Loading...

شرکت‌های لیزینگ به فکر فروش اقساطی خودروی اپل هستند

دسته بندی : کد خبر :6055
1400/09/21
6232

شرکت‌های لیزینگ به فکر فروش اقساطی خودروی اپل هستند

شرکت‌های لیزینگ به فکر فروش اقساطی خودروی اپل هستند

اگرچه هنوز جزئیات رسمی درباره‌ی خودروی اپل از سوی این شرکت ارائه نشده است، اما گزارش‌ها از جدی‌تر شدن مراحل ساخت خودرو حکایت دارند و شرکت‌های لیزینگ هم از حالا تلاش‌های خود را برای جلب نظر مشتریان بالقوه‌ی این خودروی آینده آغاز کرده‌اند.

هنوز روند دقیق پیشرفت پروژه‌ی خودروی الکتریکی اپل که با نام «پروژه‌ی تایتان» (Project Titan) شناخته می‌شود، مشخص نیست و گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی ظاهر آن ادامه دارد. اما شرکت‌های لیزینگ و فروش اقساطی خودرو هم در رقابت با هم آماده می‌شوند تا برای استفاده از پتانسیل فروش این خودرو، نخستین پیشنهادها را ارائه دهند.

در این میان شرکت لیزینگ خودرو «واناراما» (Vanarama) از این هم فراتر رفته و ماه گذشته بر اساس چندین پتنت ثبت شده توسط اپل، رندرهایی از ظاهر احتمالی خودروی اپل ارائه کرده است. به گفته‌ی این شرکت، رندر ارائه شده با همه‌ی پتنت‌هایی که تا کنون درباره‌ی خودروی اپل ارائه شده، هماهنگ است. هرچند طرح‌های ثبت اختراع، محصول عرضه شده به بازار را تضمین نمی‌کنند، اما گزینه‌ی خوبی هستند که نشان می‌دهند شرکت‌ها مشغول تحقیق بر روی چه چیزی هستند.

رندر نمای جلوی خودروی اپل توسط شرکت لیزینگ وانارامارندر نمای جانبی خودروی اپل توسط شرکت لیزینگ واناراما

در هفته‌های گذشته بود که بلومبرگ از حرکت گسترده‌ی اپل در مسیر ساخت خودروی الکتریکی خبر داد و اعلام کرد که این شرکت احتمالا تا سال ۲۰۲۵ از اپل کار رونمایی خواهد کرد. این گزارش همچنین اشاره داشت که اپل به دنبال ارائه‌ی تجربه‌ی یک خودران کامل، بدون فرمان و پدال است.

هرچند در طرحی که واناراما پیش از این گزارش بلومبرگ ارائه کرده است، همچنان یک فرمان (در سمت راست با توجه به انگلیسی بودن شرکت واناراما) دیده می‌شود اما صندلی‌ها قابلیت چرخش دارند تا فضای داخلی به یک اتاق نشیمن کامل تبدیل شود. این طراحی همچنین بر اساس پتنت دیگری که به حذف ستون‌های در برای طراحی بازتر اشاره دارد، ستون B ندارد.

درهای باز در رندر خودروی اپل توسط شرکت لیزینگ وانارامارندر داشبورد خودروی اپل توسط شرکت لیزینگ واناراما

داشبورد بزرگ با طراحی مینیمال همیشگی اپل، وجود «سیری» (Siri) دستیار صوتی اپل و استفاده‌ی گسترده از لوگوی اپل دیگر ویژگی‌های این طرح مفهومی هستند که برخی آن را با نام «آی‌کار» (iCar) می‌شناسند. هرچند هیچ تضمینی برای شبیه بودن ظاهر نهایی خودروی اپل به این رندر وجود ندارد.

رندر کابین داخلی خودروی اپل توسط شرکت لیزینگ واناراما

چالش‌های مهندسان پروژه‌ی خودروی اپل

در حالی که اپل بسیاری از مهندسان و مدیران سابق تسلا را به استخدام خود درآورده است، اما از سویی با توجه به فراز و نشیب‌های پروژه، بسیاری از مهندسان هم ترجیح داده‌اند به شرکت‌هایی بپیوندند که فناوری‌های آینده‌نگرانه‌تری را دنبال می‌کنند. به گزارش بلومبرگ چالش‌های زیاد این پروژه، مهندسان را آزار می‌دهد.

برای نمونه اخیرا اپل سه مهندس دیگر را در پروژه‌ی خودروی خود از دست داد که این شرکت را ترک کرده و به یک شرکت ساخت تاکسی پرنده پیوسته‌اند. ازجمله «اریک راجرز» (Eric Rogers) که به‌عنوان رئیس مهندسی سیستم رادار خودروی اپل فعالیت داشت و به استارتاپ «ژوبی اوییشن» (Joby Aviation) پیوسته است. «الکس کلارابات» (Alex Clarabut) دیگر مهندسی است که روی باتری‌ها کار می‌کرد و او هم به ژوبی پیوست. حالا هم قرار است «استفان اسپیتری» (Stephen Spiteri) از اپل به ژوبی برود.

رندر نمای عقب خودروی اپل توسط شرکت لیزینگ واناراما

خودروسازها باید اپل را جدی بگیرند

در حالی که اغلب مردم خودروی اپل را یک پروژه‌ی نسبتا جدید می‌دانند، اما این شرکت بیش از ۷ سال است که به‌طور مستقیم روی آن کار می‌کند. از رقبای آن در این تجارت می‌توان به تسلا و فولکس‌واگن اشاره کرد. سال گذشته مدیر گروه فولکس‌واگن گفت که شرکت او از رقابت و نوآوری‌های شکل گرفته توسط بازیگران جدید این حوزه استقبال می‌کند.

اما خودروسازان باید تمرکز اپل بر صنعت خودرو را بیش از پیش جدی بگیرند. آخرین گروه از شرکت‌هایی که حضور اپل در تجارت خود را نادیده گرفتند و محصولات جدید این شرکت را مسخره کردند، در نهایت به شکست در پروژه‌های خود رسیدند. ازجمله می‌توان به بلک بری و مایکروسافت اشاره کرد که نتوانستند با جریان گسترده‌ای که اپل با معرفی آیفون در سال ۲۰۰۷ راه انداخت، همگام شوند.

  • آیا مرسدس بنز و تسلا باید نگران ماشین اپل باشند؟

عکس‌ها: رندر خودروی اپل بر اساس پتنت‌های این شرکت
Credit: Vanarama

منابع: Mashable, MacRumors, Phone Arena, ۹to5Mac