Loading...

بررسی مشخصات فنی های فای Z مدل ۲۰۲۴

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69638
1403/02/11
3642

بررسی مشخصات فنی های فای Z مدل ۲۰۲۴

بررسی مشخصات فنی های فای Z مدل ۲۰۲۴

هیومن هرایزنز (Human Horizons) یک شرکت نوپای چینی است که مقر آن در شانگهای قرار دارد. این شرکت در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده است و در زمینه تولید خودروهای برقی بسیار پیشرفته فعالیت می‌کند. محصولات این کمپانی با برند های فای (HiPhi) به فروش می‌رسد. با توجه با کیفیت بالا، بهره‌مندی از آخرین تکنولوژی‌ها و پیشرانه‌های قدرتمند، خودروهای های فای با استقبال خوبی روبرو شده‌اند و از فروش مناسبی برخوردار هستند. تاکنون سه مدل با نشان این برند رونمایی شده که سدان های فای Z یکی از آنهاست. این سدان برقی طراحی فوق‌العاده متفاوتی دارد و گویی از دل فیلم‌های علمی-تخیلی بیرون آمده است. در کنار طراحی خاص، باید گفت این خودرو پیشرانه خیلی توانمندی دارد و با شتاب ۳.۸ ثانیه جزو سریع‌ترین اتومبیل‌های ساخت چین به‌شمار می‌رود.

مزایا و معایب

+ طراحی متمایز

+ پیشرانه دو موتوره قدرتمند

+ بهره‌مندی از آخرین تکنولوژی‌ها

+ کابین بسیار باکیفیت

– قیمت بالا

– هندلینگ ضعیف‌تر از رقبا

حتما بخوانید: آخرین قیمت روز خودروها

مشخصات فنی

پیشرانه تمام الکتریکی های فای Z شامل دو موتور برقی می‌شود. یکی از این موتورها روی محور جلو و موتور دیگر روی محور عقب قرار دارد، بنابراین هر چهار چرخ‌ محرک هستند. این دو موتور با همکاری هم ۶۶۳ اسب بخار قدرت و ۸۲۰ نیوتن.متر گشتاور تولید می‌کنند. با اتکا به چنین پیشرانه قدرتمندی، های فای Z شتابی برابر با ۳.۸ ثانیه دارد. این خودرو به‌دلیل محدودکننده الکترونیکی نمی‌تواند به سرعتی بیشتر از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

انرژی های فای Z توسط پک باتری ۱۲۰ کیلووات ساعتی تامین می‌شود. استفاده از این باتری حجیم باعث شده وزن مدل Z نزدیک به ۳ تن باشد. کمپانی چینی ادعا می‌کند در صورت شارژ کامل باتری، این خودروی شوتینگ بریک زیبا تا ۵۵۵ کیلومتر مسافت را پشت سر می‌گذارد. این رقم بر اساس استاندارد WLTP محاسبه شده است و در شرایط واقعی شاهد ارقام کمتری خواهیم بود.

های فای زد به سیستم تعلیق بادی تطبیق‌پذیر مجهز است. مثل آئودی A8، مرسدس بنز S کلاس و برخی از مدل‌های پیشرفته دیگر، چرخ‌های عقب این خودرو نیز فرمان‌پذیر هستند و تا ۱۳.۲ درجه زاویه می‌گیرند. این ویژگی با کاهش شعاع گردش، رانندگی در فضاهای تنگ و باریک را آسان‌تر می‌کند. هیومن هرایزنز مدعی است با وجود طولی بیش از ۵ متر، های فای Z شعاع گردشی مشابه با مینی کوپر دارد.

حتما بخوانید: ثبت درخواست فروش خودرو

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو دو موتور برقی
ظرفیت باتری ۱۲۰ کیلووات ساعت
قدرت ۶۶۳ اسب بخار
گشتاور ۸۲۰ نیوتن.متر
گیربکس تک سرعته اتوماتیک
محور محرک دو دیفرانسیل
شتاب ۳.۸ ثانیه
سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت
بُرد خودرو ۵۵۵ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه شوتینگ بریک
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۵۰۳۶ میلیمتر
عرض ۲۰۱۸ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۳۸ میلیمتر
فاصله محورها ۳۱۵۰ میلیمتر
وزن خالص ۲۹۵۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۴ – ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب
قطر رینگ ۲۲ اینچ

طراحی ظاهری

طراحی های فای Z

های فای Z در دسته خودروهای شوتینگ بریک کلاس E قرار می‌گیرد. این خودرو آنقدر طراحی مدرن و متمایزی دارد که گویی یک مدل مفهومی است. چراغ‌های اصلی این اتومبیل زیبا، عمودی هستند و یک نوار LED باریک آنها را به یکدیگر متصل می‌کند. در پایین این چراغ‌ها، پنل مخصوصی وجود دارد که متشکل از چراغ‌های LED ریز است و می‌تواند پیام‌های مختلفی را برای عابران به نمایش بگذارد. مشابه این پنل روی درب عقب و پشت خودرو نیز به چشم می‌خورد. بد نیست اشاره کنیم بدنه های فای Z در مجموع به ۴۰۶۶ چراغ LED مجهز است.

