Loading...

معرفی هوندا SH150i ؛ اسکوتر کم فروغ بازار موتورسیکلت ایران

معرفی هوندا SH150i ؛ اسکوتر کم فروغ بازار موتورسیکلت ایران

معرفی هوندا SH150i ؛ اسکوتر کم فروغ بازار موتورسیکلت ایران
هوندا SH150iهوندا SH150i

موتورسیکلت هوندا SH150i یک اسکوتر شهری به‌روز با امکانات بی‌نظیر است. طراحی ظریف و بی‌حد و اندازه آن به شما امکان می‌دهد تجربه‌ای عالی از سواری با موتور داشته باشید. امکانات رفاهی آن نیز با توجه به قیمتش بسیار مناسب است و باعث می‌شود به راحتی از سواری با این موتور لذت ببرید. بیایید همراه با یکدیگر مزایا و معایب این اسکوتر از برند هوندا بررسی کنیم.

فهرست مطالب

  • طراحی هوندا SH150i
  • مشخصات فنی SH150i

بی تردید، هوندا SH150i یکی از بهترین اسکوترهای اقتصادی در بازار ایران از برند هونداست. همچنین این موتورسیکلت یکی از پرفروش‌ترین اسکوترها در کشورهای اروپایی مانند ایتالیاست. طبق ادعای سازندگان، هوندا SH150i با هدف راحتی و دوام بالا طراحی شده است.

SH150i یک اسکوتر جذاب و بادوام است که برای برآورده کردن نیازهای مالک طراحی شده و سواری با این وسیله نقلیه نسبت به سایر محصولات اقتصادی هوندا اتفاقاً بسیار راحت تر است. همچنین سیستم کی‌لس استارت به طور استاندارد بر روی این مدل عرضه می شود و به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از آن، قفل درِ مخزن سوخت و زین را باز کنید و حتا اسکوتر را از راه دور روشن کنید.

یکی از خوبی‌های دیگر هوندا SH150i، سواری راحت‌تر و نرم‌تر در مقایسه با هوندا کلیک معروف و محبوب در بازار ایران است. با این حال، چیزی که باعث شده است این موتورسیکلت به طور چشمگیری شناخته شده و پرفروش نباشد، عدم وجود لوازم یدکی و خدمات پس از فروش ضعیف در بازار ایران است.

در مقایسه با برادر خود، هوندا کلیک، هوندا SH150i حرفی برای گفتن ندارد. کلیک دارای تعداد زیادی لوازم یدکی در بازار ایران است و همین موضوع بازار خرید و فروش آن را بسیار داغ کرده است، اما هوندا SH150i سواری بسیار نرم و راحت تری دارد و کمک های آن مانند کلیک خشک و کوبنده نیست.

طراحی هوندا SH150i

هوندا SH150i هوندا SH150i

طراحان هوندا، موتورسیکلت هوندا SH150i با خطوط باریک و پر پیچ و خم طراحی کرده اند، که برای رفت و آمد در شهر و رفتن به بزرگراه‌ها مناسب باشد. تعادل کامل بین اندازه، قدرت و کنترل در این اسکوتر وجود دارد که آن را از سایر اسکوترها متمایز می‌کند. این ویژگی‌ها در موتورسیکلت هوندا SH150i بازطراحی شده‌اند تا سواری با آن بسیار لذت‌بخش‌تر از سایر محصولات اقتصادی هوندا باشد.

طراحی کلی هوندا SH150i با هوندا کلیک بی‌شباهت نیست، اما در مقایسه با کلیک، از خطوط تیز و شکننده استفاده نشده و به جای آن، خطوطی ملایم و صاف در طراحی این موتورسیکلت استفاده شده است. این طراحی بیش تر نمایانگر یک اسکوتر شهری است تا اسپرت.

در بخش جلو، طراحی مشهور چراغ‌های هوندا توسط یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند. نمای کناری هوندا SH150i مشابه کلیک ۱۵۰ است و تغییرات چندانی نداشته است، اما در بخش عقب، طراحی جذاب‌تری دارد. یک دستگیره کرومی با اگزوز اسکوتر همرنگ شده و به بخش عقب موتورسیکلت را جذاب تر کرده است.

