تویوتا از طرح مفهومی خودروهای الکتریکی دهه‌ی آینده رونمایی کرد

دسته بندی : کد خبر :6206
1400/09/24
5588

تویوتا از طرح مفهومی خودروهای الکتریکی دهه‌ی آینده رونمایی کرد

تویوتا از طرح مفهومی خودروهای الکتریکی دهه‌ی آینده رونمایی کرد

تویوتا مجموعه‌ای از خودروهای مفهومی الکتریکی جدید را معرفی کرده است که قصد دارد طی دهه‌ی آینده و تا سال ۲۰۳۰ میلادی تولید کند.

این خودروساز ژاپنی طی یک رویداد، ۱۶ خودروی مفهومی الکتریکی جدید را به‌عنوان پیش‌نمایش مجموعه خودروهای برقی آینده‌ی خود معرفی کرده است. خودروهای الکتریکی جدید شامل لکسوس LFA و تویوتا MR2 به همراه ۱۳ خودروی مفهومی دیگر معرفی می‌شوند.

تویوتا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۳۰ خودروی الکتریکی جدید را تحت برندهای «تویوتا» (Toyota) و «لکسوس» (Lexus) عرضه کند و برای فروش ۳.۵ میلیون خودروی برقی تا این سال هدف‌گذاری کرده است. اکنون به‌نظر می‌رسد با طیف وسیعی از خودروهای الکتریکی جدید، به همراه نسخه‌های الکتریکی شده از مدل‌های موجود، به‌خوبی در این مسیر قدم گذاشته است.

کراس‌اوور کوچک bZ

Toyota bZ Small Crossover

«تویوتا بی‌زی» (Toyota bZ) کوچک کراس‌اوور نشان می‌دهد که چگونه خودروهای شهری می‌توانند در حال تکامل باشند، زیرا تقاضا برای خودروهای رده بالا همچنان در حال رشد است. این کانسپت می‌تواند جایگزینی برای «تویوتا آیوگا» (Toyota Ayuga) فعلی باشد.

شاسی‌بلند کامپکت bZ

Toyota bZ Compact SUV

به‌نظر می‌رسد که شاسی‌بلند bZ که شاید به‌عنوان نسخه‌ی اسپرت‌تر از تویوتا bZ4X جدید محسوب شود، یک خودروی الکتریکی به سبک کوپه شبیه به فولکس واگن ID5 و نیسان آریا آینده باشد. می‌توان گفت که در صورت ادامه‌ی روند تمایل به خودروهای شاسی‌بلند شیک، این یکی از محتمل‌ترین مدل‌ها برای تولید باشد.

سدان bZ

Toyota bZ SDN

bZ SDN جدید که به عنوان یک خودروی الکتریکی در قامت تویوتا کمری خود را نشان می‌دهد، یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند زودتر تولید شود. باید انتظار داشته باشیم که این خودرو را در مدت ۵ تا ۱۰ سال آینده به‌عنوان یکی از خودروهای ناوگان اوبر ببینیم.

شاسی‌بلند بزرگ bZ

Toyota bZ Large SUV

شاسی‌بلند بلند تویوتا bZ از نظر اندازه شبیه تویوتا «های‌لندر» (Highlander) فعلی است و چشم عقابی در آن‌جا ردیف سوم صندلی‌ها را مشاهده می‌کند.

لکسوس اسپرت الکتریکی شده

Lexus Electrified Sport

اینجاست که همه چیز به درستی هماهنگ شده است. طرح مفهومی لکسوس الکتریکی شده‌ی اسپرت (Lexus Electrified Sport) نشان می‌دهد که باید منتظر یک خودروی اسپرت تمام‌الکتریکی از این شرکت لوکس باشیم و شاید حتی بتوان آن را به‌عنوان جانشین LFA درنظر گرفت. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این کانسپت نزدیک به ۲ ثانیه است و بردی حدود ۴۳۵ کیلومتر بر ساعت دارد.

لکسوس RZ

Lexus RZ

از میان همه‌ی کانسپت‌های رونمایی شده، لکسوس RZ نزدیک‌ترین مدل به تولید است. لکسوس تأیید کرده است که این مدل به‌زودی به‌عنوان نخستین SUV زمینی خود عرضه می‌شود و آنچه در اینجا رونمایی شده یک نسخه‌ی تقریبا آماده از این خودرو است.

