Loading...

ایلان ماسک حدود ۷ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

دسته بندی : کد خبر :20823
1401/05/19
3797

ایلان ماسک حدود ۷ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

ایلان ماسک حدود ۷ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا، اخیراً ۷.۹۲ میلیون سهم این شرکت خودرو‌‌ساز برقی به ارزش حدود ۶.۹ میلیارد دلار را به فروش رسانده است. این معاملات برای فروش سهام تسلا، بین تاریخ‌های ۵ تا ۹ آگوست (۱۴ تا ۱۸ مرداد) و در بحبوحه‌ی جنگ حقوقی بین ماسک و توییتر انجام شده است.

  • وکلای ایلان ماسک دلایل پا پس کشیدن از خرید توییتر را اعلام کردند

این کارآفرین میلیاردر پیشنهاد خرید توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار در اوایل سال جاری میلادی داد اما وقتی با افشا نکردن اطلاعات دقیق در مورد تعداد بات‌ها و کاربران فیک از سوی مدیران توییتر روبرو شد، پیشنهاد خود پس گرفت و توییتر نیز با استخدام یک تیم حقوقی به نام Wachtell از ایلان ماسک به خاطر پشیمان شدن از خرید این شبکه‌ی اجتماعی به دیوان عالی ایالت دلاور آمریکا شکایت کرد.

ظاهراً ایلان ماسک به این دلیل بخشی از سهام تسلا را به فروش رساند تا در صورت پیروزی توییتر در قضیه‌ی خرید این شبکه‌ی اجتماعی، پول نقد کافی برای جبران مافات داشته باشد. ثروتمندترین فرد جهان مدعی شده که توییتر او را با امضای قراردادی ۴۴ میلیارد دلاری برای خرید این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی گول زده و در تلاش است تا از این معامله خارج شود. در آن سوی قضیه توییتر معتقد است که ماسک قراردادی را برای خرید این شرکت امضا کرده و از افشا نکردن اطلاعات بات‌ها و کاربران فیک به عنوان یک مدرک جعلی برای خروج از این معامله‌ی خرید استفاده می‌کند.

  • ایلان ماسک مدیرعامل توییتر را به مناظره در مورد اکانت‌های جعلی دعوت کرد

ایلان ماسک تسلا

پس از اینکه ماسک فروش سهام تسلا را در توییتر اعلام کرد، ارزش سهام این شرکت تولید خودروهای برقی حدود ۲ درصد کاهش یافت و قیمت آن به حدود ۸۵۰ دلار رسید. همچنین باید اشاره کنیم که مدیرعامل تسلا طی ۱۰ ماه گذشته حدود ۳۲ میلیارد دلار از سهام تسلا را واگذار کرده است. انتظار می‌رود جلسات دادگاه توییتر و ماسک در صورتی که طرفین تا ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر ماه) به توافق نرسند، به صورت رسمی آغاز شود. سهامداران توییتر قرار است در نشستی ویژه در ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور ماه) راه‌های توافق احتمالی بین دو طرف را مورد بررسی قرار دهند. در نهایت باید اشاره کنیم که پیش‌تر در ماه آوریل مدیرعامل تسلا حدود ۹.۶ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۸.۵ میلیارد دلار را نیز به فروش رساند. باید دید که سرنوشت ایلان ماسک در مقابل اتهامات توییتر به کجا خواهد رسید.

  • ایلان ماسک رابطه‌ی پنهانی با همسر هم‌بنیان‌گذار گوگل را رد کرد

منبع: Cnet