پویش موتورسیکلت‌سواران قانونمند در همدان برگزار شد

پویش موتورسیکلت‌سواران قانونمند در همدان برگزار شد

پویش موتورسیکلت‌سواران قانونمند در همدان برگزار شد
جدول تغییرات قیمت موتورسیکلت

 پویش موتورسواران قانونمند روز دوشنبه با حضور مسئولان شهرستانی و عوامل انتظامی با همکاری سازمان حمل و نقل شهرداری در همدان برگزار و از موتورسواران قانونمند تجلیل شد. قابل ذکر است که در این شهر ۱۹۰ هزار دستگاه موتورسیکلت تردد دارند.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایرنا، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: جوانان سرمایه اصلی کشور محسوب می شوند بنابراین برای حفظ آنها با برگزاری دوره های آموزشی و ترغیب آنان به اجرای قانون تلاش کرد.

سرهنگ «فرخ جمالی» افزود: موتورسیکلت بهترین، کم هزینه ترین و سریع ترین وسیله نقلیه برای جابجایی است اما در صورت استفاده غیرمناسب نظیر انجام حرکات نمایشی، تک چرخ، حرکت خلاف جهت خودروها و انجام دیگر تخلفات می تواند به وسیله ای برای مرگ و مجروحیت راکبان تبدیل شود.

وی اضافه کرد: میزان استفاده از موتورسیکلت برای تردد در کشورهای شرقی ۱۰ برابر بیشتر از ایران بوده در حالیکه شمار سوانح آنها به کمتر از یک سوم کشورمان می رسد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان ادامه داد: بیشتر جوانان از موتور سیکلت برای تخلیه هیجان در معابر درون شهری استفاده می کنند به علت بالا بودن احتمال تغییر ناگهانی مسیر وسایل نقلیه و ترمزهای ناگهانی، خیابان محل مناسبی برای تخلیه هیجان نبوده و باید از پیست های موتورسواری استفاده شود.

سرهنگ جمالی اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون یک موتورسوار در سوانح رانندگی درون شهری شهرستان همدان جان خود را از دست داده است همچنین ۳۳ موتورسوار مجروح و مصدوم شده اند.

وی با بیان اینکه آمار سوانح موتورسیکلت با گرم شدن هوا رو به افزایش است گفت: در چند روز گذشته روزانه سه سانحه جرحی موتورسیکلت به پلیس راهور گزارش شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: برخی از موتورسواران ساکن در حوالی شهر همدان هر هفته اقدام به حضور در مرکز شهر به ویژه بلوار ارم و انجام حرکات مخاطره آمیز می کنند که طرح محسوس و نامحسوس پلیس راهور برای شناسایی موتورسواران متخلف آغاز شده است.

سرهنگ جمالی تاکید کرد: برخورد با موتورسواران متخلف تنها وظیفه پلیس نیست بلکه خانواده نیز باید نسبت به کنترل فرزندان و در اختیار قرار ندادن وسیله نقلیه در اختیار فرزندان فاقد گواهینامه اقدام کنند.

وی ادامه داد: بخشی از موتورسواران نیز به قانون احترام گذاشته و علاوه بر خود ترک نشین نیز از کلاه ایمنی استفاده می کند.

سرهنگ جمالی خواستار تهیه کلاه ایمنی مناسب طبق فصول گرم و سرد سال شد چرا که نوع کلاه ایمنی سبب شده که زمان گرم شدن هوا ، راکبان موتورسیکلت رغبتی به استفاده از آن نداشته باشند.

وی یادآوری کرد: سال گذشته هفت موتور سوار در سوانح درون شهری شهرستان همدان جان باختند که ۱۹درصد متوفیان را شامل می شود همچنین ۵۷۰ موتور سوار مجروح و مصدوم شدند.

وی تاکید کرد: ۸۰ درصد موتور سواران فاقد گواهینامه بوده همچنین درصد بالایی از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند در حالیکه استفاده از کلاه ایمنی ۴۰ درصد سوانح فوتی را کاهش می دهد.

پایان پیام/

اولین رسانه رسمی با عنوان و موضوع کارآفرینی در ایران منبع ایرنا برچسب هاپلیس راهنمایی و رانندگی همدان موتورسواری قانونمند همدان