Loading...

درگ فیسکر اوشن و تسلا مدل Y پرفورمنس، مدعی جدید در برابر کهنه‌کار برقی‌ها

درگ فیسکر اوشن و تسلا مدل Y پرفورمنس، مدعی جدید در برابر کهنه‌کار برقی‌ها

درگ فیسکر اوشن و تسلا مدل Y پرفورمنس، مدعی جدید در برابر کهنه‌کار برقی‌ها

آیا فیسکر اوشن تازه‌وارد با ۵۶۵ اسب بخار قدرت می‌تواند در ۴۰۰ متر حریف تسلا مدل Y پرفورمنس با ۵۲۷ اسب بخار قدرت شود؟

تسلا مدل Y از سال ۲۰۲۰ در بازار حضور دارد و سال گذشته توانست به پرفروش‌ترین خودروی جهان تبدیل شود که دستاورد بسیار بزرگی است. طی این سال‌ها، رقبای زیادی برای مدل Y به بازار آمده‌اند که هیچ‌کدام نتوانسته‌اند در آمار فروش به آن نزدیک شوند. بااین‌حال، جدیدترین خودرویی که قصد رقابت با تسلا را دارد فیسکر اوشن است. این خودرو قطعاً تا چند سال نمی‌تواند در بخش آمار فروش به مدل Y نزدیک شود اما از لحاظ سرعت و پرفورمنس چطور؟ آیا اوشن توان غلبه بر مدل Y پرفورمنس را دارد؟

برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو این دو کراس‌اوور برقی را برای برگزاری مسابقات درگ در برابر هم قرار داده است. فیسکر از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً ۵۶۵ اسب بخار قدرت و ۷۴۰ نیوتن متر گشتاور دارند. از سوی دیگر، مدل Y پرفورمنس هم از قوای محرکهٔ دو موتوره بهره می‌برد اما با ۵۲۷ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور، از رقیب تازه‌وارد ضعیف‌تر است. بااین‌حال، تسلا با وزن نزدیک به دو تن، بسیار سبک‌تر از اوشن ۲.۴ تنی است که قطعاً روی پرفورمنس تأثیر می‌گذارد.

پس از بررسی مشخصات، دو خودرو برای مسابقهٔ درگ آماده می‌شوند و بعد از چند تلاش ناموفق، سرانجام هردو کراس‌اوور الکتریکی لانچ خوبی را به نمایش می‌گذارند. فیسکر تا نیمه‌های مسیر تقریباً همپای تسلا پیش می‌رود اما رفته‌رفته وزن بیشتر تأثیر خود را نشان می‌دهد و اوشن عقب می‌افتد. در انتها، مدل Y پرفورمنس با زمان ۱۲.۴ ثانیه از خط پایان می‌گذرد درحالی‌که اوشن برای انجام این کار به ۰.۴ ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد. پس‌ازاین، نوبت به مسابقهٔ رولینگ می‌رسد که بازهم با پیروزی تسلا پایان میابد و در آزمایش ترمز هم اوشن در مسافت بیشتری متوقف می‌شود تا در هر سه چالش مغلوب رقیب کهنه‌کار خود شود.

مشخصات فنی

فیسکر اوشن تسلا مدل Y پرفورمنس
قوای محرکه الکتریکی دو موتوره الکتریکی دو موتوره
قدرت ۵۶۵ اسب بخار ۵۲۷ اسب بخار
گشتاور ۷۴۰ نیوتن متر ۶۶۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته تک سرعته
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۴۳۴ کیلوگرم ۱۹۹۷ کیلوگرم
قیمت ۵۵,۴۳۷ دلار ۵۴,۱۳۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۲ رای برچسب هاالکتریکی فیسکر کراس اوور مسابقه درگ ویدئو کلیپ