Loading...

تأکید بر استفاده از قطعات اصلی در نمایندگی های پرشیا خودرو

تأکید بر استفاده از قطعات اصلی در نمایندگی های پرشیا خودرو

تأکید بر استفاده از قطعات اصلی در نمایندگی های پرشیا خودرو
خدمات پس از فروش پرشیا خودروخدمات پس از فروش پرشیا خودروخدمات پس از فروش پرشیا خودرو

افزایش نرخ ارز که باعث بالا رفتن  قیمت قطعات شده است، در کنار تحریم ها باعث گردیده به طور طبیعی هزینه نگهداری و تعمیرات خودروها افزایش پیدا کند.

در این میان، بسیاری از افراد سودجو اقدام به تولید قطعات تقلبی و به اصطلاح زیرپله می کنند. استفاده از این قطعات به دلیل ارزان تر بودن شاید در وهله اول به صرفه به نظر برسد، اما آسیب های مالی و گاه جانی در بسیاری از موارد غیر قابل جبران هستند. در همین رابطه، مدیر خدمات پس از فروش پرشیا خودرو در خصوص هزینه ها می گوید: «طبیعتاً مشتری فاکتور را می‌بیند. فاکتوری که شامل دو قسمت خدمات و قطعات است، اما مشتری تنها رقم مندرج در فاکتور را می‌بیند، این در حالی است که، نمایندگی های مجاز پرشیا خودرو از نظر دریافت اجرت نسبت به بازار خیلی پایین‌تر هستند. در ارتباط با قطعات ذکر این نکته ضروری است که قطعات مورد استفاده در نمایندگی ها اصلی و مورد تأیید شرکت مادر است و در برخی موارد قیمت حتا از قیمت بازار هم کم تر است. قطعات مورد استفاده در تعمیرگاه های بیرون در بهترین حالت قطعات OEM و شاید حتا قطعات تقلبی باشد.

خدمات پس از فروش پرشیا خودروخدمات پس از فروش پرشیا خودروخدمات پس از فروش پرشیا خودرو

احمد معروف خانیها می افزاید:  «به همین دلیل، تعمیرگاه های متفرقه می توانند تعمیرات را با قیمت پایین تری انجام  دهند و در نتیجه، قیمت فاکتور نهایی پایین می‌آید. تحقیقات ما نشانگر آن است که  از نظر اجرت، ما ۳۰ تا ۴۰ درصد پایین‌تر از بازار هستیم و در ارتباط با قطعات به دلیل استفاده از قطعات اصلی قادر هستیم گارانتی شش ماهه و ۱۰ هزار کیلومتر ارائه نماییم، در صورتی که، قطعات موجود در بازار فاقد گارانتی است. در ارتباط با کیفیت انجام تعمیرات، تمامی مساعی پرشیا خودرو ارائه تعمیرات باکیفیت همراه با استفاده از قطعات اصلی و ارائه گارانتی های مناسب است. از مصادیق انجام تعمیرات نامناسب توسط تعمیرگاه های بیرون می توان به تعمیرات سیستم صوتی اشاره نمود که باعث آسیب زدن به نرم افزارهای خودرو می گردد. این در حالی‌ست که پرشیا خودرو سیستم های تحت نظارت شرکت مادر را به روزرسانی کرده است و با نصب هولوگرام اصالت آن را تأیید و گارانتی می نماید.

تمایل مشتریان به قطعات اصل

وی ادامه می دهد: «توصیه و تأکید ما به مشتریان استفاده از قطعات اصلی جهت جلوگیری از خارج شدن خودروها از گارانتی و نیز انجام تعمیرات در نمایندگی های مجاز پرشیا خودرو است. البته در حال حاضر، بسیاری از دارندگان ب ام و تمایل بسیار بالایی پیدا کرده اند که تمام کارهای‌شان در مراکز مجاز انجام شود. در عین حال، برخی افراد هستند که از ابتدا هیچ مراجعه‌ای نداشته اند و متأسفانه به خطرات و مشکلات بعدی آن آگاه نیستند.

خدمات پس از فروش پرشیا خودرو خدمات پس از فروش پرشیا خودرو خدمات پس از فروش پرشیا خودرو

مدیرخدمات پس از فروش پرشیا خودرو می افزاید: «دلیل دیگر تأکید بر به روزرسانی نرم افزاری خودروهای پرشیا خودرو انتقال حس بهتر به مشتری بوده است. در واقع، بیش از سه سال است که خودروی جدید وارد نشده است. بنابراین سعی کردیم که با فعال کردن آپشن های جدید تحت نظارت شرکت مادر مشتریان حس بهتری را تجربه کنند و از امکانات جدید در این بخش برخوردار شوند.