سدان الکتریکی شده‌ی لکسوس

Lexus Electrified Sedan

سدان الکتریکی شده‌ی لکسوس از نظر ابعاد شبیه به IS Saloon اما با طراحی عضلانی‌تر است که می‌تواند به دنبال رقابت با تسلا مدل ۳ و بی‌ام‌و i4 باشد.

شاسی‌بلند الکتریکی لکسوس

Lexus Electrified SUV

این امکان وجود دارد که شاسی‌بلند الکتریکی لکسوس با SUV بزرگ تویوتا bZ اشتراکات زیادی داشته باشد. اگرچه فضای داخلی هیچ کدام هم‌اکنون نشان داده نشده است، اما اگر هر دو به مرحله‌ی تولید برسند، احتمالا کابین داخلی لوکس‌تری را در لکسوس شاهد باشیم.

تویوتا مید باکس

Toyota Mid Box

برای شرکت‌های تحویل در شهرهای بزرگ، تویوتا «مید باکس» (Mid Box) می‌تواند یکی از گزینه‌های خرید باشد. اما احتمالا باید انتظار داشته باشیم که این خودرو را به جای این رنگ‌های متنوع با رنگ کاملا سفید در خیابان ببینیم.

تویوتا میکرو باکس

Toyota Micro Box

به‌نظر می‌رسد که تویوتا میکرو باکس کاملا با درنظر گرفتن طراحی شهری توکیو طراحی شده است. همان‌طور که نام خودرو به کوچکی آن اشاره دارد، واقعا به‌عنوان وسیله‌ی نقلیه‌ی آخرین مرحله‌ی توزیع برای شرکت‌های تحویل و غذارسانی کوچک‌تر عمل می‌کند که عملکردی مشابه «سیتروئن امی کارگو» (Citroen Ami Cargo) دارد.

خودروی الکتریکی اسپرت تویوتا

Toyota Sports EV

شاید این خودرو را بتوان بازگشت تویوتا MR2 دانست. تویوتا اسپرت EV یک رودستر کوچک است که نشان می‌دهد تویوتا درباره‌ی تعهد خود به خودروهای سرگرم‌کننده جدی است حتی وقتی به دنیای تمام‌الکتریکی نزدیک می‌شویم.

  • خودروهای رالی به‌یادماندنی

کراس‌اوور الکتریکی تویوتا

Toyota Crossover EV

کراس‌اوور الکتریکی تویوتا می‌تواند جایی پایین‌تر از bZ4X  موجود قرار بگیرد. یک شاسی‌بلند کامپکت که کمی کوچک‌تر و با ظاهری رام‌تر است.

کامپکت کروزر الکتریکی تویوتا

Toyota Compact Cruiser EV

تویوتا بیراهه‌نوردی را هم در گزینه‌های جدید الکتریکی خود درنظر گرفته است. اگر می‌خواهید با خودروی الکتریکی خود از جاده بیرون بزنید، تویوتا کامپکت کروزر الکتریکی گزینه‌ای مناسب خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که این SUV با ظاهر جذاب از FJ Cruiser الهام گرفته است.

پیکاپ الکتریکی تویوتا

Toyota Pickup EV

بعید است تویوتا به جای استفاده از پایه‌ی توندرا فعلی خود، به دنبال یک پیکاپ الکتریکی کاملا جدید باشد بنابراین نسل بعدی وانت الکتریکی این شرکت شباهت زیادی به غول بیراهه‌نورد تویوتا دارد.

SUEV کوچک تویوتا

Toyota Small SUEV

تویوتا Small SUEV به‌نظر می‌رسد نسخه‌ی بسیار پیشرفته‌تری از کانسپت Aygo X باشد که قبلا نمایش داده شده است و می‌تواند به‌خوبی وارد تولید شود که کم‌وبیش شبیه این طرح مفهومی باشد.

تویوتا ای-پالت

Toyota e-Palette

تکمیل‌کننده‌ی این مجموعه طرح مفهومی تویوتا «ای-پالت» (e-Palette) است که به‌نظر می‌رسد این ون نامتعارف و جایگزینی منحصربه‌فرد برای خودروهایی مانند «فورد ترانزیت» (Ford Transit) باشد.

  • هر آنچه باید از خودروهای خورشیدی بدانید

عکس‌ها: طرح مفهومی خودروهای الکتریکی تویوتا برای تولید طی دهه‌ی آینده
Credit: Toyota

منبع: Carwow