خودروهای ۵۰۰ میلیون تومانی بازار (آذر ۱۴۰۰)

خودروهای ۵۰۰ میلیون تومانی بازار (آذر ۱۴۰۰)

خودروهای ۵۰۰ میلیون تومانی بازار (آذر ۱۴۰۰)

بازار خودرو ایران از نیمه پاییز دچار سردرگمی شده و مشتریان برای فروش ماشین و خرید خودرو گوش به زنگ اخبار نشسته‌اند. از یک سو خودروسازان قیمت‌ها را افزایش دادند و چند روز بعد به دستور رئیس جمهور این افزایش لغو شد تا همه منتظر تصمیم ستاد تنظیم بازار برای تعیین تکلیف خودرو بمانند. از سوی دیگر مذاکرات برجام چندان خوب پیش نمی‌رود که باعث شده نرخ دلار و یورو بالا برود و بیش از پیش به نااطمینانی بازار افزوده شود.

در این بین قیمت خودرو همچنان روی خط صعودی قرار دارد و ماشین‌هایی که زمانی در طبقه ۴۰۰ میلیون تومان قرار داشتند، حالا به قیمت ۵۰۰ میلیون تومان رسیده‌اند.

ام وی ام X22 (اتوماتیک اسپرت اکسلنت)

مدل ۱۳۹۹ – ۴۹۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۵۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ام وی ام X22 مدل کراس‌اوور هاچبک ام وی ام ۳۱۵ است که در پایان سال ۹۵ و با مونتاژ در کارخانه مدیران خودرو به بازار آمد. این تیپ دارای ویژگی‌های دو تیپ اسپرت و اکسلنت شامل سقف مشکی، حالت رانندگی اسپرت، گارد و رکاب اسپرت است و بعد از اضافه شدن امکانات جدیدی مثل حسگر فشار باد تایر، کنترل کشش، کمکی در حرکت سربالایی، کنترل پایداری و ترمز کمکی، نامش به اکسلنت اسپرت تغییر پیدا کرد. ام وی ام X22 با دو گیربکس اتومات و دستی در بازار موجود است که حدود ۱۰۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارند.

حتما بخوانید: شرایط فروش مدیران خودرو

ام وی ام X33S (فیس قدیم)

مدل ۱۳۹۹ – ۵۲۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

ام وی ام X33 S شاسی بلند دیگری است که توسط مدیران خودرو مونتاژ و از سال ۱۳۹۵ در بازار ایران عرضه می‌شود. این شاسی بلند سومین فیس لیفت خودرو چری تیگو ۳ است که با اسم متفاوتی در بازار ایران به فروش می‌رسد. X33 S نیوفیس یکی از جدیدترین خودروهای چری و تولید سال ۲۰۲۰ است و به همین خاطر، ظاهر مدرن و به‌روزی دارد. این طراحی بیشتر روی جلو و چهره این شاسی بلند اعمال شده است.

برلیانس کراس

مدل ۱۳۹۹ – ۴۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

برلیانس کراس یک هاچبک بزرگ با ظاهری شبیه کراس اوورها است. این خودرو از سال ۲۰۱۴ به عنوان مدل کراس برلیانس H320 در بازار چین معرفی شد و از سال ۹۶ در کارخانه پارس خودرو تولید می‌شود. برلیانس کراس از نظر نوع بدنه، رقیب ساندرو استپ وی است اما به خاطر آپشن‌ها و همین طور کیفیت ساخت نمی‌تواند با خودرو فرانسوی رقابت نزدیکی داشته باشد.

برلیانس H320 (اتوماتیک)

مدل ۱۳۹۹ – ۴۷۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۴۹۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

برلیانس H230 نسخه سدان H220 است که سال ۲۰۱۲ در چین روی خط تولید قرار گرفت و سال ۱۳۹۴ توسط سایپا در ایران عرضه شد و یک سال بعد خط تولید آن به پارس خودرو تحویل داده شد. این خودرو با گیربکس‌های اتوماتیک و دستی عرضه می‌شود و مدل اتومات آپشن‌های بیشتری از مدل دستی دارد. این آپشن‌ها شامل مه‌شکن جلو، سنسور عقب، سانروف برقی و سی دی پلیر می‌شود. مزیت برلیانس H230 صندوق عقب بزرگ آن است که ۵۰۰ لیتر گنجایش دارد و از این نظر کاملا مناسب خانواده‌ها است.