موتور هوندا SH150i با یک صفحه نمایش LCD شفاف و چراغ‌های Full LED مجهز شده است. همچنین برای ارائه یک تجربه کاربری عملی‌تر با اسکوتر، صفحه کلید هوشمند هوندا امکاناتی مانند استارت، دسترسی به درپوش باک، باز کردن قفل زین و smart top box را با لمس ساده و بدون نیاز به کلیدها فراهم می‌کند.

هوندا SH150i

داشبورد جدید هوندا SH150i دارای یک صفحه نمایش LCD است که به‌خوبی تمامی چراغ‌های هشداری از جمله کلید هوشمند، کنترل کشش HSTC ،ABS و Start & Stop را نمایش می‌دهد. این اطلاعات بر روی یک صفحه دیجیتال مرکزی قرار گرفته‌اند که شامل سرعت‌سنج و کیلومترشمار است. تمام عملیات روی داشبورد از طریق دکمه‌های A/B در دسته سمت چپ قابل انجام است.

یکی از نکات مثبت موتور هوندا SH150i، وجود پورت USB است. برای رانندگانی که هنگام سواری قصد دارند گوشی موبایل خود را شارژ کنند، طراحان هوندا یک سوکت USB را در محفظه زیر صندلی قرار داده‌اند. شما فقط کافی است تلفن همراه خود را از طریق کابل به پورت USB متصل کنید. برای موتورسوارانی که شغل‌شان به موتور آن ها وابسته است، مانند پیک‌ها، این ویژگی یک مزیت و امکان ضروری و جذاب به حساب می‌آید.

مشخصات فنی SH150i

هوندا SH150i

برای بهبود عملکرد موتور هوندا SH150i در مسافت‌های طولانی، طراحان هوندا یک موتور جدید به نام eSP+ با ظرفیت ۱۵۶.۹ سی سی و ولتاژ ۴ ولت توسعه داده‌اند. این موتور با استفاده از مایع خنک‌کننده عملکرد بهتری را در مقایسه با موتور قبلی که ۲ ولت بود، ارائه می‌دهد. قدرت این موتور ۱۶ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور آن ۱۴.۲ نیوتن متر در ۶۵۰۰ دور در دقیقه است. این موتور نسبت به نسخه قبلی، شتاب اولیه بهتری دارد و در مجموع، ۵ کیلومتر سریع تر از نسخه قبلی است.

سیستم تعلیق عقب موتور هوندا SH150i بهبود کارایی و راحتی این اسکوتر را فراهم کرده است. مخزن سوخت با ظرفیت ۷ لیتر در زیر زیرپایی قرار گرفته است، که باعث افزایش حجم فضای زیر صندلی به ۲۸ لیتر شده است. این موضوع، این امکان را فراهم می‌کند که یک کلاه ایمنی را در صندوق قرار داد و حتا فضای اضافی نیز باقی می‌ماند.

هوندا SH150i

سیستم تعلیق عقب موتورسیکلت هوندا SH150i به طور کامل کالیبره شده است و راحتی و پایداری را حتی در سطوح ناهموار جاده بهبود می‌بخشد. کمک فنر آن قابل تنظیم در ۵ سطح است و حداکثر حرکت آن ۸۳ میلی متر است. برای اطمینان از راحتی در رانندگی، سیستم تعلیق عقب به طور کلی بازطراحی شده است.

پیشرانه ۱۵۰ سی سی eSP+ هوندا با خنک کننده مایع (آب خنک) برای موتورسیکلت هوندا SH150i عملکرد بهتری در مقایسه با موتور ۲ ولت قبلی ارائه می‌دهد. همچنین با داشتن کنترل کشش HSTC، ثبات چرخ عقب روی زمین را تحت کنترل نگه می‌دارد.

موتورسیکلت SH150i با توجه به قوانین تکنولوژی EURO 5، دارای راندمان سوخت بالاست. در چرخه متوسط، این موتور به ازای هر لیتر سوخت، مسافتی حدود ۴۳.۵ کیلومتر طی می‌کند.

نوشته معرفی هوندا SH150i ؛ اسکوتر کم فروغ بازار موتورسیکلت ایران اولین بار در اسب بخار. پدیدار شد.