Loading...

مقایسه KMC J7 و فونیکس آریزو ۶ پرو؛ کدام سدان لوکس چینی؟

دسته بندی : دانشنامه خودرو کد خبر :20075
1401/05/08
10776

مقایسه KMC J7 و فونیکس آریزو ۶ پرو؛ کدام سدان لوکس چینی؟

مقایسه KMC J7 و فونیکس آریزو ۶ پرو؛ کدام سدان لوکس چینی؟
KMC J7 و فونیکس آریزو ۶ پروKMC J7 و فونیکس آریزو ۶ پرو

در این محتوا به سراغ دو سدان جدید KMC J7 و فونیکس آریزو ۶ پرو در بازار ایران آمده ایم؛ دو سدانی که هر دو از کشور چین هستند و در نبود برند هایی چون کیا و هیوندای در بازار ایران، با دست پر و با امید بسیار برای سهم خواهی از بازار به میدان آمده اند.

فهرست مطالب

  • طراحی ظاهری
  • نمای داخلی دو خودرو
  • امکانات ایمنی و رفاهی
  • مشخصات فنی و یک تفاوت اساسی
  • حدود قیمت
  • سخن پایانی
آریزو ۶ پروآریزو ۶ پروKMC J7 کرمان موتورKMC J7 کرمان موتور

در این مقایسه، در یک سو آریزو ۶ پرو را داریم که به واسطه حضور نمونه پیش از فیس لیفت در بازار ایران شاید برای بسیاری شناخته شده و نام آشنا به نظر برسد، اما در سمت دیگر میدان شاهد حضور KMC J7 هستیم که تنها چند روز از رونمایی آن می گذرد و به نظر آماده رقابتی سخت و نفس گیر است.

KMC J7 کرمان موتور KMC J7 کرمان موتور

طراحی ظاهری

کار را با عضو تازه وارد یعنی KMC J7 آغاز می کنیم. در J7 شاهد زبان طراحی جدیدی هستیم که در آن سعی شده است از ترندهای روز بیش ترین استفاده برده شود. به عنوان مثال، چراغ های جلو با طرحی خشمگین و زیبا توسط یک نوار ال ای دی باریک که از بالای جلوپنجره عبور می کند، به یکدیگر وصل شده اند. جلوپنجره و ورودی هوای روی سپر، گرافیک عمودی دارند و گرافیک داخلی چراغ ها نیز بسیار زیباست. در نمای کناری بیش از هر چیز رینگ های مشکی خودرو و حالت فست بک آن جلب توجه می کند و دستگیره درها حالتی متفاوت و زیبا دارند. یک نوار کرومی هم با گذر از زیر پنجره های کناری امتداد یافته و به شیشه عقب متصل می شود. در نمای عقب هم شاهد چراغ های به هم پیوسته و گرافیک کاملاً به روز برای آن ها هستیم. در دو طرف سپر مه شکن های عمودی طراحی شده و یکپارچه بودن در صندوق و شیشه عقب هم حالت زیبایی را پدید آورده است. لازم به ذکر است که طرح چراغ های عقب J7 را در خودروی سهول X8 پلاس نیز مشاهده می کنیم که نشان از زبان طراحی مشترک در خودروهای سهول (زیر مجموعه ی لوکس کمپانی جک) است.کار را با عضو تازه وارد یعنی KMC J7 آغاز می کنیم. در J7 شاهد زبان طراحی جدیدی هستیم که در آن سعی شده است از ترندهای روز بیش ترین استفاده برده شود. به عنوان مثال، چراغ های جلو با طرحی خشمگین و زیبا توسط یک نوار ال ای دی باریک که از بالای جلوپنجره عبور می کند، به یکدیگر وصل شده اند. جلوپنجره و ورودی هوای روی سپر، گرافیک عمودی دارند و گرافیک داخلی چراغ ها نیز بسیار زیباست. در نمای کناری بیش از هر چیز رینگ های مشکی خودرو و حالت فست بک آن جلب توجه می کند و دستگیره درها حالتی متفاوت و زیبا دارند. یک نوار کرومی هم با گذر از زیر پنجره های کناری امتداد یافته و به شیشه عقب متصل می شود. در نمای عقب هم شاهد چراغ های به هم پیوسته و گرافیک کاملا به روز برای آن ها هستیم. در دو طرف سپر مه شکن های عمودی طراحی شده و یکپارچه بود در صندوق و شیشه عقب هم حالت زیبایی را پدید آورده است. لازم به ذکر است که طرح چراغ های عقب J7 را در خودروی سهول X8 پلاس نیز مشاهده می کنیم که نشان از زبان طراحی مشترک در خودروهای سهول (زیر مجموعه ی لوکس کمپانی جک) است.

