Loading...

پلاک‌خوانی و مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای با موتورسیکلت دانش‌بنیان وطنی

پلاک‌خوانی و مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای با موتورسیکلت دانش‌بنیان وطنی

پلاک‌خوانی و مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای با موتورسیکلت دانش‌بنیان وطنی

پلاک‌خوانی و مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای با موتورسیکلت دانش‌بنیان وطنی

تصویر پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز ارسال ایمیل 26 فروردین 1403 00:170 خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد

محققان یک شرکت دانش‌بنیان نرم‌افزار و سخت‌افزار مخصوص موتورسیکلت ثبت تخلفاتی را تولید کرده‌اند که برای  ثبت تخلفات و مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای کاربرد دارد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از آنا، محمدرضا کهندانی رئیس هیئت مدیره یک شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه محصول این شرکت،‌ ساخت دوربین‌های پلاک‌خوان و نرم‌افزار و سخت‌افزار به منظور تجهیز هر نوع وسیله نقلیه اعم از موتورسیکلت و خودرو است، گفت: این شرکت دانش‌بنیان محصولی را تولید کرده که برای پلیس و شهرداری‌ها برای ثبت تخلفات و مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه این محصول موتورسیکلت دارای کد تخلف از پلیس راهور کل کشور است، گفت: کد تخلف به این معناست که دوربین‌ها، هنگام ثبت تخلف این اجازه را دارند که مستقیم به سامانه اجرائیات پلیس راهور کل کشور برای اعمال جریمه ارسال شوند.   

این مدیر شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: پلیس تأییدیه‌هایی دارد که با استانداردهای خود زمانی که تست‌ها درست باشد با هماهنگی استانی که وسیله نقلیه را تحویل می‌گیرد یک کد به آن وسیله نقلیه تخصیص پیدا می‌کند. اگر فرض کنید یک دوربین ثابتی وجود دارد که جریمه‌ها را ارسال می‌کند، وسیله نقلیه نیز باید کدی داشته باشد. 

کهندانی گفت: درواقع این تنها سیستمی در ایران است که روی موتور سیکلت عملیات و تمام پروسه پلاک‌خوانی را بدون نیاز به سرور انجام می‌دهد و حتی در دنیا جزء معدود شرکت‌هایی هستیم که به این شکل روی موتورسیکلت اجرا می‌کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های این محصول بیان کرد: دقت پلاک‌خوانی بسیار بالا در موتورسیکلت، قدرت مانور بالا،‌ سرعت عمل بسیار بالا، هزینه نیروی انسانی بسیار پایین برای اجرای پارک حاشیه‌ای از ویژگی‌های این محصول دانش‌بنیان است. 

کهندانی خاطرنشان کرد: برخی شهرها در اجرای پارک حاشیه‌ای از پارکبان استفاده می‌کردند که نیروی انسانی زیادی صرف این پروژه می‌شد؛ اما زمانی که موتورسیکلت با سرعت ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند به شدت سرعت انجام کار را بالا می‌برد و تعداد نفرات را به طرز قابل توجهی کاهش می‌دهد. 

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان گفت: پارک حاشیه‌ای در گذشته دچار مشکلات و چالش‌های زیادی بود که مشکلات اقتصادی به دلیل افزایش قیمت‌ها و به صرفه‌نبودن این عملیات از جمله مشکلات بود؛ چراکه بخش خصوصی به صورت پیمانکاری برای شهرداری‌ها این کار را انجام می‌دادند و طرح‌ها شکست می‌خورد.

وی تأکید کرد: شیوه‌ای که آن را اجرا کردیم به همراه نرم‌افزار تحت وب خود باعث می‌شود هزینه اجرای طرح به مراتب پایین‌تر بیاید و امروز در شهرکرد برای اجرای این پروژه قرارداد بستیم؛ همچنین قرارداد آن در کاشان اجرایی شده و اکنون نیز در حال مذاکره با تهران هستیم. در شهر اصفهان مدل سیار محصول به صورت *دیوایس اندرویدی آغاز شده است.

کهندانی گفت: موتورسیکلت ثبت تخلفات پلیس نیز نزدیک به ۶ ماه است که در شهر قم آغاز به کار کرده است. در کاشان نیز دو عدد موتورسیکلت ثبت تخلفات راه‌اندازی و توسط شهرداری کاشان برای پلیس خریداری شده است.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان گفت: دانش‌بنیانی این شرکت روی همین موتورسیکلت ثبت تخلفات و برای اجرای بخش برقی سیستم روی موتور سیکلت بوده است. چالش‌برانگیزترین قسمت این طرح و سولوشن پلاک‌خوان با دوربین موبایل، چالش برقی است. موتورسیکلت‌های برقی نیز به دلیل مصرف برق زیاد سیستم، چالش بزرگی است.

وی گفت: این تنها سیستمی در ایران است که روی موتورسیکلت نصب و عملیات و تمام پروسه پلاک‌خوانی را بدون نیاز به سرور انجام می‌دهد.

*دیوایس دستگاه سخت افزاری است که به واسطه نرم افزار موجود روی آن کار‌های محاسباتی مختلفی را انجام می‌دهد. دیوایس‌ها قائدتاً ورودی، خروجی یا هر دوی آن‌ها را دارند. یک دیوایس می‌تواند هر دستگاه الکترونیکی باشد که قابلیت نصب نرم افزار یا Firmware را داشته باشد.

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است. منبع آنا برچسب هاپلاک خوانی دانش بنیان محمدرضا کهندانی تصویر پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز ارسال ایمیل 26 فروردین 1403 00:170 خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد اشتراک گذاری فیس بوک X لینکدین واتس آپ تلگرام اشتراک گذاری از طریق ایمیل چاپ