Loading...

فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور؛ حریف آینده تیگو۸ پرو

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :7464
1400/10/29
7465

فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور؛ حریف آینده تیگو۸ پرو

فیدلیتی پرستیژ بهمن موتور؛ حریف آینده تیگو۸ پرو
  • تحولات ظاهری فیدلیتی پرستیژ 
  • طراحی کابین فیدلیتی پرستیژ
  • مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ
  • جدول مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ
  • امکانات فیدلیتی پرستیژ
  • قیمت فیدلیتی پرستیژ و شرایط بازار آن

 

2

اقتصاد آنلاین-روزبه راد؛ اخبار درز کرده از سمت گروه بهمن عرضه شاسی بلند تک دفرانسیل جتور ایکس ۷۰ پلاس با نام فیدلیتی پرستیژ را در سال ۱۴۰۱ به بازار ایران نوید می‌دهد. بهمن موتور که طی سال ۱۴۰۰ مدل ایکس ۷۰ اس را با نام فیدلیتی پرایم به دست خریداران ایرانی رساند، حالا می‌خواهد رقیب سرسختی را برای فونیکس تیگو ۸ پرو مدیران خودرو از آستین بیرون بکشد تا نشان دهد که به این راحتی‌ها عرصه را برای دیگر خودروسازان خصوصی خالی نخواهد کرد.

بنابراین آن‌طور که از ظواهر امر پیداست، وزارت صنعت و مسئولان حوزه خودروسازی کشور زیر گذرنامه ایکس ۷۰ پلاس را امضا کرده‌اند تا این جنتلمن خوش قد و بالای چینی بتواند با نام فیدلیتی پرستیژ درون مرزهای کشورمان گشت‌وگذار کند و با مشتریان ایرانی، به‌ویژه ثروتمندان اخت بیشتری بگیرد.

جتور ایکس۷۰ پلاس با طراحی متمایز نواحی جلو و عقب و همچنین تحول تمام‌عیار فضای کابین، در واقع خود را به عنوان نسل دوم محصولات خانواده x70 به جهانیان معرفی کرده و به زودی به منوی خودروهای ایرانی اضافه می‌شود. با این حساب اگر می‌خواهید نسبت به مشخصات فیدلیتی پرستیژ محصول جدید بهمن موتور بیشتر آگاهی پیدا کنید، این مقاله را تا انتها مطالعه بفرمایید تا تمامی اطلاعات لازم درباره این ماشین لوکس چینی را به عرضتان برسانیم.

3

تحولات ظاهری فیدلیتی پرستیژ 

شرکت چری صاحب برند جتور ترجیح داده که فرم و چارچوب استخوان‌بندی بدنه ایکس70 در نسخه پلاس یا همان فیدلیتی پرستیژ به طور کامل حفظ شود؛ بنابراین می‌شود گفت که در اینجا با یک نسخه فیس‌لیفت کامل از فیدلیتی پرایم روبه‌رو هستیم که البته چهره‌ای کاملا هوشمندانه و مجلل‌تر را در قالب بدنه یک شاسی‌ بلند شهری سایز متوسط در معرض دید قرار می‌دهد.

 در نمای روبرو همه چیز به طور کامل متحول شده است. چراغ‌ها حالتی کشیده و اخم‌آلود دارند تا تهاجمی بودن خود را به رخ بکشند. جلوپنجره بزرگ هشت ضلعی با میله‌های افقی کرومی رنگ، هارمونی جذابی با نوار ابرویی کرومی که چراغ‌های جلو را به یکدیگر متصل کرده، پدید آورده است. مه شکن‌های ال ای دی ۴ تایی نیز به حالت عمودی در کناره‌های سپر قرار گرفته‌اند و به علت فرورفتگی بخش اطرافشان، چهره فیدلیتی پرستیژ را ورزیده‌تر جلوه می‌دهند. یک هواکش بسیار بزرگ هم در زیر جلوپنجره تعبیه شده تا از ورود هوای کافی به محفظه موتور و رادیاتور خنک‌کننده اطمینان حاصل شود و البته اصول آیرودینامیکی نیز مورد بهبود قرار گیرد‌.

4

 نمای جانبی تقریبا دست نخورده باقی‌مانده و مهم‌ترین تحول آن استفاده از قاب آینه‌های بسیار شکیل‌تر است. این آینه‌ها کاملا لوکس و مدرن به نظر می‌رسند و سطح تجلل فیدلیتی پرستیژ را نسبت به نسخه پرایم ارتقا می‌بخشند. طرح رینگ‌های خودرو نیز نسبت به گذشته متفاوت شده و شِمایی جذاب‌تر را ارائه می‌دهد.

