Loading...

معرفی تویوتا هایلندر ۲۰۲۴ وارداتی؛ از مشخصات فنی تا آپشن‌ها، قیمت و رقبا

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69702
1403/02/12
5427

معرفی تویوتا هایلندر ۲۰۲۴ وارداتی؛ از مشخصات فنی تا آپشن‌ها، قیمت و رقبا

معرفی تویوتا هایلندر ۲۰۲۴ وارداتی؛ از مشخصات فنی تا آپشن‌ها، قیمت و رقبا

خودروهای شاسی‌بلند یا SUV‌ها، به‌دلیل ظاهر قدرتمند و جذاب، فضای داخلی بزرگ و امکانات فنی پیشرفته، از محبوب‌ترین خودروهای بازار هستند. این خودروها علاوه‌بر اینکه قابلیت رانندگی در شرایط جاده‌ای مختلف را دارند، به امکانات ایمنی و سیستم‌های پیشرفته‌ای هم مجهزند که آن‌ها را به خودروهایی ایده‌آل برای ماجراجویی‌های خانوادگی و حتی استفاده روزمره تبدیل کرده‌اند. در میان شاسی‌بلندها، تویوتاها در بین ما ایرانیان محبوبیت خاصی دارند. با آزاد شدن واردات خودرو، می‌توانیم انتظار دیدن تویوتاهای بیشتری را در خیابان‌های کشور داشته باشیم. بد نیست بدانید شرکت برساوش خودرو، مجوز واردات سه مدل تویوتای هیبریدی از جمله تویوتا کمری، تویوتا راوفور و تویوتا هایلندر را دریافت کرده است. همراه‌مان بمانید؛ در این مطلب می‌خواهیم تویوتا هایلندر وارداتی برساوش را زیر ذره‌بین بگیریم و مشخصات فنی، آپشن‌های رفاهی و ایمنی، قیمت و رقبای آن را بررسی کنیم.

معرفی تویوتا هایلندر هیبریدی

تویوتا هایلندر یکی از خودروهای بسیار محبوب و پرطرفدار در بازارهای جهانی است. این خودرو اولین‌بار در سال ۲۰۰۰ توسط شرکت تویوتا معرفی شد. از آن زمان تاکنون، هایلندر به یکی از محصولات قابل‌توجه این شرکت تبدیل شده است. هایلندر به‌واسطه طراحی زیبا، فضای داخلی مناسب و عملکرد مطلوب، توانسته است جایگاه خود را در بازارهای جهانی تثبیت کند. این خودرو به‌دلیل سهولت استفاده، امکانات فراوان و مصرف سوخت کم، توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب کرده است.

مشخصات ظاهری تویوتا هایلندر

تویوتا هایلندر یک شاسی‌بلند سایز متوسط با ابعاد ۱,۷۵۰×۱,۹۳۰× ۴,۹۶۵ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور در این خودرو ۲,۸۴۹ میلی‌متر است که بزرگی و هیبت این غول ژاپنی را نشان می‌دهد. به همین خاطر، هایلندر یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر و حتی رفت‌وآمدهای درون‌شهری است.

مشخصات ظاهری تویوتا هایلندر
طول ۴,۹۶۵ میلی‌متر
عرض ۱,۹۳۰ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۷۵۰ میلی‌متر
وزن ۲,۰۱۸ کیلوگرم
فاصله محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متر

نمای خارجی تویوتا هایلندر

ظاهر هایلندر به‌گونه‌ای طراحی شده است که نمی‌توان جذابیت آن را نادیده گرفت. منحنی‌ها و خطوط زیبای روی بدنه سبب شده‌اند که قدرت و ظرافت با هم در این خودرو جلوه‌گری کنند.

یکی از مزیت‌های هایلندر که به‌خصوص هنگام پارک کردن اهمیتش را بیشتر درک می‌کنید، آینه‌های بغل هستند. این آینه‌ها خودکار جمع می‌شوند و هنگام پارک به‌ویژه در مکان‌هایی که فضای کمی در اختیار دارید، احتمال آسیب‌دیدگی خودرو را کاهش می‌دهند.

در نمای عقب هم اگزوزهای دوقلوی هایلندر که در سمت راست قرار دارند، به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که طراحی اسپرت این خودرو را بیشتر به نمایش می‌گذارند.

یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده تویوتا هایلندر، برقی بودن درب صندوق عقب است. با نزدیک شدن به خودرو، سیستم کلید هوشمند فعال می‌شود و پس از آن تنها کافی است پای خود را زیر سپر خودرو ببرید و عقب بکشید تا درب صندوق عقب باز شود.

طراحی نمای داخلی تویوتا هایلندر

سقف مونروف پانورامای برقی را می‌توان یکی از جذابیت‌های هایلندر دانست. سرنشینان ردیف‌های دوم می‌توانند از طریق سقف مونوروف هایلندر آسمان را نظاره کنند، از دیدن ستاره‌ها در آسمان شب لذت ببرند یا حتی آن را کنار بزنند تا نسیم خنک وارد فضای خودرو شود.

