SMO چیست؟ بهینه سازی شبکه های اجتماعی

SMO چیست؟ بهینه سازی شبکه های اجتماعی

SMO چیست؟ بهینه سازی شبکه های اجتماعی

بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی (SMO یا Social Media Optimization)، استفاده از شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی برای مدیریت و رشد پیام‌های سازمانی و حضور آنلاین است. این کار به‌عنوان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال می‌تواند برای افزایش اگاهی از محصولات و خدمات جدید، ارتباط با مشتریان و کاهش خبرهای مضر استفاده شود.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • آشنایی با بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی (SMO)
  • استراتژی‌های بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی
  • نمونه‌ای از بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی
  • نکات مهم در بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی
  • اشتباه رایج در بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی
  • تفاوت SMO و SEO
  • سؤال و جواب‌های رایج درمورد SMO

آشنایی با بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی (SMO)

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) از سال‌ها قبل به‌عنوان یکی از استانداردهای بازاریابی دیجیتال شناخته می‌شود. درحالی‌که بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی و بهینه‌سازی موتورهای جستجو، اهداف مشترکی را دنبال می‌کنند، اما تفاوت‌هایی هم میان آن‌ها وجود دارد.

بهنیه سازی رسانه های اجتماعی | SMO

بازاریابی ازطریق رسانه‌های اجتماعی اخیراً بسیار موردتوجه قرار گرفته است و دربرخی مواقع، با SEO همگرایی پیدا کرده و در موارد دیگر به‌عنوان مؤثرترین راهکار برای تقویت یک برند، هدایت تولید، دیده‌شدن بهتر شرکت در فضای آنلاین و ارتباط با مخاطبان شناخته می‌شود. پلتفرم‌های مختلف رسانه‌های اجتماعی ازجمله می‌توان به فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، اسنپ‌چت، یوتیوب، پینترست و تیک‌تاک را می‌توان برای بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار داد.

بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی در برخی مواقع برای هدایت کاربران از این پلتفرم‌ها به وب‌سایت‌های شرکتی انجام می‌شود؛ تا بدین‌ترتیب بتوان اطلاعات بیشتری به مشتریان ارائه داد. به‌عنوان مثال یک کمپین برای افزایش آگاهی درمورد خودرویی جدید در رسانه‌های اجتماعی، می‌تواند بازدیدکننده را به وب‌سایت شرکت سازنده‌ی آن هدایت کند و در وب‌سایت مذکور، اطلاعاتی درمورد مکان نمایندگی‌های محلی و نحوه‌ی برنامه‌ریزی یک رانندگی آزمایشی ارائه شود.

استراتژی‌های بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی

امکان دارد شرکت‌هایی که از چند پلتفرم رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند از ابزارهای مبتنی‌بر اینترنت برای بهبود سازماندهی و ارائه‌ی محتوای خود بهره ببرند. این ابزارها به کارمندی که وطیفه‌ی تولید محتوای مخصوص شبکه‌های اجتماعی را دارد، اجازه می‌دهند تا محتوا را به‌طور هم‌زمان در چندین پلتفرم به‌طور زمان‌بندی‌شده منتشر کند و علاوه‌براین هرگونه تعامل مثل نظرات یا پیام‌های مخاطبان را پاسخ دهد. برخی از ابزارهای محبوب مدیریت رسانه‌های اجتماعی Buffer، Hootsuite، PromoRepublic، Agorapulse، Loomly و Sprout Social هستند.

بهنیه سازی رسانه های اجتماعی | SMO

رسانه‌های اجتماعی این امکان را دراختیار کاربران خود قرار داده‌اند تا به‌راحتی و به‌سرعت محتوای موردنظر خود را در اینترنت به‌اشتراک بگذارند. به‌همین‌دلیل، بسیاری از شرکت‌های سعی دارند محتوایی تولید کنند که کاربران آن را به دوستان خود منتقل کنند. این استراتژی که بازاریابی ویروسی نامیده می‌شود در تلاش است با جذب کاربران متعهد پلتفرم‌های اجتماعی، به اشتراک‌گذاری محتوا به‌جای تکیه‌ بر کاربران برای یافتن محتوا، به تعداد بیشتری از کاربران دسترسی پیدا کند.