 نمای عقب هم کاملا تغییر کرده و چراغ‌ها به رسم طراحی‌های امروزی، حالتی به هم پیوسته و سراسری پیدا کرده‌ و عرض درب صندوق را درنوردیده‌اند. دو سر اگزوز دوقلو دایره‌ای شکل از دو طرف دیفیوزر سپر عقب بیرون زده که ظاهری جوان‌پسندتر و یادآور خودروهای اسپرت را برای این شاسی‌بلند لوکس چینی گروه بهمن پدید آورده‌اند. در مجموع می‌توان تمامی تحولات ظاهری فیدلیتی پرستیژ نسبت به نسخه قبلی را به فال نیک گرفت و گفت که تمامی این تغییرات می‌توانند مطابق با نیاز بصری مشتریان ثروتمند ایرانی ظاهر شوند و رضایت آنها را جلب کنند. بنابراین باید گفت که این محصول بهمن موتور از لحاظ نوع طراحی بدنه مورد توجه مشتریان لوکس‌پسند قرار می‌گیرد.

5

طراحی کابین فیدلیتی پرستیژ

نوع طراحی داشبورد جتور ایکس ۷۰ پلاس به طور واضح با سبک محصولات لوکس مرسدس بنز مرتبط است و به‌ویژه نمایشگرهای یکپارچه روی داشبورد به همراه دریچه‌های تهویه میانی سه‌گانه، از المان‌های خودروهای آلمانی به‌ویژه تولیدات گران‌قیمت دایملر هستند که در اینجا نیز به کار گرفته شده‌اند. این سبک طراحی داخلی به طور کامل با فیدلیتی پرایم متفاوت است و سعی دارد محیطی باشکوه مطابق با سلیقه افراد ثروتمند ارائه دهد.

6

کیفیت متریال نیز ارتقا پیدا کرده و سطوح مختلف روی داشبورد و رودری‌ها، کنسول بین صندلی‌ها و... با چرم مصنوعی پوشش داده شده است تا کاربران به طور واضح‌تر حس حضور درون کابین یک خودرو سطح بالا را تجربه کنند. فرم صندلی‌ها به گونه‌ای است که بدن سرنشین را به طور کامل حمایت می‌کند و اصول ارگونومی در آن رعایت شده است. فضای کابین نیز کاملا جادار است و سرنشینان در ردیف‌های اول و دوم گنجایشی مناسب به دست خواهند آورد.

 ضمنا در صورت خواباندن صندلی‌های ردیف سوم، ظرفیت محفظه صندوق عقب فیدلیتی پرستیژ به حدود ۱۶۸۰ لیتر نیز خواهد رسید که به طور کامل جوابگوی نیازهای مسافرتی یک خانواده پرجمعیت است. با این حساب هم از لحاظ طراحی و هم از جهت کاربردپذیری کابین، فیدلیتی پرستیژ قادر است شما را به مقصودتان برساند.

مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ

فیدلیتی پرستیژ آمده تا به طور مستقیم با تیگو ۸ پرو مدیران خودرو رقابت کنند و جالب است بدانید که هردوی این خودروهای شاسی بلند تک دیفرانسیل که از تولیدات کمپانی چری به حساب می‌آیند، مشخصات فنی مشابهی دارند. به نحوی که در هر دو خودرو یک پیشرانه توربوشارژ تزریق مستقیم TGDi به حجم ۱.۶ لیتر انجام وظیفه می‌کند.

7

 این پیشرانه قدرتی برابر با ۱۹۷ اسب بخار تولید خواهد کرد و بیشترین گشتاور آن نیز به رقم ۲۹۰ نیوتن متر می‌رسد. ضمنا یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه نیروی موتور را به چرخ‌های جلو انتقال خواهد داد؛ این گیربکس از نوع تر است که در نتیجه استهلاک کمتری نسبت به گیربکس‌های دو کلاچه خشک نظیر آنچه در فیدلیتی پرایم شاهد هستیم، از خود بروز خواهد داد و در ترافیک‌های سنگین دمای آن به این راحتی‌ها بالا نخواهد رفت.

فیدلیتی پرستیژ حدود ۱۵۶۰ کیلوگرم وزن دارد و با توجه به قدرت پیشرانه انتظار می‌رود که یک شاسی بلند چابک با شتاب ۰ تا ۱۰۰ حدود ۹.۵ ثانیه را در بازار کشور شاهد باشیم. همچنین میانگین مصرف سوخت این خودرو نیز چیزی در حدود ۷.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور ترکیبی ارزیابی می‌شود. باک سوخت ۵۵ لیتری، سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و مالتی لینک مستقل در عقب، از دیگر ویژگی‌های فنی پرستیژ به حساب می‌آیند.

