خودروهای ۲ میلیارد تومانی بازار (دی ۱۴۰۰)

خودروهای ۲ میلیارد تومانی بازار (دی ۱۴۰۰)

خودروهای ۲ میلیارد تومانی بازار (دی ۱۴۰۰)

خودروهای کمتر از یک میلیارد تومان در چند ماه اخیر ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان گران شده‌اند و خرید ماشین با این قیمت برای اقشار متوسط کمی مشکل شده است. اما قیمت خودرو یک و ۲ میلیارد تومانی در ماه‌های گذشته تا کنون، حدود ۳۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است. به عنوان مثال خودرو سری یک بی ام و که حدود ۲ میلیارد تومان در بازار قابل خرید بود، حالا به حدود ۲.۵ میلیارد تومان رسیده است.

در دو سه ماه گذشته خبرهایی مبنی بر آزادسازی واردات خودرو منتشر شده بود و امیدها را برای ورود خودروهای جدید خارجی و کاهش قیمت‌ها افزایش داده بود، با این وجود در لایحه بودجه ۱۴۰۱ خبری از آن نیست.

حتما بخوانید: خودروهای یک میلیاردی بازار

بورگوارد BX7

مدل ۲۰۱۸ – ۱،۷۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

بورگوارد BX7 یکی از معدود شاسی‌بلندها و کراس‌اوورهای ۷ نفره‌ای است که در بازار ایران می‌توان خریداری کرد. یک موتور ۴ سیلندر توربو با قدرت ۲۲۴ اسب بخار زیر کاپوت قرار گرفته و از طریق یک جعبه دنده اتومات ۶ سرعته به هر چهار چرخ متصل است و بدین ترتیب BX7 را می‌توان برای آفرود هم به کار برد. بورگوارد یکی از برندهای اروپایی است که بعد از مدت‌ها تعطیلی دوباره توسط چینی‌ها به بازار برگشته است.

تویوتا C-HR

تیپ Icon – مدل ۲۰۱۸ – ۲،۰۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تیپ Lounge – مدل ۲۰۱۸ – ۲،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تویوتا C-HR کراس‌اووری است که برای رقابت با دیگر کراس‌اوور ژاپنی، یعنی نیسان جوک طراحی و تولید شده است. این خودرو تقریبا هم‌زمان با بازارهای جهانی در ابتدای سال ۹۶ به ایران رسید و با موتور توربوشارژ و سیستم محرک 2WD و یا AWD به فروش می‌رسد. تویوتا C-HR فول آپشن یکی از ایمن‌ترین خودروهای بازار است و از شش رادار برخورد جلو، تشخیص عابر، برخورد عقب، نقطه کور، تغییر لاین و تابلوخوان استفاده می‌کند.

تویوتا C-HR هیبرید

تیپ Icon – مدل ۲۰۱۸ – ۲،۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تیپ Lounge – مدل ۲۰۱۸ – ۲،۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تویوتا C-HR هیبرید مدل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ در ۱۰ تیپ مختلف در بازار خودروهای وارداتی ایران موجود است و هر کدام از این تیپ‌ها از نظر آپشن‌ها با هم تفاوت دارند و به همین خاطر هنگام خرید باید به این نکته توجه داشته باشید. تویوتا C-HR بنزینی به صورت دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل توسط ایرتویا عرضه شده اما مدل هیبریدی را فقط می‌توان با دیفرانسیل جلو خریداری کرد. پیشرانه هیبریدی ۱.۸ لیتری این کراس‌اوور ۱۲۲ اسب بخار قدرت دارد و در هر صد کیلومتر فقط ۳.۹ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

دی اس ۶

مدل ۲۰۱۸ – ۱،۹۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دی اس ۶ اولین شاسی‌بلندی است که برند لوکس فرانسوی تولید کرده است. این کراس‌اوور در سال ۲۰۱۴ به بازارهای جهانی رسید و دو سال بعد قابلیت خرید توسط ایرانی‌ها را پیدا کرد. محور محرک دی اس ۶ دیفرانسیل جلو است و این مورد را می‌توان یکی از نقاط ضعف این خودرو در برابر دیگر رقبا دانست. اما طراحی ظاهری لوکس و کابین باکیفیت نگاه خریداران را به خود جلب می‌کند.

رنو تالیسمان

مدل ۲۰۱۸ – ۱،۹۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

رنو تالیسمان یا تلیسمان یکی از سدان‌های لوکسی است که با مبلغ ۲ میلیارد تومان می‌توان در ایران خریداری کرد. این خودرو از سال ۲۰۱۶ و همزمان با سایر کشورها به دست مشتریان ایرانی رسید. جدیدترین مدل تالیسمان، تیپ E3 است که فول‌آپشن‌ترین تیپ هم به شمار می‌آید و مجهز به سنسور جلو، هدآپ، سردکن صندلی جلو، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، ماساژور و رادار نقطه کور است.

