Loading...

طرح ترافیک جدید امسال اجرا نمی‌شود

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69418
1403/02/08
4273

طرح ترافیک جدید امسال اجرا نمی‌شود

طرح ترافیک جدید امسال اجرا نمی‌شود

طی چند روز گذشته اخباری از طرح ترافیک جدید و جزئیات آن در رسانه‌ها منتشر شد. طرح ترافیک جدید با تغییراتی نسبت به طرح فعلی همراه است که درصورت اجرای بدون وقفه، ممکن است شهروندان را به مشکلاتی درگیر کند. بااین‌حال جای نگرانی وجود ندارد، چرا که رییس پلیس راهور تهران اعلام کرده است اجرای برنامه کنترل ترافیک جدید به امسال نخواهد رسید.

سرهنگ «سید ابوالفضل موسوی‌پور»، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، در گفتگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد: «قطعاً طرح ترافیک پایتخت به بازنگری نیاز دارد. باوجوداین، هنوز با پلیس دررابطه با بازنگری طرح ترافیک صحبتی نشده است و ما نیز به‌صورت پراکنده مواردی را شنیده‌ایم.»

سرهنگ موسوی‌پور در ادامه سخنانش افزود: «قطعاً با توجه به اینکه کمیته‌ای در این خصوص با مدیریت شهری و پلیس تشکیل و برنامه کنترل ترافیک بررسی شود، با توجه به این مسائل قطعا برنامه کنترل ترافیک جدید و اجرای آن به امسال نخواهد رسید.»

جزئیات طرح ترافیک جدید

براساس طرح ترافیک جدید تهران، موضوع زوج و فرد از تردد خودروها به‌طور کلی حذف خواهد شد. همچنین قواعدی برای حمایت از خودروهای برقی در این طرح گنجانده شده است. اطلاعات و جزئیات مربوط به این طرح را سه روز پیش شهرداری تهران منتشر کرد اما به نظر می‌رسد پلیس راهور از طرح جدید شهرداری بی‌اطلاع است.

طرح ترافیک جدید

«محسن هرمزی»، معاون حمل‌و‌نقل شهرداری تهران، روز پنجم اردیبهشت در گفتگو با خبرگزاری ایسنا، جزئیات مربوط به برنامه کنترل ترافیک جدید تهران را اعلام کرد. هرمزی در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا گفت: «براساس مطالعات جدید یک طرح ترافیک خواهیم داشت. در این طرح چیزی به نام طرح «زوج و فرد» وجود ندارد. همچنین قواعدی مبتنی بر حوزه برقی‌سازی را وضع می‌کنیم. براساس قواعد جدید خودروها و موتورسیکلت‌های برقی قابلیت تردد بدون محدودیت خواهند داشت. در محدوده بازار و منطقه ۱۲ نیز محدودیت‌هایی برای تردد موتورسیکلت‌های بنزینی ایجاد خواهد شد.» به گفته معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران، جزئیات کامل برنامه کنترل ترافیک جدید تهران در نیمه اول سال 1403 منتشر خواهد شد.