Loading...

تیگو ۸ پرو رسما وارد بازار شد + قیمت نهایی

تیگو ۸ پرو رسما وارد بازار شد + قیمت نهایی

تیگو ۸ پرو رسما وارد بازار شد + قیمت نهایی

تیگو ۸ پرو پرچمدار برتر محصولات برند نوظهور فونیکس در بازار ایران و البته لوکس‌ترین کراس اوور مونتاژی حال حاضر کشور است که هیچ رقیبی در بازار امروز کشور ندارد. این خودرو پس از پیش نمایش‌های بسیار، روز شنبه ۲۵ دی ماه به صورت رسمی به نمایش اختصاصی خبرنگاران درآمد که با اعلام قیمت فروش نهایی آن در بازار کشور نیز همراه بود که رقمی معادل با یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان را دربر داشت.

تیگو ۸ پرو، منحصر به فرد امروز

مراسم رونمایی از تیگو 8 پرو

تیگو ۸ پرو از همان ابتدای ورود تحت نام برند فونیکس، با مجموعه‌ای از ویژ‌گی‌های رفاهی و ایمنی روانه بازار شد که به واقع هیچ کس در سگمنت خودروهای مونتاژی بازار ایران شاهد آن نبود. ویژگی‌های عجیب و غریبی که بر فونیکس تیگو ۸ پرو ارائه شده است، در مجموعه‌ای از خودروهای وارداتی بازار ایران از مرسدس بنز و بی ام و گرفته تا تویوتا و هیوندای عرضه شده بود اما هیچ یک از این خودروها مجموعه آپشن‌های تیگو ۸ پرو را به صورت یکجا به همراه ندارند.

این مهم باعث شد تیگو ۸ پرو به نوعی به عنوان جایگزین لوکس در بازار خودروهایی شناخته شود که واردات آن‌ها سال‌ها است که در بازار کشور ممنوع شده است. در نتیجه اگر قرار باشد در سگمنت کراس اوورهای سایز متوسط لوکس، به دنبال گزینه‌ای برای خرید باشید، انتخاب شما از دو حالت خارج نخواهد بود: دست دوم قدیمی وارداتی یا صفر کیلومتر پرآپشن چینی.

به همین دلیل تیگو ۸ پرو با داشتن ویژگی‌های خاصی چون پیشرانه قدرتمند ۱.۸ لیتری T-GDI، گیربکس دو کلاچ هفت سرعت تر (W-DCT)، سیستم دستیار راننده یا رانندگی اتوماتیک سطح دو (ADAS)، سیستم روشن و خاموش شدن اتوماتیک و هوشمند پیشرانه، دو نمایشگر افقی ۱۲.۳ اینچی متصل به یکدیگر، قابلیت حمل هفت سرنشین در سه ردیف صندلی، کنترل صوتی هوشمند، سیستم تهویه مطبوع تمام دیجیتال اتوماتیک چهارگانه، سانروف برقی دو تکه بزرگ از نوع پانوراما، تریم داخلی دو رنگ، رادار حرکت بین خطوط، ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم هشدار دهنده خروج از خطوط، اتوهولد، دوربین دید ۳۶۰ درجه (AVM)، رکاب‌های مخفی اتوماتیک، کول‌باکس، شارژر بدون سیم، سیستم صوتی با اسپیکرهای سونی ژاپن، رادار تابلوخوان، کروز کنترل هوشمند، رادار نقطه کور درهای عقب و ده‌ها ویژگی دیگر، پرآپشن‌ترین، لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین خودرو صفر کیلومتر حال حاضر بازار کشور به حساب می‌آید.

در سایر مقاله‌های مربوط به این خودرو، از جمله مقاله کامل تست جاده‌ای فونیکس تیگو ۸ پرو به صورت کامل به این ویژگی‌های رفاهی و ایمنی اشاره شده است. در نتیجه در صورت تمایل به آشنایی با تمامی آن‌ها، این مقاله را از دست ندهید.

قیمت جنجالی تیگو ۸ پرو

رونمایی از تیگو 8 پرو

بعد از اعلام قیمت جدیدترین محصول مدیران خودرو، رقم یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی تیگو ۸ پرو با انتقادهای بسیاری همراه شد. این رقم در ذهن عموم، به واقع خارج از بازه تصور قابل پرداخت برای یک خودرو چینی است. در نتیجه جنجال‌های بسیاری مخصوصا در فضای مجازی بر سر این قیمت‌گذاری به وجود آمد.

اما بیان مدیران خودرو از اعلام این قیمت بسیار خیره کننده که از حد تصور و انتظار خبرنگاران تخصصی حوزه خودرو نیز خارج بود، در حقیقت ارائه همه این ویژگی‌ها در خودرویی چون تیگو ۸ پرو بود که در بازار فعلی ایران نه رقیبی از بازار وارداتی دست دوم دارد و نه از بازار صفر کیلومتر، البته هنوز نه.

قیمت‌گذاری تیگو ۸ پرو از سوی بسیاری از افراد به صورت یک طرفه و بر اساس معیار قیمت دلاری بسیاری از خودروهای بازارهای خارجی انجام شد که به ذات، کاری کاملا اشتباه است. در حقیقت روش مقایسه صحیح، مقایسه قیمت این خودرو با رقبای آن در بازار فعلی ایران است که همگی گزینه‌های وارداتی کارکرده و دست دوم قدیمی از برندهای معتبری هستند که آن‌ها نیز در بازه قیمت غیر قابل باور در کشور عرضه می‌شوند.

رقبای بازار دست دوم تیگو ۸ پرو را باید خودروهایی چون هیوندای سانتافه نسل سوم (DM)، رنو کولیوس نسل دوم، نیسان ایکس تریل نسل سوم (T32)، میتسوبیشی اوتلندر نسل سوم (فیس لیفت) و تویوتا پرادو نسل سوم (J120) چهار سیلندر چهار در دانست که همگی با رقمی به مراتب فراتر از قیمت استاندارد بازار جهانی در بازار دست دوم‌های کشور عرضه می شوند.

پس اگر به عنوان مثال، هیوندای سانتافه DM در بازار دست دوم‌های ایران، رقم فروش فراتر از ۴۰ هزار دلار دارد، چرا یک گزینه صفر کیلومتر سوپر لوکس چینی چنین قیمتی نداشته باشد؟

نتیجه گیری

قیمت نهایی فروش یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومانی فونیکس تیگو ۸ پرو باعث می‌شود این خودرو، گران قیمت‌ترین خودرو چینی صفر کیلومتر حال حاضر بازار کشور باشد. با این حال مدیران خودرو ویژگی‌هایی چون گارانتی پنج ساله یا ۲۰۰ هزار کیلومتری و هفت سال یا ۱۰ دوره سرویس دوره‌ای رایگان به همراه سیستم سرویس دهی لوکس برای این خودرو در نظر دارد که از دیدگاه نوع سرویس دهی در بازار کشور، برند فونیکس را در جایگاه برتر و بدون رقیب قرار می‌دهد.

با این حال سایر خودروسازان داخلی نیز بیکار ننشسته‌اند و از این رو، ارائه رقیبی چون فیدلیتی پرایم از سوی گروه خودروسازی بهمن (بهمن موتور)، می‌تواند معادله برتری فونیکس تیگو ۸ پرو در بازار صفر کیلومترهای سوپر لوکس کشور را بر هم بزند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: شهاب انیسی