کیا اپتیما

مدل ۲۰۱۷ – ۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کیا اپتیما جدید در سال ۲۰۱۶ و با نسل چهارم به ایران رسید. ظاهر محصول جدید کره‌ای‌ها چندان تفاوتی با نسل سوم آن ندارد، اما بیشترین مدل وارداتی اپتیما GT Line است که ظاهری جذاب‌تر و اسپرت‌تر از مدل‌های معمولی دارد. ارتفاع کمتر، رینگ‌های زیباتر، چراغ‌های اسپرت عقب، دیفیوزر سپر عقب، رکاب جدید، جایگزینی مه‌شکن روی سپر جلو با ورودی هوا و چراغ تکی جلو با قابلیت چرخش از مشخصه‌های اپتیما GT لاین است. کروز کنترل هوشمند، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار تصادف جلو، رادار تصادف عقب، ترمز اضطراری، گرمکن فرمان، نمایشگر لمسی ۷ اینچی و گرم‌کن صندلی عقب فقط در مدل‌های فول آپشن دیده می‌شود.

کیا اپتیما هیبرید

مدل ۲۰۱۸ – ۲،۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

کیا اپتیما هیبرید یک سال بعد از مدل بنزینی به بازار ایران رسید. پیشرانه سدان هیبریدی با وجود حجم کمتر از مدل بنزینی، قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌کند، سریع‌تر است و مصرف سوخت کمتری هم دارد. مدل هیبریدی اپتیما را می‌توانید به راحتی از مدل بنزینی تشخیص دهید. در مدل هیبریدی، جلوپنجره مشبک حذف شده و جای آن را یک جلوپنجره با پره متحرک گرفته و همین طور سپر جلو نیز طراحی متفاوتی دارد و ورودی‌های هوا در دو طرف سپر کوچک‌تر شده است. این اتفاق در سپر عقب نیز افتاده و دو لوله اگزوزی که در دو طرف سپر مدل بنزینی قرار دارد، در مدل هیبریدی دیده نمی‌شود.

میتسوبیشی اوتلندر

مدل ۲۰۱۸ – ۲،۲۵۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

میتسوبیشی اوتلندر دومین فیس‌لیفت از نسل سوم این خودرو است که در مدل ۲۰۱۶ به بازار ایران رسید. این مدل در تیپ‌های ۳، ۴ و ۵ توسط آرین موتور عرضه می‌شد و تفاوت آنها از نظر آپشن‌ها است. تیپ‌های ۳ و ۵ گنجایش ۵ نفر سرنشین را دارند، اما تیپ ۴ دارای سه ردیف صندلی است و می‌تواند ۷ سرنشین را جای دهد. گرم‌کن فرمان، ترمز پارک برقی، اتوهولد، سنسور جلو، سنسور باران و UMS آپشن‌هایی هستند که فقط در تیپ ۵ دیده می‌شوند.

هیوندای سوناتا

مدل ۲۰۱۷ – ۱،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

هیوندای سوناتا یکی از قدیمی‌ترین خودروهای وارداتی است که با مدل ۲۰۰۶ به خیابان‌های کشور رسید و آخرین مدل آنها هم ۲۰۱۷ است. نسل هفتم سوناتا با وجود استحکام بیشتر بدنه، سواری بهتر و کابین کم‌صداتر، به دلیل عرضه نامناسب نتوانست موفقیت نسل قبلی را در بازار ایران تکرار کند. شش ایربگ جلو، جانبی و پرده‌ای، صندلی‌های جلو و عقب و فرمان دارای گرم‌کن و رادار نقطه کور آپشن‌های مدل فول سوناتا است.

هیوندای سوناتا هیبرید

تیپ ۱ (GL) – مدل ۲۰۱۸ – ۱،۹۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تیپ ۲ (GLS) – مدل ۲۰۱۸ – ۲،۰۳۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

تیپ ۳ (GLS Plus) – مدل ۲۰۱۸ – ۲،۱۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

هیوندای سوناتا هیبرید اولین فیس‌لیفت نسل هفتم این خودرو است که فقط با پیشرانه بنزینی در داخل کشور موجود است. این سدان کره‌ای در سه تیپ ۱ و ۲ و ۳ که به GL و GLS و GLS Plus هم معروفند به بازار ایران رسیده و تفاوتشان از نظر آپشن‌ها است. سوناتا هیبریدی قدرت بیشتری از مدل بنزینی دارد و مصرف بنزین آن در هر صد کیلومتر فقط ۴.۸ لیتر است، در صورتی که سوناتا بنزینی برای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر راه، ۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

حتما بخوانید: خودروهای ۹۰۰ میلیونی بازار

هیوندای توسان

مدل ۲۰۱۷ – ۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۲۰۱۸ – ۲،۲۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

هیوندای توسان یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار بازار است. این کراس اوور ابعاد و اندازه‌ای کوچک‌تر از سانتافه دارد و مثل شاسی بلند هم‌خانواده خود از اواسط دهه هشتاد زیر پای رانندگان ایرانی قرار گرفته است. توسان روی پلتفرم هیوندای النترا ساخته شده و دارای یک پیشرانه ۲ لیتری با قدرت ۱۵۵ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعته اتومات است. رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، سنسور ۳۶۰ درجه، ترمز پارک برقی و اتو هلد فقط در مدل‌های فول آپشن وجود دارد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو