Loading...

نسل جدید پیکاپ لوکس GMC Canyon معرفی شد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :20973
1401/05/21
6541

نسل جدید پیکاپ لوکس GMC Canyon معرفی شد

نسل جدید پیکاپ لوکس GMC Canyon معرفی شد

به فاصله دو هفته از معرفی نسل جدید کالورادو توسط شورولت، جی‌ام‌سی نیز از نسل جدید پیکاپ میدسایز خود، کنیون که ساختار و پلتفرمی مشترک با کالورادو دارد، رونمایی کرد. جی‌ام‌سی کنیون در نسل سوم، کماکان قصد دارد در نیمه لوکس‌تر بازار پیکاپ های میدسایز جایی برای خود داشته باشد و برای رسیدن به این مهم، سعی شده ماهیتی متمایز به خود بگیرد. برای مثال، هر یک از تیپ‌های تجهیزاتی نسل جدید، تِم رنگی و تزئیناتی فضای داخلی مختص خود را دارند. در در طراحی ظاهری هم طراحان GMC سعی داشته‌اند در کنار تنومندتر ساختن بدنه با بازی هوشمندانه فرم‌های برآمده و خطوط تند و تیز، چهره را تا جایی که امکان دارد، مرموز و جسور جلوه دهند؛ ژستی که مخصوصا در تیپ آفرودی و پرهیبت AT4X، کاملا نمود می‌یابد.

البته در مورد تیپ AT4X باید این را هم بدانید که قیمت ۶۴ هزار دلاری اولین سری آن، موسوم به AT4X Edition 1، نه تنها تقریبا ۲۰هزار دلار بالاتر از همزاد شورولت-نشان این پیکاپ آفرود، یعنی کالورادو ZR2 است، بلکه از رقبای هم‌رده ای نظیر تویوتا تاکوما تی‌آردی پرو و فورد رنجر رپتور نیز به مراتب بیشتر بوده، آن را در لیگ آفرودر های پرقدرتی نظیر فورد برانکو رپتور قرار می‌دهد. این قیمت‌گذاری به مراتب بالاتر از رقبای هم‌رده را در تیپ‌های تجهیزاتی پایین‌تر GMC Canyon جدید نیز شاهد هستیم. برای مثال، تیپ پایه یعنی Elevation قرار است قیمت پایه ۴۱هزار و ۴۹۵ دلاری داشته باشد. AT4 هم که در نسل قبل، محبوب‌ترین تیپ تجهیزاتی این پیکاپ میدسایز لوکس بوده، شروع قیمتش از ۴۲هزار و ۴۹۵ دلار خواهد بود.

پیکاپ میدسایز دو کابین جی‌ام‌سی کنیون ۲۰۲۳پیکاپ میدسایز دو کابین جی‌ام‌سی کنیون ۲۰۲۳2023 GMC Canyon Pickup Truck2023 GMC Canyon Pickup Truck

همه چیز نو شده

درست مانند کالورادو جدید، جی‌ام‌سی در کنیون ۲۰۲۳ پیکربندی های قابل سفارش برای بدنه را به چهار درب دو کابین تقلیل داده و تنها موتور در نظر گرفته شده برای آن، یک واحد بنزینی ۴ سیلندر ۲.۷ لیتری مجهز به توربوشارژر است که با ۳۱۰ اسب‌بخار قدرت، توان تولید ۵۸۳ نیوتن‌متر گشتاور بیشینه را دارد. این موتور که بصورت استاندارد به سیستم استاپ/استارت فعال مجهز است، در صورت تجهیز به پکیج یدک‌کشی، جی‌ام‌سی کنیون جدید را قادر می‌سازد تا وزنی بالغ بر ۳.۵ تن را یدک بکشد. البته این عدد برای تیپ آفرودی AT4X به ۲.۷ تُن کاهش می‌یابد.

پیکاپ میدسایز دو کابین جی‌ام‌سی کنیون ۲۰۲۳

حال که بحث تیپ آفرود شده، بد نیست بدانید جی‌ام‌سی در نسل جدید زاویه صعود را به ۳۶.۹ درجه بهبود داده و تایرهای 285/70R-17 گودیر رنگلر تریتوری MT به‌کار رفته در AT4X که رینگ‌های ۱۷ اینچ آن را پوشش داده‌اند نیز در مسیرها و شرایط سخت، چسبندگی لازم را فراهم می‌آورند. البته این را هم باید بگوییم که رینگ ها در تیپ‌های Elevation و AT4 از نوع ۱۸ اینچ هستند و تیپ لوکس دنالی، بر روی رینگ های ۲۰ اینچ سوار است. کیت لیفت هم که بسته به تیپ تجهیزاتی، ۵۰ تا ۷۵ میلیمتر به ارتفاع سواری می‌افزید، کاربرد مختص خود را دارد.

ارتفاع سواری در نسل جدید به لطف بیرون تر از قبل تعبیه شدن دمپر های DSSV سیستم تعلیق پویای جی‌ام‌سی کنیون به ۲۴۴ میلیمتر (۲۷۲ میلیمتر در تیپ AT4X) افزایش یافته که در سناریو های مختلف رانندگی در مسیرهای آفرود می‌تواند به کمک راننده بیاید. بهره‌مندی از قفل الکترونیک دیفرانسیل های جلو و عقب، و همچنین تعبیه هفت دوربین در پیرامون و حتی زیر بدنه که ۱۰زاویه دید مختلف از خودرو به راننده می‌دهد را نیز به این لیست اضافه کنید.

