلر با سافین آشنا شدند که لانه بزرگ را اشغال کرده است و مخاطبان سعی کردند نقشه کوچک شیطانی او را از سرنخ‌های اندک موجود، حدس بزنند. باند با جانشینش، نومی با بازی لاشانا لینچ، ارتباط برقرار می‌کند و حتی از بلافلد زندانی نیز کمک می‌گیرد تا اطمینان حاصل کند که ماموریت نهایی‌اش موفقیت‌آمیز خواهد بود اما هنوز سوالات زیادی درباره قسمت بیست و پنجم جیمز باند باقی مانده است. ارتباط بین سافین و مادلین و هم‌چنین راز بزرگ بلوفلد، هم‌چنان پنهان است.

آخرین تریلر زمانی برای مردن نیست، حالا رونمایی شده است و آخرین نکات را قبل از اکران فیلم ارائه می‌دهد. اگرچه برخی از تصاویر آن آشنا به نظر می‌رسند اما به هر حال، این تبلیغ جدید، اطلاعات بیشتری درباره مقاصد و اهداف سافین ارائه می‌دهد و سکانس‌های اکشنی را که در جاهای دیگر آغاز شده بود و آن‌ها را دیده بودیم، گسترش می‌دهد. اما جدیدترین جزئیات آخرین تریلر زمانی برای مردن نیست چیست؟

۱. تاریخچه دنیل کریگ در نقش باند

زمانی برای مردن نیست

تریلر نهایی زمانی برای مردن نیست، با مونتاژی از کلیپ‌ها و موسیقی فیلم‌های قبلی دنیل کریگ شروع می‌شود که شامل فیلم‌های کازینو رویال، ذره‌ای آرامش، اسکای‌‌فال و اسپکتر هستند. این تصاویر برخی از به یاد ماندنی‌ترین لحظات باند مدرن مانند نزاع وحشیانه در حمام، سقوط با استون مارتین، پرش روی قطار در حال حرکت و آشنایی با مادلین سوان را مرور می‌کنند. هم‌چنین شاهد دیالوگ‌های کلیدی توسط خود کریگ و همچنین ام با بازی جودی دنچ و بلوفلد با بازی والتز هستیم که دیالوگ معروف او درباره رقص بادبادک در طوفان نیز در بین آن‌ها وجود دارد. این مقدمه درباره گذشته، به عنوان نتیجه یک مجموعه پنج قسمتی نشان داده می‌شود و مانند میراثی برای ماجراجویی بعدی ۰۰۷ است.

۲. تصاویر تریلر زمانی برای مردن نیست که قبلا مشاهده شده بودند

اگرچه تریلر جدید دارای تعداد زیادی تصویر جدید و گسترده است اما طرفداران، برخی از آن‌ها را قبلا دیده‌اند. اولین صحنه تکراری که بلافاصله پس از تصاویر فیلم‌های قدیمی (که در بالا توضیح داده شد) می‌آید، دنیل کریگ را نشان می‌دهد که درب گاراژ را باز می‌کند. با توجه به کلیپ‌های قبلی می‌دانیم که استون مارتین وی۸ باند در داخل گاراژ قرار دارد. دیالوگ «این باعث مرگ تو خواهد شد» بلوفلد نیز مدتی است که در تبلیغات مختلف زمانی برای مردن نیست، مشاهده می‌شود اما ما هنوز نمی‌دانیم راز مرگبار مادلین سوان چه چیزی است.

تصویری از یک تونل عجیب و پر آب و پر از کارگر و تیوب‌های برقی در جاهای دیگر نیز دیده شده است و تقریبا مطمئنیم که این‌ مکان، فضای داخلی لانه سافین را نشان می‌دهد. دیالوگ «تو نمی‌دانی این چیست» مادلین نیز فلش‌بکی به روزهای خوب او و جیمز و یادآور آن دوران است.