نمونه‌ای از بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی

می‌توان پیام‌ها را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی طوری تنظیم کرد که تأثیر بیشتری روی گروه‌های خاصی از افراد داشته باشد. بازاریابان با استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌توانند محتوای خود را براساس مشخصات جمعیتی و جغرافیایی، شخصی‌سازی کنند. به‌عنوان مثال، یک تولیدکننده‌ی نوشابه می‌تواند برای کاربرانی که در نواحی گرم زندگی می‌کنند پیامی درمورد این‌که یک نوشیدنی چقدر سرد و و باطراوت است ارسال کند. این شرکت می‌تواند برای کاربرانی که درنواحی سردسیر زندگی می‌کنند پیامی با مضمون این‌که نوشدنی آن‌ها حس روزهای گرم و تابستانی را برمی‌انگیزد ایجاد کنند.

نکات مهم در بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی

شاید درنگاه اول، حضور یک برند در رسانه‌های اجتماعی بی‌دردسر به‌نظر برسد، اما موارد زیادی در پشت‌صحنه رخ می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که حساب‌های رسانه‌های اجتماعی تا حد امکان به‌طور مؤثر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱. ارسال پست در زمان مناسب

ارسال پست در زمان مناسب

برای عملکرد موفق در شبکه‌های اجتماعی باید محتوای باکیفیتی که مخاطبان شما دوست دارند را به‌طور مداوم منتشر کنید. اما زمان ارسال محتوا نیز اهمیت بسیار زیادی در درگیرکردن دنبال‌کنندگان دارد. زمان‌های خاصی در هر روز و هفته وجود دارد که مخاطبان در آن لحظه‌ها، بیشتر آنلاین نبوده و وقت بیشتری را برای مشاهده‌ی محتوا می‌گذرانند.

تعیین زمان‌های خاص برای ارسال محتوا در رسانه‌های اجتماعی کار سختی است، به‌خصوص این‌که عادت‌ها مخاطبان در هر حوزه‌ای نسبت به سایر حوزه‌ها متفاوت است. در این‌جا می‌توان از ابزارهای برنامه‌ریزی رسانه‌های اجتماعی مثل Hootsuite استفاده کرد. این ابزارها بهترین زمان‌ها را برای ارسال پست در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی توصیه می‌کنند. ارسال پست در زمان مناسب می‌تواند باعث افزایش تعداد مخاطبان، ایجاد آگاهی و افزایش تعامل شود.

۲. مطرح‌کردن سؤال در پست‌ها

دریافت نظر در شبکه های اجتماعی

هیچ نکته‌ای ساده‌تر از این نیست که از دنبال‌کنندگان خود سؤال بپرسید و از آن‌ها بخواهید با ارائه‌ی پاسخ خود، نظرشان را اعلام کنند. بااین‌حال، نکته‌ی مهم این است که فقط سؤالات جذابی را ارئه دهید که مخاطبان را به پاسخ‌دادن ترغیب می‌کنند.

به‌عنوان مثال می‌توانید در استوری‌های اینستاگرام از استیکرها، نظرسنجی‌ها و موارد دیگر برای ترغیب مخاطبان به ثبت نظر بهره ببرید.

۳. ارسال پست‌های چندبخشی

پست‌های چند بخشی یکی از جذاب‌ترین قالب‌هایی است که برندهای مختلف می‌توانند در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود منتشر کنند. تیم Hootsuite دریافته است که به‌طور متوسط، این نوع پست‌ها ۱٫۴ برابر بیشتر از پست‌های معمولی در اینستاگرام موفق بوده‌اند و در درگیرکردن کاربران نیز ۳٫۱ برابر بهتر عمل کرده‌اند.

به‌نظر می‌رسد مقاومت دربرابر وسوسه‌ی کشیدن انگشت به‌چپ دشوار است، به‌خصوص زمانی‌که از یک کاور متقاعدکننده در پست‌های چندبخشی استفاده کرده باشید.

۴. ارسال پست به‌تعداد کافی؛ نه‌کمتر و نه بیشتر

ارسال پست در شبکه های اجتماعی

بمباران دنبال‌کنندگان با ارسال پست‌های فراوان باعث کاهش نرخ تعامل افراد با حساب شبکه‌های اجتماعی شما خواهد شد. ازطرف دیگر، پیدا کردن برنامه‌ی بهینه‌ برای ارسال محتوای جدید در شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد تعامل و گفت‌وگوی بیشتر، برای هر برندی ضرورت دارد.

براساس اعلام کارشناسان، بهتر است در اینستاگرام بین ۳ تا ۷ پست در هر هفته منتشر کنید. اگر از فیسبوک استفاده می‌کنید، بین یک تا دو پست درهر روز می‌تواند بهترین تعادل را ازنظر ارسال محتوا در حساب شما ایجاد کند. در توییتر نیز می‌توانید روزانه یک تا پنج توییت ارسال کنید. در لینکدین نیز بین یک تا پنج پست درهر روز مناسب به‌نظر می‌رسد.

به‌خاطر داشته باشید اطلاع از تعداد پست‌هایی که هر روز یا هر هفته باید ارسال کنید احتمالاً کمی طول خواهد کشید و برای رسیدن به نقطه‌ی تعادل باید ببینید انتشار چند پست برای شما بهترین بازخورد را دارد.

۵. استفاده‌ی بهینه از متن بخش بیوگرافی حساب کاربری

بیوگرافی شبکه های اجتماعی

بخش بیوگرافی در رسانه‌های اجتماعی، یکی از اولین مواردی است که بازدیدکنندگان جدید با آن مواجه می‌شوند و بنابراین ضروری است متن این بخش را به‌بهترین حالت ممکن ارائه دهید. اطلاعات مهمی که همیشه باید در بیوگرافی پروفایل حساب‌های شما در شبکه‌های اجتماعی درج شوند به‌شرح زیر است:

  • شما چه کسی هستید؟
  • چه کاری انجام می‌دهید؟
  • موضوعات موردعلاقه‌ی شما چیست؟
  • توضیحاتی درمورد برند
  • ارائه‌ی راه‌های ارتباطی

بیوگرافی همچنین فرصتی برای بیان این موضوع است که چه کسانی می‌توانند شما را دنبال کنند. به‌عنوان مثال متن بیوگرافی ارائه‌شده در صفحه‌ی اینستاگرام زومیت را مشاهده کنید که مختص علاقمندان حوزه‌ی فناوری است.

البته گنجاندن اطلاعات فوق در بخش بیوگرافی رسانه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با افرادی که از قبل شما را دنبال می‌کنند، اهمیت ندارد. این بخش برای یافتن نمایه‌ی شما ازطریق موتورهای جستجوی پلتفرم‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارد. نکته مهم دیگر این است که حتماً از کلمات یا عبارت‌های کلیدی مرتبط با موضوع حساب‌کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی در قسمت بیوگرافی استفاده کنید.

۶. هشتگ‌های مرتبط را به پست‌های خود اضافه کنید

هش تگ

بازاریاب‌ها از سال‌ها قبل از هشگ‌ها استفاده می‌کنند. اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ برخی از بهترین روش‌ها را برای استفاده از هشتگ‌ها در پست‌ها ارائه کرده است تا بتوانید به افراد دیگر کمک کنید درصورت علاقه‌داشتن به محتوای شما، راحت‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. نکاتی که در درج هشتگ زیر پست‌های خود باید رعایت کنید به‌شرح زیر است:

  • هشتگ‌های خود را به‌طور مستقیم در بخش متن پست قرار دهید
  • فقط از هشتگ‌های مرتبط با محتوای خود استفاده کنید
  • از ترکیب هشتگ‌های شناخته‌شده و خاص استفاده کنید
  • در هر پست بین سه تا پنج هشتگ درج کنید
  • از هشتگ‌های نامربوط و هشتگ‌هایی که خیلی جنبه‌ی عمومی دارند مثل Explorepage# استفاده نکنید زیرا امکان دارد پست شما به‌عنوان هرزنامه علامت‌گذاری شود

۷. اضافه کردن برچسب (Tag) به پست‌ها

مقاله‌ی مرتبط:
  • ۱۵ روش برای بهینه‌ سازی پروفایل اینستاگرام
  • ۱۰ نکته بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای تازه کارها

اگر در پست‌های خود از برند یا شخص خاصی صحبت کرده‌اید، بهتر است آن شخص یا برند را در محتوای خود برچسب‌ بزنید. این اقدام نه‌تنها امتیاز بسیار خوبی برای شما به‌ارمغان خواهد آورد، بلکه به ایجاد ارتباط طبیعی بین پست‌های شما کمک می‌کند.

یک قانون طلایی این است که اگر پست شما حاوی محتوایی باشد که کاربر دیگری آن‌ را تولید کرده است، همیشه باید اطمینان حاصل شود که تولیدکننده‌ی اصلی آن محتوا در پست شما تگ شود.

افراد یا مشاغلی که در پست‌های شما تگ شده‌اند، اغلب آن پست را دوباره با مخاطبان خود به‌اشتراک می‌گذارند و بدین‌ترتیب احتمالاً افراد جدیدی شما را دنبال خواهند کرد.

۸. درج یک پیوند در بخش بیوگرافی

اگر هدف اصلی شما در رسانه‌های اجتماعی، تبدیل‌کردن مخاطبان به مشتری است، یک پیوند به بخش بیوگرافی پروفایل خود اضافه کنید. شما باید بازدیدکنندگان را تشویق کنید با کلیک روی پیوند مورداشاره، به وب‌سایت یا فروشگاه شما هدایت شوند.

با خیال آسوده، پیوند بخش بیوگرافی حساب کاربری خود را به‌طور منظم به‌روزرسانی کرده و بهترین و باکیفیت‌ترین محتوای خود را دراختیار کاربران قرار دهید تا با کلیک روی پیوند مذکور، ترافیک وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین‌تان افزایش یابد.

نکته‌ی دیگر این‌که می‌توانید از سرویس‌هایی موسوم به One Click Bio استفاده کنید. این سرویس‌ها امکانی دراختیار شما قرار می‌دهند که می‌توانید با استفاده از آن صفحه‌ای زیبا از چندین پیوند ایجاد کرده و لینک آن صفحه را در بیوگرافی خود قرار دهید.

۹. پیوندهای خود را با UTMها بهینه کنید

استفاده از UTM در پیوندهایی که در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک می‌گذارید اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا با استفاده از آن‌ها می‌توانید دید بسیار خوبی از بازخورد کاربران و این‌‌که ازطریق چه بخش‌هایی وارد پیوند شما شده‌اند به‌دست آورید.

۱۰. از تصاویری با ابعاد بهینه و مناسب استفاده کنید

ابعاد تصاویر در پست های شبکه اجتماعی

هیچ‌چیز بدتر از این نیست که با بازدید از پروفایل یک برند یا شخص در شبکه‌های اجتماعی، ببینید تصاویر منتشر شده در حساب کاربری آن‌ها، به‌صورت استاندارد نمایش داده نمی‌شوند. در چنین سناریوهایی بهترین حالت ممکن این است که دارنده‌ی آن حساب را غیرحرفه‌ای جلوه می‌دهد و در بدترین حالت باعث می‌شود هرزنامه یا جعلی به‌نظر برسد.

همیشه از تصاویری با وضوح بالا و ابعاد مناسب شبکه‌ی اجتماعی موردنظر خود استفاده کنید. نام تجاری شما باید به‌خوبی در تصویر نمایش داده شود. استفاده از تصاویری با قالب کلی یکسان باعث می‌شود تشخیص برند شما در همه‌ی پلتفرم‌های اجتماعی آسان‌تر شود.

توجه داشته باشید ابعاد تصاویر پست‌ها با بخش استوری شبکه‌های اجتماعی متفاوت است و نباید از یک تصویر یکسان در این دو بخش استفاده کنید.

۱۱. بهیه‌سازی کلی عملکرد

برای بررسی عملکرد کنونی خود در رسانه‌های اجتماعی، وقت بگذارید. در این مورد باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • آیا به اهداف خود رسیده‌اید؟
  • آیا اهداف شما در رسانه‌های اجتماعی همچنان با استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال‌تان هم‌سو هستند؟
  • آیا محتوای مناسبی منتشر می‌کنید؟ به‌عنوان مثال تصاویر، ویدیوها، متن یا ترکیبی از آن‌ها؟
  • آیا پست‌های شما مخاطبان را درگیر می‌کند؟

هنگامی‌که به نکات فوق فکر می‌کنید درنظر داشته باشید که تاکتیک‌های بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی شما چه تأثیر مثبت یا منفی روی عملکرد شما خواهد داشت. همیشه می‌توانید داده‌های مربوط به عملکرد خود را در داشبوردهای تجزیه‌وتحلیل داخلی شبکه‌های اجتماعی مشاهده کنید،

اشتباه رایج در بهینه‌سازی شبکه‌های اجتماعی

حتی اگر عملکرد شما در رسانه‌های اجتماعی موفقیت‌آمیز به‌نظر می‌رسد احتمالاً برخی کارها را در این مسیر اشتباه انجام می‌دهید و بنابراین برای کسب بهترین نتیجه توصیه می‌شود از این اشتباهات خودداری کنید. در برخی موارد این اقدامات می‌تواند به قیمت ازدست‌دادن مشتریان و مخاطبان شما تمام شود.

۱. تمرکز روی کمیت به‌جای کیفیت

برخی افراد گمان می‌کنند ارسال پست‌های بیشتر به جذب مخاطبان کمک می‌کند و باعث موفقیت سریع‌تر حساب کاربری آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی خواهد شد. کارشناسان حوزه‌ی رسانه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند ارسال پست‌های کم‌تر اما با کیفیت‌تر به افزایش تعامل شما با مخاطبان و جذب دنبال‌کنندگان کمک می‌کند.

به‌جای ارسال پست‌‌های فراوان در هر روز، همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، روی کیفیت آن‌ها تمرکز کنید. ارسال دو پست با کیفیت در هر روز بهتر از ارسال ۱۰ پست بی‌کیفیت است و الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی به‌نحوی برنامه‌ریزی شده‌اند که پست‌های باکیفیت را بیشتر درمعرض دید مخاطبان قرار دهند.

۲. حضور در همه‌ی شبکه‌های اجتماعی

برخی افراد تصور می‌کنند حضور در همه‌ی شبکه‌های اجتماعی یعنی جذب مخاطب بیشتر. البته شاید این تفکر در برخی سناریوها صحیح باشد اما بهتر است از این کار خودداری کنید. البته بررسی شبکه‌های اجتماعی مختلف در دوره‌های آزمایشی، ایده‌ی بدی نیست و می‌توانید پس از مدتی فقط در پلتفرم‌هایی فعالیت داشته باشید که بیشترین بازخورد را از آن‌ها دریافت کرده‌اید.

کاربران رسانه‌های اجتماعی مختلف با یکدیگر تفاوت‌های زیادی دارند و به‌عنوان مثال شاید حضور در اینستاگرام برای یک برند خاص نتیجه‌ی بهتری از حضور آن در اسنپ‌چت داشته باشد.

۳. ارسال مطالب مشابه در همه‌ی رسانه‌های اجتماعی

محتوای مناسب برای هر پلتفرم، باعث افزایش دسترسی کاربران و تعامل آن‌ها با شما خواهد شد. بیشتر کارشناسان توصیه می‌کنند محتوای منحصر‌به‌فردی برای هریک از شبکه‌های اجتماعی تولید کنید زیرا هرکدام از این پلتفرم‌ها با هدف متفاوتی راه‌اندازی شده‌اند و بنابراین کاربران آن‌ها انتظارات متفاوتی از محتوای حساب‌های کاربری دیگران دارند.

به‌عنوان مثال در اینستاگرام می‌توانید از هشتگ‌ها برای افزایش دسترسی کاربران به محتوای خود استفاده کنید درحالی‌که همین‌کار در فیسبوک تأثیر زیادی روی افزایش بازدید پست شما نخواهد داشت.

۴. انتشار ویدیوها درحالت افقی

پیش‌از این استفاده از ویدیوهایی افقی که عرض آن‌ها بیشتر از طول آن‌ها است در پلتفرم‌هایی مثل فیسبوک یا توییتر رایج بود اما این نوع محتوا احتمالاً در سایر شبکه‌های اجتماعی چندان ایدئال نیست. به‌عنوان مثال بهتر است در پست‌های اینستاگرام از ویدیوهایی با نسبت طول‌وعرض یکسان استفاده کنید، زیرا در غیر این‌صورت به‌دلیل برش‌های خودکار ، خشی از محتوای شما به‌درستی به مخاطبان نمایش داده نخواهد شد.

۵. ارسال محتوا در موضوعات مختلف

بهتر است محتوای شما در موضوع خاصی ارسال شوند و فقط طیف خاصی از کاربران را هدف قرار دهند. انتشار پست در زمینه‌های مختلف می‌تواند سطح کیفی حساب کاربری شما در شبکه‌های اجتماعی کاهش دهد. اگر روی موضوع خاصی متمرکز شوید و فقط محتوای مرتبط با آن حوزه را دراختیار دنبال‌کنندگان خود قرار دهید، مطمئناً احتمال موفقیت شما در پلتفرم‌های اجتماعی و جذب مخاطبان وفادار بیشتر خواهد بود.

تفاوت SMO و SEO

تفاوت SEO و SMO

صاحبان وب‌سایت‌ها از مدت‌ها قبل با بهینه‌سازی برای موتورهای جستجوی یا SEO آشنایی دارند و از آن برای بهبود رتبه‌ی وب‌سایت خود در نتایج موتورهای جستجو بهره می‌برند. درواقع باید اشاره کنیم SEO به مجموع اقداماتی گفته می‌شود که دارندگان وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین از آن‌ها برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر استفاده می‌کنند. بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو فرآیندی است که همیشه باید روی آن نظارت داشت زیرا الگوریتم‌های موتورهای جستجو مثل گوگل به‌طور مداوم درحال تغییر است و بنابراین باید همیشه با این تغییرات به‌روز شوید تا محتوای وب‌سایت شما به‌بهترین حالت برای موتورهای جستجو بهینه شده باشد.

ازطرف دیگر SMO به‌ بهینه‌سازی محتوا در شبکه‌های اجتماعی اشاره دارد. ما دراین مطلب مهم‌ترین نکاتی که برای بهینه‌تر کردن محتوای خود در پلتفرم‌های اجتماعی باید انجام دهید اشاره کردیم. رعایت این نکته‌ها باعث می‌شود محتوای شما میان میلیون‌ها پست که هر روز در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، بیشتر درمعرض دید سایر کاربران قرار گیرد.

سؤال و جواب‌های رایج درمورد SMO

اگر سئو وب‌سایت خود را انجام دهیم، آیا هنوز به SMO نیاز داریم؟

SMO در کنار SEO یک مزیت اضافه برای کسب‌وکار و برند شما است. حتی اگر سئو وب‌سایت خود را انجام داده‌اید، SMO می‌تواند به حضور پررنگ‌تر شما در رسانه‌های اجتماعی کمک کند. فعال بودن در پلتفرم‌های اجتماعی به شما اجازه می‌دهد برند خود را بیشتر درمعرض دید قرار دهید و علاوه‌براین سرعت دسترسی آنلاین شما را افزایش خواهد داد. همچنین می‌توانید از SMO برای هدایت ترافیک از شبکه‌های اجتماعی به وب‌سایت خود استفاده کنید.

هدف از SMO چیست؟

SMO مخفف Social Media Optimization به‌معنای بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی است که نفش بسیار مهمی در شناخت برند دردنیای وب دارد. این اقدام باعث می‌شود محتوای شما در پلتفرم‌های اجتماعی برای تعداد بیشتری از کاربران نمایش داده شود. قرار دادن کلمه‌ی کلیدی در تبلیغات و محتوای منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به جذب دنبال‌کنندگان و تبدیل آن‌ها به مشتریان کمک کند. اگر هدف شما از حضور در شبکه‌های اجتماعی، گسترش جامعه‌ی مخاطبان یا مشتریان‌تان است، در این شرایط SMO اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا فرآیندی کلیدی برای دسترسی به افراد بیشتر است.