Loading...

دلیل شکستن اکسل عقب محصولات مدیران خودرو چیست؟

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69664
1403/02/11
36914

دلیل شکستن اکسل عقب محصولات مدیران خودرو چیست؟

دلیل شکستن اکسل عقب محصولات مدیران خودرو چیست؟
چند روزی از انتشار فیلم شکستن اکسل عقب ام وی ام X55 و واژگونی این خودرو در جاده قم-کاشان می‌گذرد و حواشی پیرامون این اتفاق همچنان ادامه دارد.

به گزارش کارنامه، در پی انتشار تصاویر مداربسته از واژگونی یک دستگاه ام وی ام X55 در محور مواصلاتی قم-کاشان، حواشی زیادی در فضای مجازی نسبت به کیفیت و ایمنی خودروهای چینی ایجاد شده است. دلیل این سانحه بروز اشکال فنی در خودروی مذکور بوده و با شکستگی اکسل عقب از ناحیه جوش، خودرو واژگون می‌شود.

فراخوانی که ضعیف اطلاع رسانی شد

این مشکل از دید مدیران خودرو پنهان نبوده و چند روز قبل از بروز این حادثه، شرکت طی اطلاعیه‌ای از نمایندگان خود خواسته تا نسبت به رفع این ایراد در خودروی مشتریان اقدام کنند. طبق اطلاعات منتشر شده، مشخصا یک تیراژ معین از اکسل‌های عقب خودروهای ایکس ۵۵، متعلق به یکی از تأمین کنندگان چری دچار مشکل بوده و در هنگام تنش‌های شدید وارده به خودرو، این قطعه از محل جوشکاری شکسته و چرخ‌های خودرو از اتاق جدا می‌شوند.

با اینکه مدیران خودرو از این مشکل بزرگ اطلاع داشته و به نمایندگان خود نیز اطلاع داده اما رفع این ایراد به مراجعه مالکین در سرویس دوره‌ای موکول شده است. در این مواقع، از آن جایی که رهگیری دستگاه به دستگاه خودروهای معیوب امکان پذیر است، شرکت‌های مختلف خودروسازی طی تماسی با مشتریان هدف در کمترین زمان آن‌ها را به نزدیکترین شعبه خدمات فرامی‌خوانند. در این مورد، کم کاری شرکت در اطلاع رسانی واضح است.

تأکید می‌شود همه خودروهای ایکس ۵۵ معیوب نبوده و این مشکل برای تعداد محدودی از تولیدات مدیران خودرو اتفاق افتاده؛ این مسئله ربطی به کیفیت و استاندارد کلی خودروهای این برند نداشته و یک اشتباه در حوزه کنترل کیفیت قطعات تلقی می‌شود.

لازم است خود مالکین کم کاری شرکت را جبران کرده و قبل از هرگونه سفری خیالشان را از بابت سلامت خودرو راحت کنند.

چری به دنبال فراخوان جهانی

این حادثه خطرناک، اتفاقی و محدود به این خودرو و ایران نبوده و در سایر کشورهای بازار هدف صادرات چری نیز سه مدل خودروی ایکس ۲۲، FX اکسلنت و X55 دچار سوانح مشابه شده‌اند. با توجه به اینکه این ایراد کیفی در خودروهای چری ممکن است منجر به مرگ سرنشینان شود، تبعات منفی زیادی برای برند معروف چینی دارد؛ به همین خاطر مدیران چری به دنبال یک فراخوان بزرگ در ابعاد جهانی هستند.

“کارنامه در صورت کسب اطلاعات جدید از این ماجرا اطلاع رسانی می‌کند؛ در صورت ارائه توضیحات رسمی از سوی شرکت، این مورد نیز منتشر خواهد شد”

نوشته دلیل شکستن اکسل عقب محصولات مدیران خودرو چیست؟ اولین بار در وبلاگ کارنامه. پدیدار شد.