۳. سافین با بازی رامی مالک برمی‌خیزد

زمانی برای مردن نیست

سکانس قتل سافین در برف و یخ، قبلا در تریلرهای قبلی زمانی برای مردن نیست، مورد اشاره قرار گرفته بود و هم‌چنین دیده بودیم که شخصیت رامی مالک با مسلسلی در دست درحال تعقیب یک هدف ناشناخته بود. با این حال، در تصاویر جدید، این شرور روی سطح سردی دراز کشیده است و با یک نفس ناگهانی از خواب برمی‌خیزد. از آن‌جا که در تصاویر قبلی ماموریت سافین، نقاب وی سالم بود، احتمالا کسی او را ناک اوت کرده باشد (و پوشش چهره او را شکسته باشد) و این لحظه جدید در تریلر، مدتی پس از آن نبرد را نمایش می‌دهد. صحنه‌های بعدی، همان تصاویر قدیمی سافین با نقابی نصفه هستند که در حال تیراندازی به یک سطح یخی است و چندین جسد در زیر سطح یخ، شناور هستند.

۴. حمله گسترده به آسمان‌خراش

صحنه نفوذ ماموران اسرارآمیز به داخل آسمان‌خراش، به روش‌های مختلف در جاهای دیگر استفاده شده است اما در جدیدترین تیزر زمانی برای مردن نیست، کمی گسترش یافته است. تصویری واید از راهرویی به رنگ لیمویی با صفحات شیشه‌ای را در تریلرهای قبلی دیده بودیم و سقوط یک بمب در محفظه آسانسور نیز صحنه‌ای تکراری است اما اکنون شاهد گجت‌های انفجاری کوچکتری هستیم که به دیوارها شلیک می‌شوند. این گجت‌ها ابزار جالبی هستند اما احتمالا متعلق به افراد خوب نیستند.

۵. سلاح بیولوژیکی

زمانی برای مردن نیست

اگرچه طرح و نقش کامل سافین هنوز تایید نشده است اما تریلرهای زمانی برای مردن نیست، چندین سرنخ دارند که نشان می‌دهند تهدید وی، ماهیت بیولوژیکی دارد. یکی از صحنه‌های تریلر جدید بر این قضیه تاکید می‌کند و یک دست با دستکش نشان داده می‌شود که قفل یک ظرف بسته‌ را باز می‌کند. انتظار می‌رود که با چنین محفظه‌ای، مواد خطرناک جابه‌جا شود و این بدان معناست که سافین احتمالا نوعی پاتوژن یا سم ایجاد کرده است و این نظریه در تبلیغات دیگر نیز تقریبا تایید شده است.

۶. غیر قابل ردیابی

در اولین تریلر زمانی برای مردن نیست (که در روزهای پر سر و صدای دسامبر ۲۰۱۹ منتشر شد)، رالف فاینس در نقش ام هشدار داد که: «جهان سریع‌تر از آن که ما بتوانیم عکس‌العملی نشان بدهیم در حال مسلح شدن است.» در تصاویر جدید که به نظر می‌رسد ادامه همان صحبت‌ها است، مکالمه‌ای بین باند و ام نشان داده می‌شود که در آن، ام می‌گوید: «ما قبلا می‌توانستیم با دشمن وارد یک اتاق شویم اما حالا آن‌ها غیر قابل ردیابی هستند.» در اینجا ام که یک کهنه‌سرباز است اشاره به روزهایی دارد که جاسوسان می‌توانستند افراد شرور را وارد اتاق‌های هتل کنند و آن‌ها را با کابل‌های برق، به دام بیاندازند. دنیای جاسوسی به طور واضح در دوران فیلم زمانی برای مردن نیست، دیجیتالی شده است، بدین معنا که بیشتر تهدیدها از طریق اتصالات وای‌فای صورت می‌گیرد و روش‌های قدیمی، کارساز نیست.

۷. باند از پرتاب نارنجک زنده می‌ماند

زمانی برای مردن نیست

در تریلر‌های قبلی، دنیل کریگ را در محفظه آسانسور دیدیم که نارنجکی به سمت او پرتاب می‌شود و ۰۰۷ به سختی از این انفجار جان سالم به در می‌برد. صحنه‌های جدید شامل انفجارهای بیشتری هستند و مسلسل باند نیز با یک تپانچه جایگزین شده است. قطعا جالب است که کریگ در آخرین فیلم خود به عنوان باند، به معنای واقعی کلمه در یک جهنم قرار دارد.

۸. کیو نقشه سافین را می‌فهمد

در یکی از مهم‌ترین لحظات تریلر جدید زمانی برای مردن نیست، تیم رویایی باند، کیو، نومی و مانی‌پنی با هم همکاری می‌کنند تا جلوی جاه‌طلبی و نسل‌کشی سافین را بگیرند. کیو که در دفتر ام نشسته است می‌گوید: «افراد کافی را هدف قرار دهید.» و باند جمله او را تکمیل می‌کند:«و مردم به سلاح تبدیل می‌شوند.». در کنار کیو، نائومی هریس در نقش مانی‌پنی قرار دارد که لباس سفید پوشیده و دست به سینه ایستاده است (او در تصاویر دیگر نیز از همین پوشش استفاده می‌کند) و پس از این صحنه، تصاویری از شلیک موشک که در تیزرهای دیگر نیز دیده بودیم، پخش می‌شود.

به نظر می‌رسد همکاری باند و کیو نشان از این دارد که سافین در حال برنامه‌ریزی یک حمله بیولوژیکی است که بر کل جمعیت تاثیر می‌گذارد. به دلایل واضح، این طرح داستان با وقایع سال ۲۰۲۰ ارتباط دارد و موازی با زندگی واقعی است و نشان می‌دهد که چرا زمانی برای مردن نیست، در طول همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد.

۹. ام به دنبال باند می‌گردد

زمانی برای مردن نیست

هر دو تریلر زمانی برای مردن نیست نشان می‌دهند که ام در دفتر کارش، با ناامیدی تلاش می‌کند تا مکان جیمز باند را پیدا کند. تریلر جدید نیز این سنت را ادامه می‌دهد اما زمینه بسیار بیشتری اضافه می‌کند. در این تریلر، رئیس ام‌آی سیکس (در کنار شخصیتی که به نظر می‌رسد مانی‌پنی است) در حال تماشای دوربین مدار بسته است. به سختی می‌توان استنباط کرد که باند در چه مکانی قرار دارد اما ظاهرا در حین تحقیق درباره سافین، از شبکه ارتباطی خارج شده است. آیا باند از دستورات پیروی نمی‌کند؟ قطعا اینگونه نیست.

۱۰. تایید شده: باند ۰۰۷ نیست

لحظه عجیبی را در تریلر‌ها و تبلیغات قبلی بار‌ها دیده‌ایم، زمانی که مهمانان سالن از باند که لباس شیکی به تن دارد فاصله می‌گیرند (و پالوما با بازی آنا د آرماس نیز وحشت‌زده به نظر می‌رسد) اما تریلر جدید، همین سکانس را از یک دیدگاه منحصر به فرد نشان می‌دهد. شخصی (احتمالا یکی از افراد ام‌آی سیکس) از نرم‌افزار تشخیص چهره برای اسکن ماموران ۰۰ استفاده می‌کند و وقتی لنز روی صورت دنیل کریگ قرار می‌گیرد، برنامه، در گوشه پایین سمت چپ تصویر، خطای عدم تطابق را اعلام می‌کند. اگرچه بازنشستگی باند برای همگان واضح است اما این صحنه، به طور قطعی و با قدرت نشان می‌دهد که او نیروی سابق (و نه حال حاضر) سرویس جاسوسی بریتانیا است.

