Loading...

آموزش تعویض لاستیک موتورسیکلت

آموزش تعویض لاستیک موتورسیکلت

آموزش تعویض لاستیک موتورسیکلت

یادگیری نحوه تعویض لاستیک های موتورسیکلت خود به این معنی است که می توانید از برخی از امکانات شگفت انگیز استفاده کنید. گفته می شود، تعویض لاستیک در خانه یک کار نسبتاً فیزیکی است و هر چه تایر بزرگتر باشد، کار سخت تر می شود. تایرهای اسپرت 190 و 200 چاق و لاشه سفت می‌توانند شما را کلافه کنند، اگر آنقدر سفت نبودید و در عوض آن را به یک تعمیرگاه محلی ببرید قطعا باید هزینه پرداخت نمایید. البته این بستگی به جییب شما دارد! سپس باید بررسی کنید که پس از برداشتن لاستیک قدیمی، چه کاری انجام دهید، زیرا آنها آن را در مرکز بازیافت شما قبول نمی کنند، به این معنی که اگر شما در ایران باشید قطعا ضایعات آنرا می خرند، ولی اگر خارج از ایران باشید در نهایت به این نتیجه می رسید. برای همیشه در گوشه گاراژ نگهداری کنید. در اینجا راهنمای گام به گام آموزش تعویض لاستیک موتورسیکلت در خانه آمده است:

آموزش تعویض لاستیک موتورسیکلت

آموزش تعویض لاستیک موتورسیکلت

موتور را روی پایه مناسبی قرار دهید تا چرخ ها به طور ایمن جدا شوند. از پایه های پادوک، پایه چرخشی بازو چرخشی یا پایه خود استفاده کنید و در صورت لزوم به آن متصل کنید. این دستگاه‌ها ایمنی بسیار بیشتری را نسبت به نگه داشتن موتور با جک ارائه می‌دهند که به راحتی می‌توان با تکان دادن چرخ‌های خود به راحتی ضربه خورد. قبل از اینکه چرخ را بردارید، بررسی کنید که لاستیکی که می‌خواهید مناسب باشد، نوع و اندازه آن صحیح است. چرخ را بردارید و چرخش جهت را یادداشت کنید، زیرا اغلب پس از بیرون آمدن چرخ چندان مشخص نیست. تایر را روی سطحی قرار دهید که به بدنه آسیب نرساند. درپوش گرد و غبار را باز کنید سپس از یک کلید سوپاپ برای جدا کردن شیر استفاده کنید.

آموزش تعویض لاستیک موتورسیکلت

برای جدا کردن لاستیک از رینگ به یک مهره شکن مکانیکی نیاز دارید. فشار را تا حد امکان به لبه نزدیک کنید تا نیرو را روی پایین ترین قسمت دیواره کناری متمرکز کنید. نیروی کافی وارد کنید و مهره از رینگ و داخل چاه لاستیک خارج می شود. چرخ را بچرخانید و به تدریج بقیه لاستیک را از رینگ خارج کنید. چرخ را برگردانید و از مهره شکن در سمت دیگر استفاده کنید. در حالی که لاستیک در هر دو طرف از رینگ خارج شده است، اکنون زمان اعمال کمی تکنیک است. لاستیک تمایل دارد تا روی رینگ بنشیند، بنابراین باید قبل از اهرم زدن، لاستیک را با دست و زانو به داخل چاله چرخ فشار دهید. مشکل و نسبتاً سخت است.

آموزش تعویض لاستیک موتورسیکلت

یک محافظ رینگ را در ساعت 12 و دیگری را در کنار آن قرار دهید. لاستیک را با زانو از روی مهره نگه دارید، یک اهرم را بین رینگ و محافظ قرار دهید و 3 اینچ دیگر فاصله بگیرید. به اهرم اول فشار وارد کنید تا لاستیک صاف شود، سپس همین کار را با دیگری انجام دهید. در اطراف لاستیک ادامه دهید. در حالی که یک طرف آن آزاد است، یک اهرم را زیر قسمت بیرونی مهره هنوز روی چرخ قرار دهید و با استفاده از یک پارچه ضخیم برای محافظت، آن را روی لبه قرار دهید. با یک پتک لاستیکی به لبه لاستیک نزدیک به رینگ ضربه بزنید تا تایر از بین برود. مراقب باشید زیرا گاهی اوقات چرخ توسط لاستیک به بیرون پرت می شود.

آموزش تعویض لاستیک موتورسیکلت

داخل چرخ مخصوصاً قسمتی که لاستیک در آن آب بندی می شود را تمیز کنید. مهره جدید را با صابون چرب کنید، سپس آن را تا چرخ قرار دهید و مطمئن شوید که چرخش صحیح است. تایر را روی رینگ قرار دهید و با بیشترین نیروی نزدیک به خود فشار دهید و از خود دور کنید. همانطور که روی لبه می‌افتد، به آرامی نیرو را به دورترین لبه منتقل کنید و ظاهر می‌شود. در حالی که یک طرف لاستیک روی رینگ قرار دارد، به دنبال یک نقطه زرد رنگ بر روی دیواره جانبی باشید، این نشان می دهد که دریچه باید کجا باشد. تایر را روی رینگ بچرخانید تا سوپاپ با این علامت هماهنگ شود. انجام این کار به کاهش وزن چرخ های مورد نیاز برای متعادل کردن کمک می کند و همچنین به عنوان مرجعی عمل می کند تا ببینید آیا تایر روی رینگ چرخیده است یا خیر.

آموزش تعویض لاستیک موتورسیکلت

با استفاده از دو اهرم به طور همزمان شروع به اهرم زدن لاستیک کنید و از زانوهای خود برای دور نگه داشتن مهره از رینگ استفاده کنید. اگر اهرم زدن لاستیک بسیار سخت شود، ممکن است مهره نیاز به فشار دادن از طرف دیگر داشته باشد. تایر را با برداشتن هسته سوپاپ باد کنید. هنگامی که تایر در دو طرف چرخ جایگذاری شد، دریچه را تنظیم کنید و فشار صحیح را تنظیم کنید. چرخ را با درپوش گرد و غبار نصب شده روی متعادل کننده قرار دهید. برچسب ها و وزن چرخ های قدیمی را بردارید. آنرا بچرخانید، هنگامی که چرخ جابجا شد، نقطه روشن در ساعت 12 خواهد بود، این قسمت از لبه را تمیز کنید و وزنه بزنید. تایر را به حالت ساعت 3 بچرخانید و اگر حرکت نکرد چرخ متعادل است. اگر همچنان می خزند، در صورت لزوم وزنه ها را اضافه یا حذف کنید.

آموزش تعویض لاستیک موتورسیکلت

آموزش تعویض لاستیک موتورسیکلت

آموزش تعویض لاستیک موتورسیکلت

در آخر تمام مراحل را بررسی و آزمایش نماید و پس از اطمینان از صحیح بودن مراحل ابتدا آنرا بروی جک روشن و تست نمای پس از ان در مسیر مناسب حرکت کنید. امیدوارم از آموزش تعویض لاستیک موتورسیکلت ، کمال استفاده نماید برای اطلاع از آموزش های جدید شما می توانید با مراجعه به خدمات وسایل نقلیه  ازاخزین رو ش های روز دنیا استفاده نماید.

برچسب ها موتورسیکلت