Loading...

سعیدباقری: تورهای موتورسواری غیر قانونی به تصادفات زنجیره‌ای مرگبار منجر می‌شود

سعیدباقری: تورهای موتورسواری غیر قانونی به تصادفات زنجیره‌ای مرگبار منجر می‌شود

سعیدباقری: تورهای موتورسواری غیر قانونی به تصادفات زنجیره‌ای مرگبار منجر می‌شود
برای درج آگهی رایگان کلیک کنید.

رئیس کلوپ موتورسواران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران؛ موتورسواران را به شرکت در تورهای مجوزدار با حمایت پلیس دعوت کرد و گفت: حضور علاقمندان موتورسواری در تورهای غیر قانونی موجب بی‌نظمی، مزاحمت برای شهروندان و تصادفات زنجیره‌ای مرگبار می شود.

 به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، سعید باقری در خصوص هشتمین تور رسمی کلوپ موتور سواران که با همکاری حوزه اتومبیلرانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران  امروز پس از یکسال برگزار شد، گفت: این تور با حضور ۱۵۰ موتورسیکلت قانونمند که از گروه های مختلف، شامل موتورهای استریت و ریس بودند، با هدف ارتقای سطح گردشگری و مانور رانندگی ایمن با موتور به مناسبت ولادت حضرت فاطمه (س) برگزار شد.

وی با اشاره به ضرورت اخذ مجوز نیروی انتظامی و راهور برای برگزاری این تور موتور سواری گفت: متاسفانه شاهد هستیم، تعدادی تورهای موتورسواری متفرقه و فاقد مجوز از مبدا بوستان های تهران اقدام به برگزار تور می کنند که به جز ایجاد بی نظمی و ترافیک شهری؛ منجر به مزاحمت شهروندان نیز می شود؛ این روند نادرست موجب حوادث تصادفات منجر به مرگ می شود و عواقب ناگواری هم برای خانواده ها  دارد.

باقری درباره برنامه های تورهای رسمی کلوپ موتور سواران که از سال ۹۹ به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اعلام شده بود، گفت: نخستین تور رسمی موتورسواران  در روز رحلت امام خمینی (ره) برگزار شد و  مهم ترین نقطه عطف این فعالیت در مورد برگزاری تورها، روزهای ملی و مذهبی برای ارتقای فرهنگ موتور سواری است.
وی از تمام علاقه مندان به این تورها خواست با توجه به اینکه زیرساخت اجرای تورهای رسمی تحت مجوزهای نهادهای انتظامی صورت گرفته  است، افراد با شرکت در تورهای فاقد مجوز اسیر عواقب ناخوشایند می شوند و  با تصادفات زنجیره ایی روبرو می شوند.

باقری در خصوص تورهای رسمی موتور سواری که از سوی کانون برگزار می شود، گفت: حضور خودروی اسکورت، انتظامات داخلی جهت آرایش خط موتورسواران، رعایت سرعت مجاز و عدم انجام حرکت های نمایشی  از جمله ویژگی های این شکل تورها خواهد  بود؛ و این موضوعات در تورهای غیر رسمی و فاقد مجوز رعایت نمی شود و در نهایت منجر به حوادث ناگوار می شود.

وی در مورد سوالات زیاد علاقه مندان بابت برگزاری تورهای بین المللی گفت:  هنوز شرایط به دلیل شیوع ویروس کرونا در تمام دنیا نا پایدار است و حفظ سلامتی اعضای موتورسواران برای ما در اولویت  است.

وی افزود: در صورت تفاهمنامه بین کلوپ موتورسواران و مدیران کانون جهانگردی، زیرساخت های مربوطه ایجاد خواهد شد و ما نخستین سفر بین المللی را درصورت وجود شرایط مناسب امنیتی کشور به مقصد بکربلا معلی بدون هیچ وقفه ایی برگزار خواهیم کرد.

پایان پیام/

منبع ایرنا برچسب هاسعید باقری کلوپ موتورسواران کلوپ موتورسواران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران موتورکراس