هدف نهایی؛ رضایت مشتری

معروف خانیها در ادامه بحث قیمت خدمات می افزاید: «تمام کارهایی که در مرکز خدمات پس از فروش پرشیا خودرو انجام می شود یک هدف نهایی دارد و آن رضایت مشتری است. در عین حال، نمی توانیم خارج از استانداردهای ب‌ام‌و عمل کنیم و حتماً باید قطعات اورجینال استفاده کنیم. در واقع، شاید در برخی موارد زمان طولانی تر شود و یا هزینه نسبت به تعمیرگاه های متفرقه گران تر شود، اما به هیچ عنوان خارج از استاندارد ب‌ام‌و نمی‌توانیم عمل کنیم، اما تعمیرگاه‌های متفرقه ممکن است دست‌شان باز باشد و قطعات را از راه های مختلف و با کیفیت متفاوت تأمین کنند. بنابراین طبیعی است که قیمت خدمات آن ها کم تر باشد، اما باید توجه داشت که صدماتی که خودرو از این محل می بیند به مراتب بالاتر و سنگین تر نیز خواهد بود.

خدمات پس از فروش پرشیا خودروخدمات پس از فروش پرشیا خودروخدمات پس از فروش پرشیا خودرو

تشریح فرایند خدمات، حس شعف مشتری

وی تصریح می کند: «البته پیش از هر چیز تمام این موارد با مشتری در میان گذاشته می شود. با مشتریان صحبت و زیر و بم کار را تشریح می کنیم. فرایند کاملاً توضیح داده می شود و سعی می کنیم مشتری را قانع کنیم که استفاده از خدمات پرشیا خودرو منافع کوتاه‌مدت و بلندمدت بسیاری برای او دارد. در واقع، تلاش ما این است که پس از طی شدن این مراحل و آگاهی کاملی که به مشتری منقل می کنیم حسی بالاتر از رضایت، یعنی شعف برای او به وجود آوریم.»

مدیر خدمات پس از فروش پرشیا خودرو تصریح می کند: «این رفتار باعث شده است که نه تنها در بحث رضایت مشتری قدم های قابل توجهی برداشته شده است، بلکه آمار شکایت نیز بسیار پایین آمده است.»

معروف خانیها ادامه می دهد: «در همین حال، سعی کرده ایم که در نمایندگی فضایی به وجود آوریم که مشتری از هر نظر راحت باشد و بتواند در مدتی که این جا حضور دارد به آرامش برسد. در واقع، نمایندگی فقط یک تعمیرگاه نیست؛ در این جا سرویس هایی به مشتری ارائه می شود که واقعاً حس نابی را به او منتقل می کنیم. با رفتار و شرایط به او ثابت می کنیم که واقعاً برای ما بسیار مهم و محترم است.

خدمات پس از فروش پرشیا خودرو خدمات پس از فروش پرشیا خودرو خدمات پس از فروش پرشیا خودرو

آموزش مستمر نیروی کار

وی همچنین در خصوص افزایش تخصص و به روزتر شدن نیروهای متخصص توضیح می دهد: «برای این که بتوانیم خدمات بسیار خوب و باکیفیتی را ارائه دهیم، همان طور که اشاره کردم به طور مستمر و مداوم در حال آموزش و افزایش دانش و مهارت نیروهای خود هستیم. به همین منظور از اساتید آلمانی و به‌روز در زمینه فنی و کیفی دعوت می شود تا همگام با سایر کشورهای اروپایی به لحاظ دانش فنی و تکنولوژی حرکتی رو به جلو داشته باشیم.»

استفاده از تجهیزات منحصر به فرد

مدیر خدمات پس از فروش پرشیا خودرو ادامه می دهد: «از نظر سخت افزاری نیز واقعاً تجهیزات پرشیا خودرو  منحصربه‌فرد و تنها در شرکت مادر موجود است.»

معروف خانیها درباره مزیت رقابتی خدمات پس از فروش پرشیا خودرو می افزید: «به طور خلاصه مزیت ما در این موارد خلاصه می شود؛ نیروی انسانی ماهر، تجهیزات عالی؛ استفاده از قطعات اصلی و داشتن انگیزه‌ و حس مسئولیت.»

رسم هرساله پرشیا خودرو؛ برگزاری کمپین

همه ساله پرشیا خودرو اقدام به برگزاری کمپین زمستانه با هدف بازدیدهای رایگان خودروهای مشتریان کرده است و در حین کمپین اقدام به بررسی دقیق خودرو و پیشگیری از ایرادهای احتمالی بعدی خودرو می کند. این اتفاق تأثیر بسزایی در حفظ و مراقبت از خودروهای مشتریان در فصول مختلف سال و شرایط مختلف آب و هوایی دارد.

پایگاه خبری اسب بخار

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام، آیگپ و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.