Loading...

احتمال بازگشت نیسان رونیز در آینده‌ای نزدیک وجود دارد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :67871
1403/01/11
8686

احتمال بازگشت نیسان رونیز در آینده‌ای نزدیک وجود دارد

احتمال بازگشت نیسان رونیز در آینده‌ای نزدیک وجود دارد

این روزها اگر برای تفریح در تورهای کویرنوردی شرکت کنید، حتما نسخه‌های مختلفی از نیسان رونیز را در مناطق کویری کشور خواهید دید. این خودرو آفرودی که طی دهه 1380 خورشیدی در ایران مونتاژ می‌شد، یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های آفرودسواران در ایران است. بااین‌حال به نظر می‌رسد علاوه بر ایرانی‌ها، آمریکایی‌ها نیز به این خودرو علاقه شدیدی دارند.

بسیاری از افراد این موضوع را می‌دانند اما بد نیست ما هم در این مقاله بگوییم که نیسان رونیز در نقاط مختلف جهان، نام‌های متفاوتی دارد. به‌عنوان مثال آسیایی‌ها آن را با نام نیسان پالادین می‌شناسند، درحالی‌که این خودرو در آمریکای شمالی با نان نیسان اکسترا عرضه شده است.

نیسان اکسترا

نیسان رونیز تنها در یک نسل به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو در ایران نیز از سال 1382 تا 1389 توسط پارس‌خودرو به تولید‌ می‌رسید. بااین‌حال آمریکایی‌ها مدت زمان بیشتری از نیسان اکسترا بهره بردند. تولید نیسان اکسترا در نسخه‌های عادی و فیس‌لیفت تا سال 2015 (1394 خورشیدی) ادامه یافت. بااین‌حال محبوبیت شاسی‌بلندهای آفرودی در جهان، نیسان را به فکر عرضه نسل دوم رونیز انداخته است.

احیای نیسان رونیز در آمریکا

«پونز پاندیکوتیرا»، معاون ارشد و مدیر ارشد برنامه‌ریزی نیسان آمریکا اخیراً در جریان یک مصاحبه خبری به احیای نیسان اکسترا اشاره کرد. او در مصاحبه با خبرگزاری اتوبلاگ کفت که تیم توسعه نیسان به‌صورت فعالانه درحال بررسی امکان عرضه نیسان اکسترا جدید است. تفاوت اصلی نیسان اکسترا با خودرویی همچون نیسان پث فایندر، مقرون‌به‌صرفه‌بودن آن برای مشتریان است. به گفته پاندیکوتیرا، اقتصادی‌بودن یکی از معیارهای اصلی توسعه نسل جدید نیسان اکسترا به حساب می‌آید.

نیسان رونیز

نیسان اکسترا یا همان رونیز در بازار آمریکا نیز همانند بازار ایران بسیار محبوب است. درحال‌حاضر آخرین نسخه‌های تولیدی نیسان اکسترا با مدل 2015، به قیمت تقریبی 24 هزار دلار فروخته می‌شوند. البته اکسترا آمریکایی نسبت به رونیز ایرانی موتور قوی‌تری دارد. این خودرو با پیشرانه چهارلیتری V6 به دست مشتریان آمریکایی رسید که 261 اسب‌بخار قدرت و 381 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کرد. گیربکس‌های پنج سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی نیز وظیفه انتقال قدرت را در نیسان اکسترا بر عهده داشتند. مشتریان می‌توانستند رونیز آمریکایی را در تیپ‌های دو دیفرانسیل یا دیفرانسیل عقب خریداری کنند.