همزاد تمام-الکتریکی لاماری ایما با نام “جمعه” می‌آید

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :20976
1401/05/22
7356

همزاد تمام-الکتریکی لاماری ایما با نام “جمعه” می‌آید

همزاد تمام-الکتریکی لاماری ایما با نام “جمعه” می‌آید

شاید با نام و نشان فورتینگ (Forthing با نام چینی فنگ‌ژینگ) آشنایی آنچنانی نداشته باشید، اما این زیرمجموعه دانگ‌فنگ که در حال حاضر، سبد تولیداتی متشکل از ۱۴ محصول برای بازار چین دارد، با بازار کشورمان بسیار آشناست چراکه سه محصول از آن در حال حاضر توسط دو خودروساز بخش خصوصی یعنی فرداموتور و آرین پارس موتور در کشورمان عرضه می‌شود و محصول دیگری نیز از آن در آستانه ورود به بازار کشورمان است. همین باعث شده تا نگاه ویژه‌تری روی محصولات جدیدی که توسط این زیرمجموعه دانگ‌فنگ موتور معرفی می‌شوند، داشته باشیم. تازه‌ترین محصول این برند که روز گذشته تصاویری از آن منتشر شد و گفته می‌شود از اواسط پاییز امسال قرار است در بازار چین عرضه شود، یک کراس‌اوور تمام-الکتریکی کامپکت با ظاهری مدرن، اما بسیار آشناست که Friday یا همان جمعه نام دارد.

حس آشناپندارانه ای که ظاهر فورتینگ فرایدی در ذهن تداعی می‌کند، به این دلیل است که برپایه مدل T5 Evo این برند که ما با نام لاماری ایما می‌شناسیم. در واقع باید بگویم فورتینگ فرایدی همان Lamari Eama خودمان است، البته با طراحی متفاوت سپرهای جلو و عقب، رینگ‌ها و رکاب‌های جانبی که به جای موتور ۱.۵ لیتری توربو بنزینی متصل به گیربکس هفت سرعته اتومات دو کلاچ، از یک موتور برقی ۲۰۴ اسب‌بخار تعبیه شده بر روی محور جلو بهره می‌برد و توان دستیابی به حداکثر سرعتی معادل ۱۸۰ کیلومتر در ساعت را دارد.

مدل تمام-الکتریکی خودرو لاماری ایما با نام دانگ‌فنگ فورتینگ فرایدی

هنوز اطلاعات بیشتری از Dongfeng Forthing Friday ارائه نشده اما می‌دانیم با توجه به تغییراتی که در طراحی نمای جلو و عقب صورت گرفته، طول بدنه ۵۰ میلیمتر در مقایسه با لاماری ایما (Forthing T5 Evo) کاهش یافته و حال معادل ۴.۶۰۰ میلیمتر می‌باشد. ارتفاع خودرو نیز ۱۰ میلیمتر کمتر بوده، ۱.۸۶۰ میلیمتر اعلام شده است. همانطور که در ابتدای نوشتار نیز اشاره شد، قرار است از اواسط پاییز شاهد عرضه فرایدی در قالب سری خودروهای الکتریکی فورتینگ که EV Line نام‌گذاری شده، باشیم.

انتهای پیام

نوشته همزاد تمام-الکتریکی لاماری ایما با نام “جمعه” می‌آید اولین بار در FarsiCar.com. پدیدار شد.