قیمت قطعات هایما S7 در بازار چه قدر است؟

قیمت قطعات هایما S7 در بازار چه قدر است؟

قیمت قطعات هایما S7 در بازار چه قدر است؟
قیمت قطعات هایما S7 قیمت قطعات هایما S7 قیمت قطعات هایما S7

بررسی قیمت قطعات هایما S7 قطعاً ملاک مهمی برای مشتریان این خودروست.

فهرست مطالب

  • قیمت قطعات فنی هایما S7
  • قیمت قطعات تزیینی هایما S7

هایما S7 اولین کراس اوور چینی عرضه شده توسط شرکت ایران خودرو به بازار بود که در مدتی کوتاه توانست توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کند. هایما، که زیرمجموعه ای از کمپانی فاو (FAW) چین است، سال هاست به تولید خودروهای سواری بر روی پلت فرم های قدیمی کمپانی ژاپنی مزدا می پردازد. اگرچه هایما پیش از تحریم ها برنامه های مفصلی برای حضور در بازار ایران داشت، اما با توجه به شرایط به وجودآمده، همکاری هایما با ایران خودرو به مونتاژ دو کراس اوور S7 و S5 محدود شد. هایما S7 عمده محبوبیت خود در بازار را مدیون عرضه نسخه های توربو است.

امروز در گزارشی جامع سری به بازار قطعات یدکی هایما می زنیم. با ما همراه باشید.

قیمت قطعات فنی هایما S7

در بخش فنی از گزارش قیمت قطعات هایما S7 از کمک فنر عقب هایما شروع می کنیم که در نوع اصلی ساخت چین، ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. رام زیر گیربکس هایما هم از نوع اصلی، نزدیک به ۱ میلیون تومان قیمت خورده است. تسمه دینام هایما S7 با مارک رولندز کره جنوبی، کم تر از ۲۰۰ هزار تومان بها دارد. تسمه کمپرسور کولر هایما S7 هم از نوع شرکتی، ۳۰۰ هزار تومان می ارزد. فیلتر بنزین و فیلتر روغن هایما S7، اگر شرکتی باشند، ۱۵۰ هزار تومان فروخته می شوند. البته فیلتر روغن هایما از نوع ارزان تر ۱۳۰ هزار تومانی هم در بازار موجود است. فیلتر هوای شرکتی هایما S7 گران ترین فیلتر این خودروست و فراتر از ۳۰۰ هزار تومان قیمت می خورد. منبع آب شیشه شوی هایما S7 از نوع موتوردار، بین ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار تومان برچسب خورده است. میل موج گیر جلوی هایما S7 از نوع کوتاه و فقط برای یک سمت، ۵۰۰ هزار تومان بها دارد. تیغه برف پاک کن عقب هایما S7 از سری شرکتی، بیش تر از ۳۵۰ هزار تومان می ارزد. هر چند این تیغه برف پاک کن را در جنس های متفرقه به قیمت پایین تر هم می توان خریداری کرد. در حالی که، بازویی برف پاک کن شیشه عقب S7 نیز به طور جداگانه و به قیمت ۲۷۰ هزار تومانی عرضه می گردد. تعویض ترموستات هایما S7 اگر با جنس شرکتی و اصل انجام شود، ۳۵۰ هزار تومان از جیب شما برداشت می کند. حال آن که، پوسته نگهدارنده ترموستات گران تر است و برای هایما، ۴۵۰ هزار تومان قیمت دارد. درپوش ترموستات هایما S7 هم تقریباً ۳۳۰ هزار تومان فی می خورد.

قیمت قطعات هایما S7 قیمت قطعات هایما S7 قیمت قطعات هایما S7

هر یک از چشمی های شیشه شوی جلوی هایما S7 تقریباً ۵۰ هزار تومان می ارزند. اما شلنگ آب شیشه شوی جلوی هایما S7 هم در صورت تعویض، ۸۵ هزار تومان به هزینه های شما اضافه می کند. رله فلاشر هایما S7 به ظاهر شاید قطعه ای کوچک و نه چندان مهم باشد، اما همین قطعه اگر خراب شود، تعویض آن با نمونه اصلی، هزینه ای بیش از ۴۰۰ هزار تومان روی دست شما می گذارد. رله قفل مرکزی هایما S7 نیز به همین ترتیب است و از نوع شرکتی، فراتر از ۴۵۰ هزار تومان قیمت دارد. در ادامه گزارشِ قیمت قطعات هایما S7 به سنسورهای دنده عقب این خودرو می رسیم که هر یک عدد از آن ها در نوع شرکتی سفیدرنگ، بیش از ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد! این سنسور با رنگ مشکی نیز در بازار یافت می شود. سنسور دمای هوای کابین هایما S7 اگر نیاز به تعویض پیدا کند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومانی را طلب می کند. شلنگ ورودی رادیاتور هایما S7 توربو بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان و شلنگ خروجی رادیاتور آن، کم تر از ۲۰۰ هزار تومان می ارزد. رله چراغ جلوی هایما S7 از نوع شرکتی، اندکی بیش تر از ۱۰۰ هزار تومان در بازار قیمت داده می شود. هر یک از کمک فنرهای جلوی هایما S7 در هر سمت چپ یا راست، اگر شرکتی باشند، بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند. بلبرینگ چرخ جلو هایما S7 از برند BW در بازار موجود است و ۶۰۰ هزار تومان فروخته می شود! لنت ترمز جلوی هایما S7 از نوع شرکتی چینی، بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان بها دارد.