حتما بخوانید: پیش فروش محصولات سایپا

برلیانس H330 (اتوماتیک)

مدل ۱۳۹۹ – ۴۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – ۵۰۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

برلیانس H330 از سری H300 برلیانس و نسخه صندوقدار H320 است و از سال ۹۴ زیر پای مشتریان ایرانی قرار دارد. در آخرین به‌روزرسانی، با موتور ۱.۶ لیتری و جعبه‌دنده جدید عرضه می‌شود. استفاده از زنجیر تایم باعث شده تا رانندگان دیگر دغدغه‌ای درباره پاره شدن تسمه تایم نداشته باشند. هر چند این خودرو بزرگ‌تر از سدان H230 است اما صندوق عقبش ۴۰ لیتر گنجایش کمتری دارد.

بسترن B30

مدل ۱۳۹۸ – ۵۱۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

بسترن B30 از سال ۱۳۹۶ و توسط گروه خودروسازی بهمن به دست مشتریان ایرانی رسید. این خودرو محصول شرکت چینی FAW و تولید سال ۲۰۱۵ میلادی است. این سدان روی پلتفرم فولکس واگن آلمان ساخته شده و از مدل B50 بزرگ‌تر است.

پژو ۲۰۷ (اتوماتیک)

مدل ۱۳۹۹ – رینگ فولادی – ۴۸۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – رینگ فولادی – ۵۰۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۳۹۹ – رینگ آلومینیومی – ۴۸۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۳۹۹ – پانوراما – ۴۸۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

مدل ۱۴۰۰ – پانوراما – ۵۱۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان

پژو ۲۰۷ فیس لیفت ۲۰۶ است که با امکانات بیشتر از مدل قبلی، یکی از محبوب‌ترین خودروهای داخلی است که توسط شرکت ایران خودرو تولید و عرضه می‌شود. این خودرو در سال ۹۵ زیر پای مشتریان قرار گرفت و نسخه مجهز به سقف پانوراما نیز در سال ۹۹ به بازار آمد. چراغ‌های جلو، آینه و جلوپنجره از نو طراحی و در بالای داشبرد هم یک نمایشگر لمسی استفاده شده است.

حتما بخوانید: پیش فروش محصولات ایران خودرو

جک S3

مدل ۱۳۹۹ – ۵۲۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان

جک S3 یکی از خودروهایی است که می‌توانید با بودجه ۵۰۰ میلیون تومانی بخرید. این کراس اوور یکی از محصولات شرکت موفق چینی JAC است. جک S3 در تابستان ۱۳۹۶ به مشتریان ایرانی معرفی شد. البته این خودرو در چین دو بار و در طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی دچار تغییر در طراحی و به قولی فیس لیفت شده اما جک S3 ایرانی همان مدل قبلی است که در سال ۲۰۱۴ تولید می‌شد.

دنا پلاس (توربو اتوماتیک)

مدل ۱۴۰۰ – ۴۷۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

دنا پلاس دو سال بعد از عرضه دنا، در سال ۹۶ به بازار آمد. در حقیقت این خودرو مدل اسپرت دنا است که تغییراتی در طراحی ظاهری داشته است. دنا پلاس توربو در سال ۹۷ به دست مشتریان رسید و تفاوتش با مدل ساده دنده‌ای، فقط افزوده شدن توربو به پیشرانه بود و البته ظاهر اسپرت‌تری پیدا کرد. دنا پلاس در ابتدا امکانات و آپشن‌های متنوعی داشت، اما از سال ۹۷ بعضی از این آپشن‌ها مثل سانروف، کیسه هوا جانبی و نویگیشن حذف شد.

رنو تندر۹۰ پلاس (اتوماتیک)

مدل ۱۳۹۸ – ۵۱۵،۰۰۰،۰۰۰ تومان

رنو تندر۹۰ پلاس فیس‌لیفت جدیدی از تندر۹۰ است که در سال ۹۶ توسط ایران خودرو عرضه شد. مشخصات فنی مدل پلاس با تندر۹۰ و پارس تندر یکسان است، اما تغییراتی که طراحان روی آن اعمال کرده‌اند، شکل و شمایل بهتری به این سدان کوچک داده است. کابین تندر۹۰ پلاس همانی است که در تیپ‌ها و مدل‌های قبلی استفاده شده و فهرست آپشن‌ها هم تقریبا دست‌نخورده باقی مانده است. تندر پلاس را می‌توان با گیربکس‌های دستی و اتومات در بازار خرید که مدل دستی حدود ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از اتومات است.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو