Loading...

ابرخودرو BYD با 925 اسب بخار قدرت، رقیب چینی پورشه پانامرا بزودی در بازار جهانی + عکس

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :68890
1403/01/29
5415

ابرخودرو BYD با 925 اسب بخار قدرت، رقیب چینی پورشه پانامرا بزودی در بازار جهانی + عکس

ابرخودرو BYD با 925 اسب بخار قدرت، رقیب چینی پورشه پانامرا بزودی در بازار جهانی + عکس

خودروی پرچمدار استیشن واگن دنزا Z9 GT شرکت بی وای دی با 952 اسب بخار در چین فاش شد، سال آینده به اروپا می‌آید

بی وای دی در اوایل آوریل وجود خودروی فلگشیپ در راه دنزا Z9 GT را فاش کرد و اولین تصاویر از این استیشن واگن الکتریکی را که در شهر اشتوتگارت آلمان و با رنگ موقت متداول دنزا پوشیده شده بود، به همراه ویدیوهایی از آزمایش‌های زمستانی آن منتشر کرد.

در 15 آوریل، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) گزارش داد که بی وای دی برای تأیید بازار خودروی بی وای دی دنزا Z9 GT درخواست داده است که در آن مشخصات و تصاویر نسخه تولیدی این خودروی الکتریکی فاش شده است. هیچ خودرویی بدون تأییدیه MIIT نمی‌تواند در چین به فروش برسد و این وزارتخانه لیست خودروها را ماهانه منتشر می‌کند. خودروسازان از این موضوع راضی نیستند، زیرا تصاویر، مشخصات و دیگر اسرار خودروهایی که هنوز معرفی نشده‌اند را فاش می‌کند. اما ما از این موضوع ناراحت نیستیم.

بی وای دی دنزا Z9 GT یک خودروی بزرگ 5 نفره بوده که طول آن نزدیک به 5.2 متر است. ابعاد دقیق آن 5180/1990/1500 میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن 3125 میلی‌متر است. این خودرو دارای یک سانروف پانوراما و بال عقب الکتریکی است.

توضیحات عکس

این خودروی الکتریکی توسط سه موتور الکتریکی با قدرت ترکیبی 710 کیلووات (952 اسب بخار) نیرو می‌گیرد. یک موتور الکتریکی در جلو با قدرت 230 کیلووات و دو موتور الکتریکی در عقب هر کدام با قدرت 240 کیلووات. دنزا Z9 GT یک خودروی سنگین با وزن 2,875 کیلوگرم است. حداکثر سرعت آن 240 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

باتری LFP Blade بی وای دی نیروی دنزا Z9 GT را تأمین می‌کند، اما ظرفیت آن هنوز فاش نشده است. این خودروی الکتریکی مجهز به رادار لیدار و تزئینات بدنه از جنس الیاف کربن خواهد بود.

دنزا قبلاً یک شرکت مشترک 50:50 بین بی وای دی و مرسدس بنز بود که مرسدس در دسامبر 2021 از آن خارج شد و سهم خود را به 10 درصد کاهش داد. از آن زمان، دنزا سه خودروی الکتریکی جدید شامل مینی ون D9 و کراس اوورهای N7 و N8 را معرفی کرده است. Z9 GT چهارمین خودروی الکتریکی این شرکت خواهد بود.

خودروی فلگشیپ استیشن واگن دنزا Z9 GT شرکت بی وای دی با 952 اسب بخار

این خودروی الکتریکی تا پایان امسال عرضه خواهد شد و در سال 2025 به اروپا می‌آید. با وجود اینکه مرسدس هنوز 10 درصد سهام دنزا را در اختیار دارد، اطلاعاتی در مورد مشارکت آن در بی وای دی دنزا Z9 GT وجود ندارد. در برخی مدل‌های قدیمی‌تر، خودروهای دنزا از نشان "طراحی شده توسط مرسدس" برخوردار بودند و گزارش شده که مرسدس روی طراحی داخلی آنها کار کرده است. اما مرسدس هیچ اطلاعاتی در مورد مدل‌های اخیر دنزا اعلام نکرده است.

بی وای دی اعلام کرده است که بی وای دی دنزا Z9 GT در سطح جهانی عرضه خواهد شد. این خودرو با پورشه پانامرا یا جیلی زیکر 001 رقابت خواهد کرد.