Loading...

مدل مفهومی مرسدس G کلاس برقی با کد EQG معرفی شد

مدل مفهومی مرسدس G کلاس برقی با کد EQG معرفی شد

مدل مفهومی مرسدس G کلاس برقی با کد EQG معرفی شد

سرانجام لحظهای که منتظر آن بودیم فرارسید و مرسدسبنز که از جدیدترین پیشرفتهای صنعت خودروسازی بهره میبرد؛ مدلی خاص از G کلاس افسانهای را معرفی کرده است. خودرویی که تصاویر آن را میبینید، بهزودیعرضه نخواهد شد و نمیتوان آن را خریداری کرد؛ اما در آیندهای نزدیک به تولید خواهد رسید. مرسدس طرح مفهومی یادشده را EQG نامیده است و آن را نمونهای نزدیک به نسخهی تولیدی EQG میداند و به وسیلهی آن تصویری از یک G کلاس برقی ارائه میدهد.

مدل مفهومی EQG قطعاً شبیه به سایر نسخههای G کلاس است و هواداران G کلاس اگر بدانند EQG به همان اندازه تنومند است؛ قطعاً خوشحال خواهند شد. اسکلتی پلکانی در زیر بدنهی جعبهایشکل EQG قرار دارد و شاهد بهکارگیری سیستم تعلیقی مستقل در جلو و محوری مستحکم در عقب هستیم. کابین ارتفاع زیادی دارد و یک یدکبند در عقب دیده میشود. در کنارهی درها دستگیرهای برآمده قرار دارد و چراغهای جلوی دایرهای مسیر پیش روی EQG را روشن میکنند.

به‌وضوح می‌توان تفاوت‌هایی میان G کلاس‌های کنونی و مدل مفهومی EQG مشاهده کرد. موتوری در زیر کاپوت وجود ندارد؛ پس جلوپنجره‌ی جسورانه‌ی کلاس G در مدل مفهومی EQG جای خود را به جلوپنجره‌ای مشکی و براقی داده است. روی جلوپنجره‌ی یادشده از مربع‌هایی به رنگ آبی روشن برای ایجاد طرحی شبکه‌ای استفاده شده است و ستاره‌ی سه پر مرسدس به شکل سه‌بعدی در مرکز آن روشن خواهد شد. به منظور تکمیل طراحی جلوپنجره، مرسدس از نواری‌های LED بهره برده و چراغ‌های روشنایی روز را با شمایلی گرد به دور چراغ‌های اصلی کشیده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • تمام محصولات مرسدس بنز تا سال ۲۰۲۵، نسخه تمام برقی خواهند داشت
  • مرسدس بنز EQS؛ لوکس‌ترین خودروی برقی دنیا معرفی شد

در کنارهها شاهد بهکارگیری نوارهای LED به‌عنوان زهبغل هستیم و  نوارهای مزبور توجه ما را جلب میکنند. روی سقف نیز نواری از چراغهای LED تخت در جلو و عقب قرار گرفته است. اندازهی رینگها ۲۲ اینچی است و شبیه رینگهای محصولات مرسدسبنز در اواخر دهه ۱۹۹۰ طراحی شدهاند. در عقب یک یدکبند وجود دارد و احتمالاً متوجه شدهاید که ظاهر آن شبیه به لاستیک نیست. در حقیقت قسمت مزبور محفظهای برای قرار دادن ابزار و اشیاء و ادای احترامی به G کلاسهای سنتی است؛ اما به جای لاستیک باید چیزهایی مانند کابلهای شارژ را در درون آن قرار داد.

جدا از بحث‌های مرتبط به طراحی EQG، قطعاً برای شما این پرسش مطرح می‌شود که مشخصات فنی آن چیست و این خودرو قدرت خود را چگونه تأمین می‌کند؟ مرسدس هنوز جزئیاتی مانند قدرت و شعاع حرکتی EQG را منتشر نکرده است؛ اما به گفته خودروساز آلمانی، در مدل مفهومی EQG چهار پیشرانه‌ی الکتریکی در نزدیکی چرخ‌ها نصب شده‌اند. هر پیشرانه می‌تواند به شکل مستقل کار کند و به این ترتیب قابلیت‌های تحرکی و خصوصیات منحصربه‌فرد EQG نمایان خواهد شد. مدل مفهومی EQG به جعبه‌دنده‌ای دوسرعته مجهز شده و به‌طور کلی از دنده‌ی دوم که از نوع کرال است؛ برای رانندگی در شرایط سخت و بیراهنوردی استفاده می‌شود.

Mercedes EQG Concept / مدل مفهومی مرسدس ای کیو جی

خودروی مزبور یک مدل مفهومی و نزدیک به تولید است و به همین خاطر تا قبل از تولید رسمی تغییراتی خواهد کرد. مرسدس زمان تولید و عرضه‌ی EQG را مشخص نکرده است؛ اما این خودروساز قول می‌دهد که G کلاس برقی آزمایش‌هایی مشابه G واگن‌های احتراقی پشت سر گذاشته و عملکردی همانند آن‌ها داشته باشد.

  • Mercedes EQG Concept / نمای جلو مدل مفهومی مرسدس ای کیو جی
  • Mercedes EQG Concept / نمای جلوپنجره مدل مفهومی مرسدس ای کیو جی
  • Mercedes EQG Concept / چراغه جلو مدل مفهومی مرسدس ای کیو جی
  • Mercedes EQG Concept /  نمای عقب مدل مفهومی مرسدس ای کیو جی
  • Mercedes EQG Concept / زاپاس‌بند مدل مفهومی مرسدس ای کیو جی
  • Mercedes EQG Concept / دستگیره درها در مدل مفهومی مرسدس ای کیو جی
  • Mercedes EQG Concept / رینگ‌های مدل مفهومی مرسدس ای کیو جی
  • Mercedes EQG Concept / آینه جانبی مدل مفهومی مرسدس ای کیو جی
  • Mercedes EQG Concept / کابین و داشبورد مدل مفهومی مرسدس ای کیو جی
  • Mercedes EQG Concept / فرمان و داشبورد مدل مفهومی مرسدس ای کیو جی
  • Mercedes EQG Concept / ردیف دوم مدل مفهومی مرسدس ای کیو جی
  • Mercedes EQG Concept / فضای ذخیره‌سازی عقب در مدل مفهومی مرسدس ای کیو جی