KMC J7 در راه بازار؛ محصول کرمان موتور با شتاب رسمی 6.7 ثانیه ای

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :17276
1401/04/04
13043

KMC J7 در راه بازار؛ محصول کرمان موتور با شتاب رسمی 6.7 ثانیه ای

KMC J7 در راه بازار؛ محصول کرمان موتور با شتاب رسمی 6.7 ثانیه ای

کرمان موتور قصد داشت لیفت بک جذاب جک J7 را وارد بازار ایران کند. ولی با عرضه خودروی مجهزتر، قدرتمندتر و جدیدتر سهول A5 پلاس، این شرکت بر سر دوراهی قرار گرفته است و حالا قرار است تا سهول A5 پلاس جایگزین جک جی ۷ شده و کرمان موتور محصول جدید خود به نام KMC J7 را بر اساس این خودرو راهی بازار نماید. این خودرو براساس اطلاعات رسمی در زمان اندک 6.7 ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت می رسد و می تواند لقب سریعترین خودرو مونتاژی کشور را از آن خود کند.

سهول A5 پلاس جایگزین جک جی ۷کی ام سی جی 7

خودروی KMC J7 یا همان Sehol A5 Plus محصول مشترک سه کمپانی مطرح در حوزه خودروسازی، یعنی جک چینی، فولکس‌واگن آلمانی و سئات اسپانیایی است. این ماشین، نسخه ارتقاءیافته جک j7 به حساب می‌آید و در دسته خودروهای لیفت بک قرار می‌گیرد.

سهول A5 پلاس جایگزین جک جی ۷

سهول A5 پلاس بر پایه پلتفرم جک J7 ساخته شده و به موتور ۱.۵ لیتری توربو مجهز است.  قدرت ۱۸۴ اسب بخاری موتور از طریق گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه به محور جلو انتقال می‌یابد. این خودرو اسپرت جدید تنها در عرض ۶.۷ ثانیه از حالت سکون به شتاب ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

سهول A5 پلاس جایگزین جک جی ۷KMC J7

امکانات و آپشن های رفاهی KMC J7

سهول A5 پلاس و جک j7 دارای جثه و بدنه مشابهی هستند و در رده سدان های خانوادگی سایز متوسط قرار می گیرند. با این حال، خودروی جدید KMC J7 به امکانات متعدد از جمله کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سیستم پارک خودکار، سنسور باران، سنسور جلو و عقب، سیستم هشدار نقاط کور، دوربین ۳۶۰ درجه و غیره مجهز است و قیمت بیشتری نسبت به جی ۷ دارد. 

سهول A5 پلاس جایگزین جک جی ۷KMC J7

جای شکی نیست که سهول A5 پلاس جایگزین جک جی ۷ بوده و از کیفیت بالاتری برخوردار است. اما باید منتظر بود و دید که کرمان موتور ترجیح می‌دهد کدام خودرو را در اختیار رانندگان ایرانی قرار دهد.

سهول A5 پلاس جایگزین جک جی ۷KMC J7

قیمت احتمالی KMC J7:

KMC J7 می تواند استاندارد تازه ای را در بازار خودروهای مونتاژی و چینی های تولیدی کشور تعریف کند و به عنوان یک سدان نیمه لوکس و با عملکرد اسپرت در برابر رقبایی نظیر فونیکس آریزو 6 پرو، قد علم کند، اما با توجه به نرخ های کنونی دلار (در محدوده 30 هزار تومان)، احتمالا کی ام سی جی 7 نیز در رده خودروهای با قیمت بیش از یک میلیارد تومان قرار خواهد گرفت و احتمالا بدین ترتیب همزمان با شکستن رکورد پرشتاب ترین خودرو مونتاژی، رکورد گران قیمت ترین سدان چینی موجود در بازار را نیز از آن خود خواهد کرد.