۱۱. باند در فکر فرو می‌رود

زمانی برای مردن نیست

یک صحنه کوتاه اما احتمالا بسیار مهم در تریلر جدید وجود دارد. به نظر می‌رسد جیمز باند در حالی که وحشت‌زده است، به دستانش خیره شده و در حال فکر کردن است. این وجهه آسیب پذیر باند را کم‌تر دیده‌ایم و نمی‌توان حدس زد که در اینجا چه اتفاقی می‌افتد اما آیا سافین با سلاح بیولوژیکی خود، می‌تواند این مامور سابق ۰۰۷ را از پا در آورد؟ آخرین تریلر زمانی برای مردن نیست ریتم کشنده‌ای دارد و شاید نشان از این دارد که نظریه‌های رایج مبنی بر مرگ کریگ در نقش باند، درست است. آیا سافین باعث مرگ آرام و دردناک جیمز می‌شود؟

۱۲. تیراندازی‌ گسترده در سانتیاگو

ما می‌دانیم که باند به سانتیاگو می‌رود و به پیشنهاد فلیکس لیتر، در زمانی برای مردن نیست، با پالوما ملاقات می‌کند و در هیاهوی سالن‌های رقص و دعوا در میخانه، باند و نومی مشغول تیراندازی در خیابان‌های شیلی می‌شوند. چندین تصویر تازه از این سکانس در تریلر جدید گنجانده شده است که یکی از آن‌ها باند را در حال تیر هوایی شلیک کردن نشان می‌دهد. این صحنه‌ها مشخص می‌کند که چرا نومی تهدید می‌کرد که در صورت مداخله باند، گلوله‌ای در زانوی او شلیک خواهد کرد.

۱۳. نومی به فرودگاه می‌رود

زمانی برای مردن نیست

در یک لحظه کوتاه از تریلر، یک استون مارتین سیاه‌رنگ دیده می‌شود که به سمت خط هوایی حرکت می‌کند. به نظر می‌رسد که راننده این خودروی دی‌بی‌اس سوپرلگرا، نومی است و تصاویر قبلی نیز نشان می‌دهد که سافین در حال سوار شدن در یک هواپیما است. پس رانندگی عجولانه نومی می‌تواند نشان از این باشد که شاهد یک تعقیب و گریز هوایی بین قهرمانان و شروران زمانی برای مردن نیست خواهیم بود.

۱۴. راه‌پله مارپیچ

اگرچه فیلم نهایی هنوز اکران نشده است اما از الان مشخص است که در زمانی برای مردن نیست، شاهد یکی از بهترین فیلمبرداری‌های کل این فرانچایز خواهیم بود. پلکان مارپیچی این صحنه، مثالی عالی است که در آن، فیلم‌بردار، سکانسی اکشن و ساده را به صورت پرتره بصری خیره‌کننده‌ای درآورده است. این صحنه شاید در جریان حمله باند به مقر فرماندهی سافین نشان داده شود.

۱۵. پروژه علمی اسرارآمیز سافین

زمانی برای مردن نیست

بدون شک جذاب‌ترین صحنه تریلر نهایی زمانی برای مردن نیست، اشاره به عناصر خارق‌العاده برنامه سافین دارد. در این صحنه باند در حال کاوش در آزمایشگاهی پر از صفحه نمایش تلویزیونی با ماسک سافین است و با توجه به تصاویر تریلر قبلی، می‌دانیم که نومی نیز در این مکان حضور دارد. با این حال، در تصاویر جدید، مخازنی به اندازه انسان وجود دارند که سافین آن‌ها را در امتداد دیوار عقبی به صورت ردیفی چیده است. اگرچه دیدن آن‌چه در داخل مایع مات مخزن وجود دارد دشوار است اما سایه‌های داخل آن، نشان از نوعی آزمایش انسانی دارد. آیا سافین سلاح بیولوژیکی خود را به این شکل آماده کرده است یا در کارهای عجیب‌تری مانند شبیه‌سازی یا مهندسی ژنتیک دست داشته است؟

۱۶. سافین عاشق مادلین سوان است

در تریلر قبلی زمانی برای مردن نیست، دیدیم  که باند از مادلین سوان پرسید که سافین چه می‌خواهد و او پاسخ داد: «من». این پاسخ مبهم می‌تواند به این معنی باشد که سافین عاشق سوان است یا می‌خواهد او را بکشد. البته احتمال مورد دوم کمتر است، چرا که جاه‌طلبی‌های عاشقانه این شخصیت شرور، مثل روز روشن است. سافین در آخرین صحبت خود با باند به او می‌گوید: «من عاشق مادلین سوان هستم… وقتی با او حرف میزنم انگار با بازتاب خودم صحبت می‌کنم.»