آنتن عقب هایما S7 از نوع اصلی، بیش از ۸۰۰ هزار تومان می ارزد. هر یک از طبق های جلوی هایما S7 در سمت چپ یا راست، از سری شرکتی، بین ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان، به فروش می رسند. قاب بکسل بند سپر جلوی هایما S7 را ۱۵۰ هزار تومان می فروشند. همین قاب بکسل بند برای سپر عقب این خودرو کم تر از ۷۰ هزار تومان قیمت دارد. در بخش فنی از گزارش قیمت قطعات هایما S7 می توان گفت دسته موتور عقب قطعه ای نسبتاً گران است. دسته موتور عقب هایما S7 از نوع شاتونی است و قیمت ۲ میلیون تومانی را به خود می بیند. براکت های سپر عقب هایما S7 برای سمت چپ و راست باید جداگانه تهیه شوند و هر یک عدد از آن ها، قیمتی تقریباً ۲۰۰ هزار تومانی دارد. سنسور فشار روغن موتور هایما S7 را ۲۵۰ هزار تومان عرضه می کنند. مجموعه کامل توپی و پیچ چرخ هایما S7 اگر شرکتی باشد، قیمتی بیش از ۷۵۰ هزار تومان را تجربه می کند. مهره چرخ های هایما S7 هم ۳۵ هزار تومان می ارزند. قیمت لاستیک نگهدارنده اگزوز هایما S7 تقریباً ۴۵ هزار تومان است، اما لاستیک چاکدار S7 بین ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان بها دارد. سنسور دور موتور هایما S7 توربو از نوع شرکتی در بازه ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان قابل تهیه است. فیلتر کابین شرکتی هایما S7 توسط قطعه فروشان به قیمت ۱۰۰ هزار تومان عرضه می گردد. مجموعه کامل تیغه برف پاک کن شیشه جلو هایما S7 از نوع شرکتی، حدود ۵۵۰ هزار تومان فروخته می شود. اگر روزی خواستید سیبک فرمان هایما S7 را تعویض کنید، با قیمت های فعلی باید مبلغی در حدود ۲۰۰ هزار تومان بپردازید.

قیمت قطعات هایما S7 قیمت قطعات هایما S7 قیمت قطعات هایما S7

قیمت قطعات تزیینی هایما S7

در بخش قطعات تزیینی از گزارش قیمت قطعات هایما S7 همچون اکثر خودروهای چینی، با قیمت هایی عجیب و غریب مواجه می شویم. از چراغ ها که شروع کنیم، چراغ جلوی هایما S7 را با قیمت بیش از ۳ میلیون تومانی می بینیم. این چراغ ها گاه تا ۵ میلیون تومان هم در آشفته بازار قطعات یدکی به فروش رسیده اند! چراغ های مه شکن جلوی هایما S7 نیز قیمت ۹۰۰ هزار تومانی دارند. اما در مدل های توربو یک قاب مجزا برای مه شکن ها در داخل سپر طراحی شده است که این قاب هم به طور جداگانه، ۶۰۰ هزار تومان می ارزد. چراغ عقب هایما S7 از دو تکه روی گلگیر و روی درِ صندوق عقب تشکیل یافته که هر یک به شکل مجزا فروخته می شوند. تکه روی درِ صندوق تقریباً ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بها دارد، اما تکه روی گلگیر گران تر است و تا ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز قیمت داده می شود. شبرنگ های سپر عقب هایما S7 به صورت دانه ای، ۲۰۰ هزار تومان قیمت می خورند. چراغ مه شکن وسط سپر عقب این کراس اوور نیز ۷۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. حتا چراغ روی آینه کناری هایما S7 هم در بازار موجود است و بیش از ۴۰۰ هزار تومان ارزش دارد. جلوپنجره هایما S7 در مدل های تنفس طبیعی و توربو ظاهر متفاوتی دارد. جلوپنجره مدل های ۲۰۰۰ تنفس طبیعی را ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و جلوپنجره نسخه های ۱۸۰۰ توربو را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت می دهند! اختلاف قیمتی عجیب و باور نکردنی. آینه های کناری هایما S7 هم از نوع اصلی وارداتی، در هر سمت، بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برچسب قیمتی خورده اند.

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار

فیلتر بنزین و فیلتر روغن هایما S7 چه قدر قیمت دارند؟

فیلتر بنزین و فیلتر روغن هایما S7، اگر شرکتی باشند، ۱۵۰ هزار تومان فروخته می شوند. البته فیلتر روغن هایما از نوع ارزان تر ۱۳۰ هزار تومانی هم در بازار موجود است.

قیمت لنت ترمز هایما S7 چه قدر است؟

لنت ترمز جلوی هایما S7 از نوع شرکتی چینی، بین ۸۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان بها دارد.

قیمت چراغ جلو هایما S7 چه قدر است؟

چراغ جلوی هایما S7 را با قیمت بیش از ۳ میلیون تومانی می بینیم. این چراغ ها گاه تا ۵ میلیون تومان هم در آشفته بازار قطعات یدکی به فروش رسیده اند!

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام، آیگپ و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.