Loading...

تویوتا یاریس و کرولا کراس توسط یک شرکت واردکننده موبایل به بازار ایران می‌رسند

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :68832
1403/01/28
6977

تویوتا یاریس و کرولا کراس توسط یک شرکت واردکننده موبایل به بازار ایران می‌رسند

تویوتا یاریس و کرولا کراس توسط یک شرکت واردکننده موبایل به بازار ایران می‌رسند

شرکت توسعه ارتباطات هما که با نام هماتلکام در ایران شناخته می‌شود، از واردکنندگان مطرح موبایل به کشورمان است. هماتلکام به واسطه عرضه گوشی‌های همراه از برندهای موتورولا و آنر شناخته شده است اما اکنون تصمیم گرفته است به حوزه واردات خودرو نیز وارد شود. براساس اخباری که از این شرکت منتشر شده است، هماتلکام قصد دارد تویوتا یاریس و تویوتا کرولا کراس را به بازار ایران بیاورد.

تویوتا یاریس

از بین دو محصول وارداتی هماتلکام، تاکنون تویوتا یاریس موفق به دریافت مجوزهای اولیه برای حضور در ایران شده است. البته شرکت توسعه ارتباطات هما به خبرنگاران اعلام کرده است که برای عرضه و ارائه خدمات پس از فروش به خودروهای تویوتا، با شرکتی فعال در حوزه خودرو قرارداد امضا کرده است. نام این شرکت هنوز مشخص نیست.

نگاهی به مشخصات تویوتا یاریس و کرولا کراس وارداتی

تویوتا یاریس وارداتی با مدل 2023 به بازار ایران می‌آید. این خودرو با کد فنی NGC102L متمایز شده است. این کد متعلق به نسخه خاصی از تویوتا یاریس است که پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی دارد. حداکثر راندمان این پیشرانه، 103 اسب‌بخار قدرت و 139 نیوتن‌متر گشتاور است. جعبه دنده اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت را در تویوتا یاریس وارداتی بر عهده دارد.

دیگر خودرو وارداتی هماتلکام به بازار ایران، تویوتا کرولا کراس است. این خودرو با توجه به محبوبیت هم‌زمان تویوتا کرولا و کراس‌اوورهای جمع‌وجور در بازار جهانی به تولید رسیده است و رقیبی برای نیسان کیکس و نیسان جوک به حساب می‌آید. تصاویری از تویوتا کرولا کراس نیز در ایران منتشر شده‌اند که این خودرو را درحال انجام تست‌های فنی برای دریافت مجوز ورود به کشور نشان می‌دهند.

کرولا کراس

نسخه‌های وارداتی کرولا کراس به ایران همانند تویوتا کرولا سدان، در کارخانه مشترک فاو و تویوتا در چین مونتاژ شده‌اند. کرولا کراس وارداتی بازار ایران به پیشرانه دولیتری تنفس طبیعی مجهز است که 169 اسب‌بخار قدرت و 205 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. گیربکس اتوماتیک CVT نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را در این خودرو بر عهده دارد. نسخه‌های وارداتی کرولا کراس به بازار ایران، دیفرانسیل جلو هستند.