Loading...

تویوتا هایلوکس برقی به بازار می‌آید؛ پیکاپ محبوب آسیایی‌ها با پیشرانه‌ای جدید!

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :67822
1403/01/09
3250

تویوتا هایلوکس برقی به بازار می‌آید؛ پیکاپ محبوب آسیایی‌ها با پیشرانه‌ای جدید!

تویوتا هایلوکس برقی به بازار می‌آید؛ پیکاپ محبوب آسیایی‌ها با پیشرانه‌ای جدید!

تویوتا هایلوکس یکی از پیکاپ‌های محبوب در خاورمیانه، آسیا و آفریقاست. نسل‌های مختلف این خودرو به‌عنوان پیکاپی جان‌سخت نزد مصرف‌کنندگان شناخته شده است. اکنون رسانه‌های خودرویی بین‌المللی گزارش داده‌اند که تویوتا هایلوکس برقی زودتر از انتظار ما به بازار عرضه خواهد شد.

احتمال عرضه زودهنگام تویوتا هایلوکس برقی را رئیس بخش تایلند تویوتا اعلام کرد. به گفته «نوریاکی کاماشیتا»، رئیس بخش تایلند، تویوتا تا پایان سال 2025 میلادی نسخه الکتریکی هایلوکس را به بازار عرضه می‌کند. او این خبر را در جریان نمایشگاه خودرو بانکوک 2024 که هم‌اکنون درحال برگزاری است، اعلام کرد. هایلوکس الکتریکی رقیب مستقیم ایسوزو D-Max الکتریکی خواهد بود که مدتی پیش به‌صورت رسمی معرفی شده است.

هایلوکس تک کابین

تویوتا هایلوکس هم‌اکنون در شش کشور جهان به تولید می‌رسد و در بیش از 180 کشور جهان نیز عرضه می‌شود. مدتی پیش، تویوتا هایلوکس هیبریدی معرفی شد. این خودرو از ترکیب موتور 2.8 لیتری دیزلی و سیستم هیبریدی خفیف 48 ولتی استفاده می‌کرد که بهره‌وری پنج درصدی در سوخت را تجربه کرده بود. نسخه دیگری از هایلوکس با پیل سوختی هیدروژنی نیز رونمایی شد که در حد نمونه اولیه باقی ماند.

تویوتا هایلوکس برقی؛ رقیب چینی‌ها در بازار تایلند

تویوتا طی چندسال گذشته، عدم تمایل خود برای عرضه خودروهای الکتریکی را نشان داده؛ به همین دلیل عرضه تویوتا هایلوکس برقی باعث تعجب خبرنگاران خودرویی شده است. تغییر رویه تویوتا در مورد عرضه خودروهای الکتریکی ناشی از فروش سریع این خودروها در بازار بانکوک است. تویوتا نیز هدف‌گذاری فروش 250 هزار دستگاه خودرو در تایلند طی سال 2024 را تنظیم کرده است. بخشی از این خودروها کاملاً الکتریکی خواهند بود.

تویوتا هایلوکس برقی

تویوتا و نیسان از چند دهه پیش تاکنون بر بازار خودروی تایلند تسلط داشته‌اند اما شتاب فروش خودروهای الکتریکی چینی، ژاپنی‌ها را نگران کرده است. ازاین‌رو ژاپنی‌ها تصمیم گرفته‌اند رویه خود را تغییر دهند. تویوتا درحال‌حاضر یک‌سوم بازار خودروی تایلند را در اختیار دارد. از سوی دیگر، دولت تایلند نیز می‌خواهد تا پایان دهه کنونی، 30 درصد از وسایل نقلیه کشور را الکتریکی کند. به همین دلیل است که تویوتا نسخه‌های الکتریکی از مدل‌های محبوب خود را در این کشور عرضه خواهد کرد.