Loading...

جک E-JS1 وارد کرمان موتور شد + تصاویر

جک E-JS1 وارد کرمان موتور شد + تصاویر

جک E-JS1 وارد کرمان موتور شد + تصاویر
جک E-JS1 وارد کرمان موتور شد + تصاویرجک E-JS1 وارد کرمان موتور شد + تصاویرجک E-JS1 وارد کرمان موتور شد + تصاویر

جک E-JS1 که در جایگاه یک هاچ بک اقتصادی و برقی قرار دارد، امروز با پلاک گذر موقت در ستاد تحویل شرکت کرمان موتور دیده شده است. آن طور که منابع آگاه می گویند، کرمان موتور این خودرو را جهت انجام تست های فنی به ایران آورده و احتمال دارد تا آن به عنوان یک محصول تمام برقی به بازار معرفی کند.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، کرمان موتور از سال گذشته پروژه عرضه محصولات برقی را در دستور کار خود قرار داده است. یکی از پروژه های جاری این شرکت با مشارکت گروه مپنا و شرکت مکو (زیرمجموعه گروه مپنا) برای برقی سازی جک J4 در دست انجام است. حال کرمان موتور در کنار این پروژه بومی جهت عرضه سدان برقی جک J4، هاچ بک تمام برقی E-JS1 را به ایران آورده و از امروز (۲۶ دی ۱۴۰۰) با پلاک گذر موقت تست های فنی و جاده ای آن را آغاز کرده است.

جک E-JS1جک E-JS1جک E-JS1

جک E-JS1 ؛ گزینه ای مناسب برای بازار ایران

در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از هاچ بک های اقتصادی و الکتریکی جک بپردازیم که در صورت ورود خودروهای برقی به کشور، امکان ورود این خودرو نیز بسیار بالاست؛ به سراغ جک E-JS1، یکی از محصولات احتمالی کرمان موتور، می رویم.

کمپانی جک را باید از آن دسته خودروسازان چینی دانست که همواره سعی کرده است با سلایق و نیازهای روز بازار بین المللی پیش رود و این امر را می توان در تغییرات زبان طراحی این برند و همچنین ساخت محصولات صد در صد الکتریکی توسط این کمپانی مشاهده کرد.
این روزها اکثر خودروسازان دولتی و خصوصی در ایران به فکر عرضه محصولات پلاگین هیبریدی و یا صد در صد الکتریکی افتاده اند؛ از تارا الکتریکی گرفته تا آیتو M5 (آیتو ساختاری پلاگین هیبریدی دارد اما عملکرد آن الکتریکی است).
در این بین، به نظر می رسد دو کمپانی مدیران خودرو و کرمان موتور هم به فکر معرفی یک محصول برقی افتاده باشند.
مدیران خودرو با آریزو ۵ الکتریکی به طور تقریبی دستش رو شده است، اما محصول برقی کرمان موتور هنوز اندکی نامشخص است.
اکنون به بررسی جک E-JS1، یکی از محصولات احتمالی کرمان موتور، می پردازیم.

جک E-JS1جک E-JS1

طراحی ظاهری جک E-JS1

جک E-JS1 در اصل نسخه الکتریکی جک S1 محسوب می شود‌. هاچ بکی جذاب، متفاوت و الکتریکی که ردپای فولکس واگن نیز در طراحی ظاهری و فنی این خودرو تا حدودی دیده می شود.

جک E-JS1جک E-JS1

در نمای جلوی خودرو، سبک طراحی سپر و چراغ ها و نوار پیوندی چراغ ها ما را به یاد فولکس واگن آپ می اندازد.

جک E-JS1جک E-JS1

در نمای کناری، بدنه دورنگ خودرو و رینگ های آن، که طرحی جالب توجه دارند، بیش از هر چیز دیگری به چشم می آید و در نهایت، به بخش انتهایی خودرو می رسیم که طرحی نسبتاً مستقل دارد و سپر عقب در هماهنگی کامل با سپر جلو شکل گرفته است.

جک E-JS1جک E-JS1

طراحی داخلی جک E-JS1

در نمای داخلی نیز مانند ظاهر خودرو با طرحی به روز مواجه هستیم؛ بخش مانیتور و دریچه های تهویه شباهت بسیار زیادی به کراس اوور بزرگ این خودروساز،‌ جک S7 پرو یا همانKMC K7 ، دارد و غربیلک فرمان نیز خوشبختانه طرحی متفاوت با غربیلک استفاده شده در سایر محصولات این خودروساز نظیر T8، S5، S3  و… دارد.

نکته جالب دیگر آن که، در بخش هایی از داشبورد و تودری ها و همچنین دوخت صندلی ها از رنگ های متناسب با رنگ بدنه خودرو استفاده شده است.

ابعاد بدنه

جک E-JS1 دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۳۶۵۰، ۱۶۷۰ و ۱۵۴۰ میلی متر است و فاصله محوری آن هم برابر با ۲۳۹۰ میلی متر است.
همچنین فضای صندوق بار این خودرو نیز عدد ۱۲۱ لیتر است که از هاچ بکی با چنین ابعادی بیش از این نیز انتظار نمی رود.

کابین E-JS1کابین E-JS1

امکانات ایمنی و رفاهی E-JS1

از امکانات جک E-JS1 می توان به مواردی همچون سیستم ورود و استارت بدون کلید، دو عدد ایربگ، سنسور پارک و دوربین عقب، تریم داخلی چرمی، سیستم مالتی مدیا، میرور لینک، بلوتوث، سیستم تهویه اتوماتیک، چراغ روز، کلاستر دیجیتالی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، سیستم پایش باد تایر ها، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، دستیار کمکی راننده، کروز کنترل و… اشاره کرد.

مشخصات فنی E-JS1

برای جک E-JS1 از یک پیشرانه الکتریکی استفاده شده است. این پیشرانه قادر به تولید ۶۲ اسب‌ بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌ متر گشتاور است. باتری لیتیوم آهن فسفات با ظرفیت ۳۰.۲ کیلووات ساعت نیز وظیفه تأمین نیروی این پیشرانه را برعهده دارد. محدوده برد جک E-JS1 نیز براساس چرخه  NEDC، حدود ۳۰۲ کیلومتر اعلام شده است و زمان شارژ سریع این خودرو نیز ۴۰ دقیقه است.

قیمت جک E-JS1

این خودرو هم اکنون در برخی از کشورها، نظیر برزیل، با حدود قیمت ۲۸ هزار دلار به همراه شارژر پورتابل عرضه می شود و ورود آن به ایران نیز دور از ذهن به نظر نمی آید.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

جک E-JS1 چه مشخصاتی دارد؟

برای جک E-JS1 از یک پیشرانه الکتریکی استفاده شده است. این پیشرانه قادر به تولید ۶۲ اسب‌بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتن‌ متر گشتاور است.

جک E-JS1 چه قیمتی دارد؟

این خودرو هم اکنون در برخی از کشورها با حدود قیمت ۲۸ هزار دلار به همراه شارژر پورتابل عرضه می شود.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام، آیگپ و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.