دارتز تایگر، نسخه زرهی مرسدس میباخ

دارتز تایگر، نسخه زرهی مرسدس میباخ

دارتز تایگر، نسخه زرهی مرسدس میباخ

دارتز (Dartz)، کمپانی تولیدکننده خودروهای زرهی با کارایی و عملکرد بالا، مدل ویژه‌ای از خودرو بلک الیگتور MMXX (Black Alligator – تمساح سیاه) با نام بلک تایگر لونار یر ادیشن (Black Tiger Lunar Year Edition – ببر سیاه نسخه سال قمری) رونمایی کرد. سال آینده در گاه‌شماری چینی که چند قرنی است در ایران هم رواج دارد، سال ببر است و به همین خاطر دارتز برای خودرویش از نام این جانور استفاده کرده است.

این خودروساز گمنام لتونیایی، زمانی به شهرت رسید که یکی از خودروهایش در فیلم کمدی دیکتاتور (تولید ۲۰۱۲) استفاده شد.

کمپانی دارتز که به خاطر تولیدات خاص و ویژه‌اش معروف است، برای سال ببر خودرو جدیدی را به بازار می‌فرستد. در اسطوره‌های چینی، ببرها به مقابله با خدای زمان برمی‌خیزند و در باور عامه باعث بداقبالی می‌شوند.

حتما بخوانید: بهترین خودروهای ضدگلوله

مشخصات فنی

بر اساس اطلاعات منتشرشده، بلک تایگر بر اساس شاسی‌بلند لوکس مرسدس میباخ GLS 600 ساخته شده و با وجود بدنه زره‌پوش سنگین، ۲۶۸۵ کیلوگرم وزن دارد و تقریبا هم‌وزن خودرو آلمانی است.

آن طور که دارتز می‌گوید بلک تایگر با قدرت بیشتری از GLS 600 برای در رفتن از مهلکه مناسب است و به شما این امکان را می‌دهد تا «قبل از آنکه تبهکاران بتوانند زره خودرویتان را آزمایش کنند، فرار کنید». هر چند قدرت پیشرانه مشخص نشده، اما کمپانی لتونیایی اعلام کرده که بلک تایگر ۱۰۰ تا ۳۰۰ اسب بخار قوی‌تر از ماشین لوکس آلمانی است. با توجه به اینکه مرسدس بنز میباخ GLS 600 پیشرانه ۵۵۰ اسب بخاری دارد، قدرت بلک تایگر بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ اسب بخار می‌شود.

طراحی ظاهری و داخلی

طراحی دارتز بلک تایگر

بلک تایگر لونار یر ادیشن با پوشش زرهی خاصش، انگار از بازی ویدیویی Cyberpunk 2077 بیرون آمده و با خودروهای زرهی فعلی متفاوت است. کالیبرهای نارنجی رنگ ترمز، پشت رینگ‌های توربینی دیده می‌شود و از همین رنگ هم برای پوشش نیمی از بدنه شامل کاپوت، گلگیرهای جلو و درها استفاده شده است. رنگ‌های نارنجی و مشکی بدنه رنگ‌هایی است که در پوست راه‌راه ببر دیده می‌شود.

شیشه‌های جلو و عقب و درهای جانبی قبلا در دارتز پرومبرون استفاده شده و محصول بوهمیا چک است. این شیشه‌ها دو برابر نازک‌تر از شیشه‌های ضدگلوله مشابه است اما مقاومت یکسانی دارد.

مدل غیرنظامی دارتز بلک تایگر هم قابل سفارش است و شتاب و سرعت بیشتری از مرسدس میباخ GLS 600 دارد.

کابین دارتز بلک تایگر

از طراحی ظاهری خاص بلک تایگر که بگذریم، به کابین می‌رسیم. در طراحی داخلی، از طرح اولین محصول دارتز با نام بلک الیگتور MMXX استفاده شده است. پوشش روی پنل پشت فرمان که دو نمایشگر آنالوگ سرعت و دور موتور را نشان می‌دهد، شبیه پوست تمساح است. اعداد روی پنل سرعت، ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را نشان می‌دهد و درون قاب طلایی رنگی قرار دارد.

حتما بخوانید: راهنمای خرید شاسی‌بلند

دارتز بلک تایگر؛ زره‌ پوش خاص

نمای بالا دارتز بلک تایگر

خرید خودرو زره‌پوش یکی از علایق ثروتمندان میانماری است که کلکسیون خودروهای دارتز را جمع می‌کنند. همچنین از خریداران این خودرو می‌توان به خوانندگان کره‌ای (کی‌پاپ) اشاره کرد که به دنبال ماشین‌های متفاوت و متنوع هستند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو