Loading...

حمله تروریستی در مسکو با چه خودرویی رخ داد؟

دسته بندی : دانشنامه خودرو کد خبر :67566
1403/01/04
21799

حمله تروریستی در مسکو با چه خودرویی رخ داد؟

حمله تروریستی در مسکو با چه خودرویی رخ داد؟
َADS Temp مستطیل خبربرگزیده‌هاگوناگون

حمله تروریستی در مسکو با چه خودرویی رخ داد؟

در فروردین ۴, ۱۴۰۳ fownix banner – dakheli zir slider

شامگاه جمعه سوم فروردین خبر حمله تروریستی فجیعی در مسکو در خبرگزاری‌های سراسر جهان مخابره شد. در این حادثه، دست‌کم چهار تروریست که یونیفرم نظامی بر تن داشتند، با حمله به یک تالار کنسرت در شهر کروکوس در نزدیکی مسکو، با سلاح‌های خودکار به سمت مردم تیراندازی کردند. تروریست‌ها پس از تیراندازی اقدام به پرتاب نارنجک کردند گفته می‌شود تا این لحظه تعداد قربانیان این حادثه به 115 نفر رسیده است.

تصاویر دوربین‌های مداربسته نشان می‌دهد که تروریست‌های حمله کروکوس از یک رنوی سفیدرنگ استفاده کرده‌اند. این خودرو یک رنو سیمبل نسل اول است که بین سال‌های 1999 تا 2008 تولید می‌شد. به گزارش اسپوتنیک، اداره پلیس مسکو در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه تروریست‌های حمله به کروکوس با یک خودرو متواری شده‌اند، اعلام کرد: مأموران پلیس به دنبال کشف این خودروی رنو سفیدرنگ با پلاک استان تور روسیه هستند. بر اساس این بیانیه، گمان می‌رود که تروریست‌ها از یک پلاک جعلی برای این خودرو استفاده کرده باشند.

نسل اول رنو سیمبل بر اساس کلیو ساخته شده بود و در اصل نسخه سدان کلیو محسوب می‌شد. این خودرو برای فروش در کشورهای درحال‌توسعه و به‌ویژه اروپای شرقی در نظر گرفته شده بود. سیمبل در اوایل سال 2002 فیس‌لیفت و از نمای جلوی جدید کلیو بهره‌مند شد. با توجه به تصاویر، خودروی تروریست‌های حمله روسیه از همین نسخه فیس‌لیفت است. سایت اصلی تولید سیمبل در ترکیه بود اما در کشورهای دیگری مثل برزیل و کلمبیا هم تولید شد. این خودرو مدت کوتاهی بین پایان سال 2002 تا 2004 در روسیه هم مونتاژ شد.

سیمبل به‌عنوان یک سدان اقتصادی، با پیشرانه‌های ضعیفی به بازار عرضه می‌شد. قوی‌ترین پیشرانه این خودرو یک نمونه 1.6 لیتری بنزینی 16 سوپاپ با 105 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور بود. این همان پیشرانه‌ای بود که برای رنو لوگان هم ارائه می‌شد و در تندر 90 تولید ایران دیدیم. علاوه بر این، پیشرانه‌های ضعیف‌تری مثل 1.4 لیتری 8 سوپاپ با 75 اسب بخار قدرت هم برای سیمبل ارائه می‌شد.