گفتنی است که با توجه به استفاده از سیستم تعلیق مالتی لینک در عقب و اعمال برخی تغییرات در آن، به نظر می‌رسد کیفیت سواری پرستیژ نسبت به قبل ارتقا پیدا کرده و در مجموع راحتی بیشتری را نصیب سرنشینان خود خواهد کرد. ویژگی که قطعا خانواده‌های ثروتمند از آن استقبال می‌کنند.

جدول مشخصات فنی فیدلیتی پرستیژ

خودرو

فیدلیتی پرستیژ

موتور

1.6 لیتری توربوشارژ TGDi

توان

197 اسب بخار /290 نیوتن متر

گیربکس

7 سرعته دوکلاچه / دیفرانسیل جلو

شتاب 0-100

حدود 9.5 ثانیه

مصرف سوخت

7.4 لیتر در 100 کیلومتر

حداکثر سرعت

-

گنجایش باک

55 لیتر

 

 

امکانات فیدلیتی پرستیژ

در حال حاضر هنوز گروه بهمن صحبتی از سطح امکانات فیدلیتی پرستیژ میان نیاورده است، اما می‌توان حدس زد که این شرکت سعی خواهد کرد بهترین و متنوع‌ترین امکانات ممکن را روی لوکس‌ترین محصول خود قرار دهد تا این خودرو بتواند حریف توانمندی در برابر تیگو ۸ پرو به شمار برود که انبوهی از آپشن‌های متنوع و البته هوشمند را دارا شده است.

8

بنابراین به احتمال قوی فیدلیتی پرستیژ امکاناتی در حد موارد زیر خواهد داشت:

دستیار صوتی، سیستم هشدار نقطه کور و هشدار تصادف، رادار تغییر مسیر و خروج از خط، سنسور پارک جلو و عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک با تنظیمات اختصاصی ردیف عقب، سانروف پانورامیک، نمایشگرهای دوگانه، دوربین ۳۶۰ درجه - عقب و جانبی، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، روکش صندلی‌ چرمی، صندلی‌های جلو با تنظیمات برقی و حافظه، رهیاب، آینه‌های جانبی تاشونده برقی گرمکن دار، درب هوشمند صندوق عقب، کروز کنترل تطبیقی، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو، شش عدد کیسه هوا، سیستم کنترل کشش، کنترل پایداری، سیستم‌های کنترل توقف در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، ترمز خودکار و...

9

قیمت فیدلیتی پرستیژ و شرایط بازار آن

شاید باور نکنید اما اختلاف قیمت میان تیپ پایه ایکس ۷۰ پلاس با نسخه فول آپشن آن به چیزی حدود ۱۰۰ درصد یا بیشتر می‌رسد. بر این اساس تیپ پایه این خودرو با قیمتی بسیار مقرون به صرفه در حد ۱۰۹۰۰ دلار به مشتریان چینی ارائه می‌شود و این در حالی است که نسخه‌های فول آپشن این خودرو نیز با مبالغ بیشتر از ۲۰ هزار دلار در چین به فروش می‌رسند.

 از آنجا که گروه بهمن قطعا یکی از نسخه‌های فول آپشن را به مشتریان ایرانی ارائه خواهد داد و با توجه به قیمت‌گذاری‌های منطقی این شرکت برای محصولات جدیدش از جمله فیدلیتی پرایم، انتظار می‌رود در صورت ثبات شرایط فعلی قیمت فیدلیتی پرستیژ به صورت رسمی، حدود یک تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان باشد که در صورت تحقق، نسبتا مقرون‌به‌صرفه‌تر از خودروهای جدید چری همچون تیگو ۸ پرو و تیگو ۷ پرو در ایران خواهد بود. علاوه بر این دو محصول چری، تولیدات دیگری مثل کی ام سی k7 و سایر خودروهای چینی هم‌رده که به احتمال قوی در سال ۱۴۰۱ به بازار کشور معرفی خواهند شد، مهم‌ترین رقیبان فیدلیتی پرستیژ را تشکیل می‌دهند.

به عنوان سخن پایانی می‌شود این چنین بیان کرد که در صورت تداوم روند قیمت‌گذاری‌های منطقی شرکت بهمن روی تولیدات جدیدش و حفظ بهای رقابت‌پذیر پرستیژ نسبت به رقیبان، حتما این محصول لوکس و جذاب در بازار ایران بسیار خوش خواهد درخشید و فروشی بسیار مطلوب را تجربه خواهد کرد. اما به هر حال باید منتظر ماند و دید که فیدلیتی پرستیژ در نهایت با چه قیمتی به دست مشتری ایرانی می‌رسد تا در آن هنگام بتوان پیش‌بینی دقیق‌تری از وضعیت این خودرو در بازار کشور داشت