آریزو ۶ پروآریزو ۶ پرو

به سراغ آریزو ۶ پرو می آییم. در این خودرو با طراحی ساده تر و شاید کمی ماندگار تر مواجه هستیم که در نگاه اول خصوصا دماغه خودرو با آن جلوپنجره بزرگ و هشت ضلعی اش ما را به یاد محصولات هیوندای می اندازد. لوگوی فونیکس در مرکز جلوپتجره به شکلی متعارف جانمایی شده و دی لایت های نواری در دو طرف سپر خود نمایی می کنند و به صورت مجزا از چراغ های جلو طراحی شده اند.

نمای جانبی خودرو کاملا یک سدان معمول و متعارف است و نسبت به اریزو ۵ شاهد اورهنگ های کشیده تری هستیم. رینگ های تراش خورده ی دو رنگ هم از دیگر نکات حائز اهمیت در نمای کناری آریزو ۶ پرو به حساب می آیند.

در بخش عقب، مشابه با رقیب شاهد استفاده از چراغ های به هم پیوسته هستیم با این تفاوت که رنگ زمینه چراغ ها مشکی است و اگزوز ها نیز برعکس J7، فیک هستند.

در کل باید اذعان کرد که هر دو خودرو در زمینه طراحی ظاهری نمره بالایی را دریافت می کنند اما J7 دارای ترند های به روز تر و طراحی گیرا تری است و در مقابل آریزو ۶ دارای سبک طراحی ساده تر و شاید کمی ماندگار تر.

نمای داخلی دو خودرو

KMC J7 کرمان موتور KMC J7 کرمان موتور

به سراغ بخش داخلی دو رقیب می رویم. با باز کردن درها متوجه همان تفاوت سبک ظاهری خواهید شد؛ جایی که در KMC J7 سعی شده تا با بکارگیری عناصری نظیر مانیتور عمودی، فرمان دو شاخه، سقف پانوراما و مواردی از این دست، یک طرح کاملا مطابق با ترند های روز طراحی خلق شود.

کابین آریزو ۶ پروکابین آریزو ۶ پرو

اما در مقابل با قرار گرفتن در کابین آریزو ۶ به سرعت حس و حال خودروهای کره ای را درخواهید یافت. داشبورد عریض و کوتاه آریزو ۶ در قسمت میانی به کنسول بین دو صندلی که ارتفاع بلندی دارد، متصل شده و مانیتور افقی و کلاستر دیجیتالی اش هم در یک نوار مشکی سرتاسری جانمایی شده اند.

امکانات ایمنی و رفاهی

ار جمله امکانات ایمنی و رفاهی KMC J7 می توان به مواردی نظیر شش عدد ایربگ، سیستم کمکی حرکت در سربالایی، سیستم پایش باد تایرها، سیستم کنترل کشش، دوربین ۳۶۰، سنسور نور و باران، ترمز پارک برقی، اتوهلد، استارت و ورود بدون کلید، سقف پانوراما، آینه‌های تاشو برقی، مانیتور عمودی، کنسول میانی مجهز به سردکن، شارژر وایرلس، کلاستر دیجیتال، کروز کنترل، گرمکن صندلی راننده، صندلی راننده برقی، شارژر وایرلس، صندوق عقب برقی، نورپردازی داخل کابین، سیستم تهویه اتومات مجهز به دریچه عقب و… اشاره کرد.

