Loading...

یک ظاهر تازه برای کوچولوی قد بلند کیا

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :20926
1401/05/20
11127

یک ظاهر تازه برای کوچولوی قد بلند کیا

یک ظاهر تازه برای کوچولوی قد بلند کیا

نه فقط نزد ما ایرانی‌ها، بلکه در بسیاری از بازارهای جهانی نیز وقتی صحبت از کوچکترین خودرو KIA است، نام پیکانتو به میان می‌آید. اما کیا موتورز محصولی دیگر با نام Ray نیز دارد که در کنار پلتفرم، طول بدنه ۳.۵۹۵ میلیمتری و عرض ۱.۵۹۵ میلیمتری اش نیز دقیقا مشابه پیکانتو است. البته برخلاف ارتفاع ۱.۴۸۵ میلیمتری پیکانتو، KIA Ray حدود ۲۲۰ میلیمتر بلند قامت تر بوده، به واسطه تناسبات جعبه‌ای بدنه، کاملا متمایز از همزاد آشنا برای بازارهای جهانی خود جلوه می‌کند. این خودرو کوچک KIA که مختص بازار کره‌جنوبی است، اولین بار سال ۲۰۱۱ عرضه شد و با گذشت ۱۱ سال، هنوز نسل عوض نکرده. در عوض، یک بار سال ۲۰۱۷ فیس‌لیفت شده بود و حال، باز هم در قالب فیس‌لیفت ۲۰۲۳ مورد بازنگری‌هایی قرار گرفته است.

آنچه که بیش از هر چیز در ظاهر کیا رِی ۲۰۲۳ جلب نظر می‌کند، استفاده از چراغ‌هایی با ارتفاع بیشتر در نمای جلو است که در دو طرف یک جلوپنجره مرتفع‌تر از قبل قرار گرفته اند. متناسب با این طرح چراغ‌های جدید و جلوپنجره بازطراحی شده ای که نشان جدید KIA را بر روی خود می‌بیند، طراحی سپر جلو نیز با فرمی تهاجمی‌تر، به‌روز شده. در نمای جانبی غیر از طرح فانتزی‌تر رینگ‌های ۱۵ اینچ، تغییر دیگری به چشم نمی‌آید. اما به نمای عقب که می‌رسیم، باز هم شاهد تغییرات فرمی محسوس هستیم؛ از چراغ های به ظاهر متصل به یکدیگر که فرم درب قسمت بار را نیز تغییر داده‌اند، بگیرید تا تجدید نظر در طراحی سپر.

خودرو شهری کوچک کیا ری ۲۰۲۳خودرو شهری کوچک کیا ری ۲۰۲۳

روی هم رفته می‌توان گفت با این تغییرات، طراحان کیا توانسته‌اند Ray را با وجود استخوان‌بندی قدیمی، تازه و امروزی جلوه دهند. در طراحی فضای داخلی اما تغییری در مقایسه با KIA Ray پیش از فیس‌لیفت شاهد نیستیم و تنها به استفاده از غربیلک فرمان جدید، ارائه تریم طوسی روشن و تغییر فرم قاب پشت‌آمپر ها که حال یک نمایشگر دیجیتال ۴.۲ اینچ را در خود دارد، اکتفا شده است.

کیا فعلا در مورد ویژگی های فنی Ray جدید اطلاعاتی ارائه نکرده اما بد نیست بدانید این خودرو کوچکی کره‌ای در کنار مدل بنزینی مجهز به موتور ۱.۰ لیتری ۳ سیلندر ۷۶ اسب‌بخاری (بنزینی، دوگانه‌سوز و LPG)، با موتور برقی ۶۷ اسب‌بخاری نیز در کره‌جنوبی عرضه شده. همچنین باید به این هم اشاره کنیم که RAY در اتاق ون نیز عرضه شده که دارای درب های عقب کشویی با بازشویی به سمت عقب می‌باشد. شروع قیمت این خودرو در کره‌جنوبی از ۱۳ میلیون و ۵۵۰ هزار وون یعنی نزدیک به ۱۰ هزار و ۴۱۰ دلار می‌باشد.

خودرو شهری کوچک کیا ری ۲۰۲۳

انتهای پیام

نوشته یک ظاهر تازه برای کوچولوی قد بلند کیا اولین بار در FarsiCar.com. پدیدار شد.