Loading...

پرفروش‌ترین خودروسازان بازار چین در مارس 2024

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :68851
1403/01/28
6071

پرفروش‌ترین خودروسازان بازار چین در مارس 2024

پرفروش‌ترین خودروسازان بازار چین در مارس 2024

شرکت بی وای دی توانست در مارس ۲۰۲۴ همچنان عنوان اول پرفروش‌ترین خودروسازان بازار چین را کسب کند.

این برند مشهور توانسته در این مدت ۲۶۰,۳۰۰ دستگاه خودرو به فروش رساند. سه برند مستقل چینی دیگر شامل جیلی، چانگان و چری نیز جزو ۱۰ برند برتر از نظر فروش در مارس ۲۰۲۴ هستند. در جدول زیر می‌توانیم ۱۰ خودروساز اول مارس ۲۰۲۴ از نظر میزان فروش در بازار چین را مشاهده کنیم.

رتبه برند میزان فروش درصد تغییر نسبت به مدت مشابه سال قبل درصد سهم از بازار
۱ بی وای دی ۲۶۰,۳۰۰ ۳۵.۴% ۱۵.۴%
۲ فاو-فولکس واگن ۱۴۰,۵۸۸ -۴.۲% ۸.۳%
۳ جیلی ۱۱۴,۴۳۰ ۲۸.۹% ۶.۸%
۴ چانگان ۱۰۳,۵۳۲ ۱۱.۲% ۶.۱%
۵ سایک-فولکس واگن ۸۷,۳۳۳ ۳.۹% ۵.۲%
۶ چری ۷۵,۲۷۴ ۶۲.۶% ۴.۵%
۷ تسلا چین ۶۲,۳۹۸ -۱۸.۶% ۳.۷%
۸ بیجینگ-مرسدس ۶۰,۵۱۶ ۲۲.۲% ۳.۶%
۹ فاو-تویوتا ۵۷,۸۴۶ -۷.۲% ۳.۴%
۱۰ سایک-جنرال موتورز ۵۷,۵۲۲ -۱۱.۵% ۳.۴%

همچنین باید گفت در این ماه ۱.۶۹۰ میلیون دستگاه خودروی سواری در چین به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶.۲ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین در سه‌ماهه اول امسال در کل ۴.۸۲۹ میلیون خودرو در این کشور فروخته شده که آن‌هم حاکی از رشد ۱۳.۱ درصدی است. در این میان سدان ها فروش ۷۸۰ هزار دستگاهی را به خود اختصاص داده‌اند و رشد ۲.۴ درصدی ثبت کرده‌اند. فروش ۹۴ هزار دستگاهی مینی ون‌ها به معنی افت ۵.۶ درصدی است و شاسی بلندها نیز با فروش ۸۱۶ هزار دستگاهی رشد مطلوب ۱۱.۸ درصدی را بر جای گذاشته‌اند.

علاوه بر این شاهد فروش ۷۰۹ هزار دستگاه خودروی با انرژی‌های نو (مدل‌های برقی و پلاگین هیبریدی) در ماه مارس ۲۰۲۴ هستیم که رشد قابل‌توجه ۲۹.۵ درصدی را نشان می‌دهد. در همین مدت ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی پاک از کشور چین به سایر کشورها صادر شده است. در مارس ۲۰۲۴ بی وای دی شین پلاس DM-i پرفروش‌ترین سدان برقی چین بوده و به فروش ۵۰,۳۹۴ دستگاهی رسیده است. تسلا مدل Y با فروش ۴۷,۹۱۷ دستگاهی عنوان پرفروش‌ترین شاسی‌بلند پاک را به خود اختصاص دهد و دنزا D9 هم با میزان فروش ۱۰,۰۳۶ دستگاه پرفروش‌ترین مینی ون برقی بوده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۳ رای برچسب ها2024 آمار فروش