فونیکس آریزو ۶ پرو هم در زمینه امکانات با دست پر به میدان آمده و دارای مواردی همچون شش عدد کیسه هوا، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، نمایشگر چند منظوره مرکزی مجهز به رهیاب ماهواره ‌ای، کلاستر دیجیتال، سیستم پایش فشار و دمای باد تایرها، دوربین‌های پیرامونی، سنسورهای پارک، صندلی ‌ها با روکش چرمی در قسمت جلو مجهز به گرمکن، تنظیمات برقی صندلی راننده، تهویه مطبوع الکتریکی با دریچه مجزا برای سرنشینان عقب، آینه‌های تاشو برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، نورپردازی داخلی، فرمان برقی با روکش چرم و کلیدهای کنترلی، چراغ‌های اتوماتیک جلو، چراغ روشنایی در روز، سانروف برقی دو حالته، رادار هشدار تغییر لاین و… می باشد.

مشخصات فنی و یک تفاوت اساسی

در زمینه مشخصات فنی هر دو سدان چینی موجود در این رقابل دارای پیشرانه های ۱.۵ لیتری توربوشارژ هستند. پیشرانه ۱.۵ لیتری J7 از نوع GDI بوده و حداکثر قدرت تولیدی آن ۱۷۲ اسب و گشتاور تولیدی اش نیز ۲۸۰ نیوتن متر اعلام شده است اما در خصوص آریزو ۶ این اعداد به ترتیب ۱۵۶ اسب و ۲۳۰ نیوتن متر هستند که هر دو مورد نسبت به حریف به طور نسبتا چشمگیری پایین تر قرار می گیرند. اما این پایان ماجرا نیست چراکه در KMC J7 شاهد استفاده از یک گیربکس ۶ سرعته دو کلاچه هستیم حال آنکه گیربکس آریزو ۶ پرو از نوع CVT با تعویض مصنوعی سرعته بوده و در این زمینه نیز برتری به لحاظ سرعت و دقت در تعویض ها، معکوس ها و لذت رانندگی بی تردید با J7 خواهد بود.

اما به لحاظ مصرف سوخت ترکیبی، آریزو ۶ قدری بهتر از J7 عمل خواهد کرد که دلیل آن هم همان گیربکس CVT  است که همواره تلاش می کند دور موتور را در پایین ترین و مقرون به صرفه ترین حالت ممکن حفظ نماید؛ اما خبری از لذت رانندگی نیست.

حدود قیمت

به نظر می رسد قیمت تمام شده ی دو خودروی مورد بررسی، در کارخانه برای مشتریان به ترتیب برای J7 و آریزو ۶ پرو ارقامی در محدوده ۱,۲۵۰ و ۱،۰۶۰ باشند و که طراحی ظاهری و داخلی زیباتر J7 شاید بسیاری را برای اضافه پرداخت حدودا ۲۰۰ میلیون تومانی مجاب نماید.

سخن پایانی

در پایان باید گفت چنانچه به دنبال یک سدان حانوادگی با طراحی ظاهری و داخلی اسپرت و گیرا هستید و لذت رانندگی و توانایی های حرکتی برایتان بسیار حائز اهمیت است، سدان J7 به عنوان یک گزینه صفر کیلومتر می تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد اما در مقابل اگر قدری سن شما بالاتر از دوران جوانی رفته و سواری نرم تر و کم استهلاک تر و طراحی ساده تر و ماندگار تر برایتان از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است، آریزو ۶ پرو گزینه ی مناسب شماست.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

سدان KMC J7 چه مشخصاتی دارد؟

این خودرو دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با حداکثر قدرت ۱۷۲ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر می باشد و نیروی تولیدی پیشرانه از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه به چرخ های جلو منتقل می شود.

آریزو ۶ پرو چه مشخصاتی دارد؟

این خودرو دارای یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با حداکثر قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر می باشد و نیروی تولیدی پیشرانه از طریق یک جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل می شود.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام، آیگپ و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.