۱۷. چیزی از خود بر جای گذاشتن

زمانی برای مردن نیست

در نسخه گسترده مکالمه سافین و باند، رامی مالک می‌گوید: « همه لذت زندگی این است که از خود میراثی به جای بگذاری.» این جمله نه تنها نظریه شبیه‌سازی سافین را قوت می‌بخشد بلک می‌تواند پیش‌بینی بچه‌دار شدن باند و مادلین سوان در زمانی برای مردن نیست باشد که طرفداران از مدتی قبل، احتمال آن را می‌دادند.

۱۸. تیراندازی گسترده‌ با استون مارتین

سکانس اولیه زمانی برای مردن نیست، با درگیری قاتلان ایتالیایی و جیمز باند شروع می‌شود که مجبور شده است از بازنشستگی خارج شود و در ادامه این درگیری، شاهد تعقیب و گریزی با دوچرخه در خیابان‌های روستاهای اروپا هستیم. سپس این جدل به تعقیب و گریز با خودرو می‌انجامد که در آن، باند و مادلین سوار بر استون مارتین کلاسیک خود می‌شوند و این مامور سابق ام‌آی سیکس اسلحه کوچک خود را بیرون می‌کشد تا به دشمنان خود تیراندازی کند. آخرین تریلر زمانی برای مردن نیست، این سکانس را عمیق‌تر نشان می‌دهد که در آن، سوان از معشوق خود می‌خواهد که آن‌ها را نجات دهد. واضح است که باند هنوز از خیانت مادلین متاثر است و تمایلی به او ندارد اما در نهایت، کار خودش را انجام می‌دهد. نوع برخورد باند با سوان در این سکانس، متفاوت از قبل است و در تبلیغات قبلی فیلم نیز، ابن موضوع مشهود است.

۱۹. مسابقه دادن نومی

زمانی برای مردن نیست

حضور نومی با بازی لاشانه لینچ در تریلر جدید زمانی برای مردن نیست، کمرنگ است اما او در صحنه‌ای از تریلر خودنمایی می‌کند. نومی آماده رانندگی پشت فرمان سوپرلگرای خود است و عینک خاصی بر چشم دارد. سپس در لحظه بعد او از کنار باند عبور می‌کند، شیشه خودرو را پایین می‌دهد و از لبه عینک، نگاه متواضعانه‌ای به باند می‌کند.

۲۰. زیردریایی هواپیما

نکته قابل توجه تریلر دوم زمانی برای مردن نیست این است که نومی در حال پرواز با یک هواپیمای ویژه است و یار قدیمی او نیز در کنارش روی صندلی نشسته است. تصاویر موجود نشان می‌دهد که این وسیله نقلیه در حال فرود روی اقیانوس است اما تصویری از زیردریایی که متعلق به تریلر جدید است، نگاهی دقیق‌تر به جدیدترین اسباب‌بازی کیو دارد که در زیر امواج دریا قرار دارد و به حالت آبی خود درآمده است.

۲۱. صحنه گسترده پرواز هواپیما

تریلر نهایی زمانی برای مردن نیست نوید یکی از هیجان‌انگیز‌ترین صحنه‌های این فیلم را می‌دهد و در حالی پایان می‌یابد که هواپیمای تاشو نومی را قبل از برخورد با آب نمایش می‌دهد. با توجه به تنوع استفاده‌ از خودرو در این فرانچایز، به نظر می‌رسد که این دو مامور پویای ام‌آی سیکس این‌بار ابتدا از طریق مسیر هوایی به لانه سافین نزدیک می‌شوند و سپس از طریق اقیانوس و از زیر آب، به آن نفوذ می‌کنند.

منبع: Screenrant