وداع با استیشن های دوست داشتنی مرسدس بنز تا سال 2030

وداع با استیشن های دوست داشتنی مرسدس بنز تا سال 2030

وداع با استیشن های دوست داشتنی مرسدس بنز تا سال 2030

مرسدس بنز یکی از معدود خودروسازانی است که کماکان مدل‌های استیشن را روی خطوط تولید خود دارد. اما ظاهرا چنین مدل‌هایی در آینده کمپانی جایی نداشته و کنار گذاشته خواهند شد. بر اساس گزارش اخیر نشریه Automobilewoche اشتوتگارتی‌ها تا سال 2030 با تمامی استیشن‌های خود وداع خواهند کرد.

آنطور که نشریه مذکور اعلام کرده، CLA شوتینگ بریک در اول صف قرار دارد و بعد از سال 2025 تولید نخواهد شد. استیشن E کلاس اما در انتهای صف ایستاده و می‌توان به عرضه آن تا سال 2030 امیدوار بود. 

استیشن مرسدس بنز

تصمیم مرسدس بنز در راستای حذف مدل‌های استیشن بخاطر یکپارچه‌سازی سبد محصولات گرفته شده است. البته این مساله با سرمایه‌گذاری‌های کلان انجام شده در زمینه برقی‌سازی و نیاز به صرفه‌جویی‌های مالی نیز بی‌ارتباط نیست. حتما در جریان هستید که مرسدس بنز بودجه‌های هنگفتی را برای توسعه پلتفرم‌های الکتریکی جدید و اختصاصی و همچنین پیشتازی تکنولوژیک در صنعت خودرو صرف کرده است.

استیشن مرسدس بنز

نشریه آلمانی Automobilewoche به یک موضوع جالب دیگر اشاره کرده است. این نشریه اعتقاد دارد مرسدس بنز برای جلب رضایت افرادی که خواهان جایگزین‌های کاربردی برای استیشن‌های کمپانی هستند، احتمالا تولید سدان‌های شاسی‌بلند را در دستور کار قرار خواهد داد. از دید این نشریه، ترکیب مزایای یک شاسی‌بلند با خودروی سواری، امکان جاسازی بهتر باتری و تامین فضای کافی را فراهم می‌کند.

استیشن مرسدس بنز

با وجود همه این‌ها، گزارش نشریه Automobilewoche کمی جای تعجب دارد، چرا که بنظر می‌رسد فرمول پورشه در ساخت نسخه استیشنِ تایکان برقی موفق از آب درآمده است. این نسخه تایکان کراس توریسمو نام دارد و تاکنون با بازخوردهای بسیار مثبتی روبرو شده است. آئودی RS6 Avant نیز به عنوان یک استیشن اسپرت توجهات زیادی را به خود جلب کرده و ب‌ام‌و خود را برای عرضه M3 تورینگ آماده می‌کند. البته از آنجایی که در آمریکا مشتریان روی خوشی به مدل‌های استیشن نشان نمی‌دهند، M3 تورینگ در این کشور عرضه نخواهد شد.