پیکاپ میدسایز دو کابین جی‌ام‌سی کنیون ۲۰۲۳پیکاپ میدسایز دو کابین جی‌ام‌سی کنیون ۲۰۲۳پیکاپ میدسایز دو کابین جی‌ام‌سی کنیون ۲۰۲۳2023 GMC Canyon Pickup Truck

یک آفرودر سخت جان

جی‌ام‌سی برایمدل ۲۰۲۱ بود که تیپ AT4 را به عنوان مدلی نسبتا آفرودی‌تر، به جمع مدل‌های کنیون اضافه کرد. اما با AT4X که که در کنار حالت‌های چهارگانه رانندگی تیپ‌های دیگر، حالت اختصاصی Baja را نیز با تنظیمات اختصاصی‌تر سیستم تعلیق، ترمزها و پاسخگویی پیشرانه برای رانندگی‌های سریع در آفرود ارائه می‌دهد، جی‌ام‌سی پا را فراتر گذاشته و مدعی است GMC Canyon AT4X بیان نهایت تعهد این شرکت به ارائه توانایی چشمگیر در آفرودسواری است. همچنین در سری اول این تیپ، موسوم به Canyon AT4X Edition 1، جی‌ام‌سی گارد سپر جلو با یک پروژکتور خطی تقریبا ۸۰ سانتیمتری، رینگ‌های ۱۷ اینچ دارای حفاظ و یک عدد وینچ را نیز در کنار یک سری تجهیزات و امکانات اختصاصی برای پیکاپ آفرود خود عرضه می‌کند که به واقع ظاهر و ماهیتی متمایز به آن بخشیده است. همچنین بد نیست به بهره‌مندی GMC Canyon جدید از قلاب‌های باربند بیشتر در کفی بار و محفظه ضدآب تعبیه شده در درب کفی بار اشاره کنیم که کاربردپذیری آن را در مقایسه با قبل، افزایش می‌دهد.

پیکاپ میدسایز دو کابین جی‌ام‌سی کنیون ۲۰۲۳پیکاپ میدسایز دو کابین جی‌ام‌سی کنیون ۲۰۲۳پیکاپ میدسایز دو کابین جی‌ام‌سی کنیون ۲۰۲۳2023 GMC Canyon Pickup Truck

یک پیکاپ میدسایز لوکس

همانطور که اشاره شد، نسل جدید GMC Canyon قرار است با قیمتی به مراتب بالاتر از رقبای هم‌رده در بازار عرضه شود. و این یعنی می‌بایست از سطح بالاتری از امکانات، و تریم باکیفیت‌تر بهره ببرد. که همینطور هم هست. جی‌ام‌سی بصورت استاندارد رابط کاربری بی‌سیم اندروید و iOS را در کنیون جدید عرضه می‌کند در کنار طراحی ساده و در عین حال، مدرن محیط، آنچه که بسیار در این فضا جلب نظر می‌کند، نمایشگر ۱۱.۳ اینچ به ظاهر ایستاده بر روی داشبورد است که به سبک چشم‌نوازی به قاب نشانگرهای پشت فرمان اتصال یافته. در دل این قاب، به جای نشانگرهای آنالوگ مرسوم، نمایشگری قرار گرفته که در تیپ های پایین‌تر، ۸ اینچی است و در تیپ‌های بالاتر، از نوع ۱۱ اینچ.

در تزئین و انتخاب متریال فضای داخلی نیز ذوق و سلیقه بسیاری به‌کار رفته که باعث می‌شود کمتر کسی آن را به چشم یک خودرو کار نگاه کند. برای مثال در تیپ لوکس دنالی شاهد استفاده از تزئینات چوب رگه‌دار هستیم که طرح هایی با حکاکی لیزری در آن کار شده. چرم مزین به طرح دوخت الماس-شکل صندلی‌ها که تا رودری ها، کنسول میانی و داشبورد نیز امتداد یافته، در ترکیب با گستره جزئیات کرومی به هرچه لوکس‌تر جلوه دادن این محیط کمک می‌کند.

2023 GMC Canyon Pickup Truck2023 GMC Canyon Pickup Truck2023 GMC Canyon Pickup Truck2023 GMC Canyon Pickup Truck2023 GMC Canyon Pickup Truck2023 GMC Canyon Pickup Truckپیکاپ میدسایز دو کابین جی‌ام‌سی کنیون ۲۰۲۳پیکاپ میدسایز دو کابین جی‌ام‌سی کنیون ۲۰۲۳پیکاپ میدسایز دو کابین جی‌ام‌سی کنیون ۲۰۲۳2023 GMC Canyon Pickup Truck2023 GMC Canyon Pickup Truck2023 GMC Canyon Pickup Truckپیکاپ میدسایز دو کابین جی‌ام‌سی کنیون ۲۰۲۳

انتهای پیام

نوشته نسل جدید پیکاپ لوکس GMC Canyon معرفی شد اولین بار در FarsiCar.com. پدیدار شد.