در نمای جانبی، های فای زد طراحی به‌شدت پویا و جذابی دارد. ارتفاع پایین سقف این خودرو را آماده حمله نشان می‌دهد. درها فاقد دستگیره هستند و به‌صورت برقی عمل می‌کنند. جالب اینکه درها به یک تکنولوژی پیشرفته برای تشخیص مکان سوئیچ و راننده مجهز هستند. با کمک این تکنولوژی مکان راننده و دیگر همراهان او شناسایی و زمان و زاویه باز شدن درها متناسب با آن تنظیم می‌شود. گفتنی است درهای عقب های فای Z همانند محصولات رولزرویس رو به عقب باز می‌شوند. رینگ‌های غول پیکر ۲۲ اینچی از دیگر جذابیت‌های HiPhi Z در نمای جانبی هستند.

در نمای عقب های فای Z با ترکیبی پیچیده روبرو هستیم. چراغ‌های اصلی موجود در این بخش ساختاری باریک و کشیده دارند و در قسمت میانی توسط لوگوی HIPHi از هم جدا شده‌اند. سپر در طرفین خود دارای دو پنل LED است. همان‌گونه که در بالا نیز اشاره کردیم، این پنل توانایی نمایش انواع علامت‌ها و پیام‌ها را دارد.

حتما بخوانید: بررسی چری iCar 03

طراحی داخلی

کابین های فای Z

درست مثل نمای بیرونی، های فای Z در داخل کابین هم طراحی آینده‌نگرانه و مدرنی دارد. اولین چیزی که در داخل کابین این خودرو جلب توجه می‌کند فرم خاص داشبورد و نمایشگر بزرگ مرکزی است. این نمایشگر اندازه‌ای برابر با ۱۵ اینچ دارد و از سیستمی پیشرفته به نام ربات های فای بهره می‌برد. این ربات با کمک بازوهای رباتیک نمایشگر را به سمت سرنشینی که با آن صحبت می‌کند، می‌چرخاند. همچنین با کمک بازوها راننده می‌تواند نمایشگر را در حالت افقی یا عمودی تنظیم کند.

در پشت فرمان خوش‌فرم های فای Z خبری از نمایشگر دیجیتال نیست، چرا که وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را نمایشگر مرکزی و سیستم هداپ دیسپلی پیشرفته بر عهده دارد.

کنسول میان عریض اما خلوت است. روی این کنسول کلیدی مخصوص برای انتخاب حالت رانندگی وجود دارد. این کلید کریستالی و بسیار باکیفیت است. از آنجایی که Z یک اتومبیل لوکس محسوب می‌شود، چینی‌ها در انتخاب متریال وسواس به‌خرج داده‌اند. به‌همین دلیل اکثر نشریات اروپایی در بررسی‌های خود، به تعریف و تمجید از کیفیت بالای کابین های فای Z پرداخته‌اند.

استفاده از نورپردازی داخلی پیشرفته و سیستم صوتی ساخت برند معروف مریدین، دیگر ویژگی شاخص کابین این خودرو برقی است. این سیستم ۲۳ اسپیکر دارد و می‌تواند تجربه‌ای کم‌نظیر برای علاقه‌مندان موسیقی رقم بزند. این خودرو در دو نسخه ۴ و ۵ نفره تولید می‌شود. در نسخه ۴ نفره صندلی‌های عقب از نوع موسوم به کاپیتانی هستند. این صندلی‌ها برای دستیابی به بیشترین میزان راحتی در حین سفرها، تنظیمات و قابلیت زیادی دارند.

حتما بخوانید: بررسی شیائومی SU7

آپشن ها و امکانات

های فای Z یک سیستم رانندگی خودران اختصاصی با نام های فای پایلوت دارد. این سیستم توسط ۳۴ سنسور و تکنولوژی لایدار پشتیبانی می‌شود. با اتکا به این سیستم پیشرفته راننده می‌تواند در برخی شرایط معین، از حالت خودران برای هدایت خودرو استفاده کند. پارک خودکار و فراخوانی های فای Z از طریق اپلیکیشن موبایل از دیگر قابلیت‌های این سیستم است.

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک دارد
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین دارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب دارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
پدال شیفتر ندارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان دارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ دارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
گرمکن صندلی جلو دارد
سردکن صندلی جلو دارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف

قیمت های فای Z در بازار

نمای عقب های فای Z

های فای Z با مشخصاتی که دارد، توجه بسیاری از نشریات غربی را به خود جلب کرده است. قیمت این خودرو در سرزمین مادری از ۶۰۰ هزار یوان شروع می‌شود و تا ۸۰۰ هزار یوان برای مجهزترین نسخه بالا می‌رود. به‌غیر از چین، HiPhi Z در برخی کشورهای اروپایی نیز به‌فروش می‌رسد. در آلمان نسخه ۴ نفره ۱۰۷ هزار و نسخه ۵ نفره ۱۰۵ هزار یورو قیمت دارد. این اتومبیل پیشرفته چینی باید به مصاف رقبای قدرتمندی مثل تسلا مدل S، پورشه تایکان و پولستار ۵ برود. آیا های فای Z با مشخصاتی که دارد، خواهد توانست نظر مثبت مشتریان اروپایی را جلب کند؟ زمان پاسخ این سوال را خواهد داد.

گفتنی است برند های فای روی جوانان و علاقه‌مندان به آخرین تکنولوژی‌ها تمرکز کرده است؛ این برند هر چند عمر کمی دارد، اما با همین استراتژی توانسته در مدتی کوتاه ۲۵ درصد از سهم بازار خودروهای لوکس برقی را در چین تصاحب کند.

درخواست فروش خودرو

فروش فوری خودرو

نویسنده: سعید علیپور