Loading...

ری را ؛ کراس اوور ملی ایران خودرو رونمایی شد

ری را ؛ کراس اوور ملی ایران خودرو رونمایی شد

ری را ؛ کراس اوور ملی ایران خودرو رونمایی شد
ری را ؛ کراس اوور ملی ایران خودرو رونمایی شدری را ؛ کراس اوور ملی ایران خودرو رونمایی شد

گروه صنعتی ایران خودرو ظهر امروز با حضور وزیر صمت، از اولین کراس اوور ملی خود با نام « ری را » رونمایی کرد. ری را کراس اوور جمع و جور این خودروساز ایرانی بوده که بر اساس پلفترم IKP1 توسعه پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، این مراسم که امروز با حضور وزیر صمت و مدیران ارشد ایران خودرو برگزار شد، سبب گردید تا بالاخره اولین تصاویر از “ری را” منتشر شود. ری را در زمان مازندرانی به معنی باران بوده و اصالت این نام به شمال کشور بر می گردد. همچنین قرار است تا اولین کراس اوور ایران خودرو در کارخانه مازندران این خودروساز مونتاژ شود. باید اعلام کرد که این نسخه اولیه ری را بوده و به عنوان نسخه قبل از تولید با قالب های صنعتی شناخته می شود.

ویژگی های ایران خودرو ری را

ری را ؛ کراس اوور ملی ایران خودرو رونمایی شدری را ؛ کراس اوور ملی ایران خودرو رونمایی شد

ری را بر اساس پلتفرم IKP1 طراحی شده است. این پلتفرم که نسخه بومی پلتفرم PF1 گروه PSA است، در حال حاضر برای تارا استفاده شده و قرار است تا این کراس اوور دومین محصول ایران خودرو بر اساس این پلتفرم باشد. ابعاد و اندازه اولین کراس اوور ملی ایران خودرو، در دسته کراس اوورهای B پلاس بازار جهانی قرار می گیرد و می تواند ری را را در ابعاد و اندازه به پژو ۲۰۰۸، سیتروئن C3-XR، نیسان جوک و… نزدیک دانست.

امکانات ری را

ری را

چندی پیش طی مراسمی نسخه مفهومی K125 یا همان ری را با حضور خبرنگاران تخصصی صنعت خودرو در مرکز تحقیقات ایران خودرو به صورت خصوصی رونمایی شد. در آن مراسم معرفی این محصول اعلام شد که نسخه فول آپشن این خودرو به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغ ها و… مجهز خواهد بود.

مشخصات فنی ایران خودرو ری را

ری را ایران خودرو

آن طور که گفته می شود، ری را با دو پیشرانه به بازار می آید. یکی از پیشرانه که برای نسخه پایه این کراس اوور ملی انتخاب شده است، از نوع TU5 پلاس بوده و ۱۱۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۴۴ نیوتن متر تولید می کند. این پیشرانه ۱٫۶ لیتری توان خود را به جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT انتقال می دهد و به چرخ های جلو می رساند. به احتمال بسیار زیاد، ری را در نسخه دنده دستی هم به بازار معرفی می شود.

نمونه فول آپشن ایران خودرو ریرا به پیشرانه TC7 پلاس مجهز است که با حجم ۱۶۴۵ سی سی و فناوری توربو شارژ، ۱۶۸ اسب بخار را با گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر تولید می کند. توان این پیشرانه هم از طریق جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک AT به چرخ های جلوی این خودروی جدید می رسد.

ری را قرار است تا در آینده با نسخه برقی هم به بازار معرفی شود و در گام های بعدی خانواده پیشرانه سه سیلندر ایران خودرو بر روی آن نصب گردد.

لازم به ذکر است که تصویر استفاده شده در این خبر، جنبه تزئینی دارد و صرفاً بر اساس شباهت میان برخی خطوط طراحی نمونه مفهومی ری را با محصولات جدید هیوندای، این تصویر درج گردیده است.

پایگاه خبری اسب بخار

ایران خودرو ری را بر اساس چه پلتفرمی طراحی شده است؟

ری را که همان نام تجاری پروژه K125 است، بر اساس پلتفرم IKP1 طراحی شده است. این پلتفرم که نمونه ایرانیزه پلتفرم PF1 گروه PSA به حساب می آید، در پروژه تارا هم دیده می شود.

امکانات نسخه فول آپشن ریرا چیست؟

نسخه فول آپشن ری را به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، سنسور نور، سنسور باران، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، دسته دنده الکتریکی، شارژر بی سیم تلفن همراه، جلو آمپر (کلاستر) دیجیتال، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، سنسور فشار باد و دمای تایرها، فناوری LED چراغ ها و… مجهز خواهد بود.

مشخصات فنی ایران خودرو ری را چیست؟

کراس اوور ملی ایران خودرو قرار است که با پیشرانه های TU5 پلاس و TC7 پلاس به بازار بیاید. این پیشرانه ها به ترتیب ۱۱۳ و ۱۶۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۴۴ و ۲۴۵ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این کراس اوور ملی از نوع شش سرعته اتوماتیک AT است و احتمال دارد که نمونه های دنده ای آن هم به بازار معرفی شود.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام، آیگپ و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.