تریم دو رنگ و زیبای داخل کابین اگرچه در کیفیت رانندگی تأثیر ندارد، ولی جذابیت‌های داخل کابین را چندبرابر کرده است و حس لوکس بودن خودرو را به سرنشینان القا می‌کند.

مشخصات فنی تویوتا گرند هایلندر

تویوتا هایلندر ۲۰۲۴ در دو مدل بنزینی و هیبریدی عرضه می‌شود. مدل بنزینی، یک موتور توربوشارژر ۴ سیلندری با ظرفیت ۲.۴ لیتر دارد که ۲۶۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو یک گیربکس ۸ دنده اتوماتیک دارد و در ۲ نسخه دیفرانسیل جلو یا سیستم پیشران چهار چرخ متحرک عرضه می‌شود.

هایلندر هیبریدی یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندری و دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۲۴۳ اسب بخار دارد. گیربکس مدل هیبریدی یک گیربکس اتوماتیک CVT است و به‌صورت دیفرانسیل جلو تولید می‌شود.

مشخصات فنی تویوتا هایلندر هیبریدی
حجم موتور ۲٫۵ لیتر
تعداد سیلندر ۴ سیلندر  iE-V
گیربکس گیربکس E-CVT
قدرت ۲۴۳ اسب بخار
حداکثر ظرفیت بکسل حدود ۱,۵۸۷ کیلوگرم
حداکثر ظرفیت بارگیری حدود ۵۵۵ کیلوگرم
گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
مصرف سوخت  ۵٫۸ لیتر در هر صد کیلومتر

 

کابین تویوتا هایلندر

با توجه به اینکه مدل LE در تولید سال ۲۰۲۴ حذف شده و مدل اصلی امسال XLE است، تعداد سرنشینان هم از ۸ نفر به ۷ نفر کاهش یافته است. صندلی‌های ردیف دوم در مدل‌های XLE و بالاتر همچون صندلی‌های ردیف اول از نوع کاپیتانی هستند. ( صندلی‌های کاپیتانی، صندلی‌های تک‌نفره‌ای هستند که به‌واسطه چیزی شبیه به کنسول یا جالیوانی از هم جدا می‌شوند.)

نسخه تویوتا هایلندر هیبریدی وارداتی به ایران، دو ردیف صندلی و ۵ نفر ظرفیت دارد.

امکانات ایمنی و رفاهی تویوتا هایلندر

در جلوی خودرو و دقیقاً وسط داشبورد، یک نمایشگر ۸ اینچی وجود دارد که امکان دسترسی آسان به لیست موسیقی، پادکست‌ها و … را فراهم می‌کند. علاوه‌بر این، می‌توان از طریق این نمایشگر به برنامه‌های تلفن همراه هم دسترسی داشت و حتی از آن برای انتقال فرمان‌های صوتی به سیستم خودرو بهره گرفت.

سیستم صوتی هایلندر، ۶ اسپیکر در کل کابین خودرو دارد و به همین خاطر، می‌توانید مطمئن باشید همه سرنشینان در هر سه ردیف صدای موسیقی را واضح و با کیفیت بالا می‌شنوند.

تویوتا هایلندر برای راحتی هرچه بیشتر سرنشینان به‌خصوص در ردیف دوم، ۲ پورت USB دارد و به فناوری ارتباطی بلوتوث هم مجهز شده است.

سیستم کروز کنترل تطبیقی برای استفاده در بزرگراه‌ها طراحی شده است و سرعت‌های بیشتر از ۳۲ کیلومتر در ساعت را به‌گونه‌ای کنترل می‌کند که حداقل فاصله تا خودروی جلویی حفظ شود.

چراغ‌های جلوی خودرو از نوع ال‌ای‌دی (LED) خودکار هستند و به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با تشخیص نور چراغ‌های خودروی روبه‌رویی، تابش نور را به‌سمت پایین یا بالا (نور بالا، نور پایین) تغییر می‌دهند. این سیستم به‌طور خاص برای رانندگی در شب و سرعت‌های بیشتر از ۳۴ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است.

فهرست آپشن‌های رفاهی و ایمنی تویوتا هایلندری هیبریدی وارداتی در بازار ایران را در ادامه می‌بینید:

لیست آپشن‌های رفاهی و ایمنی تویوتا هایلندر
سیستم کروز کنترل
ایربگ سرنشینان جلو
ترمز ABS
ترمز EBD
کنترل پایداری ESP (VSC و TRC)
ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
ترمز عقب: دیسکی یکپارچه
سیستم نمایش لحظه‌ای فشار باد تایرها TPMS
اتوهلد
ایموبلایزر
سیستم کنترل حرکت در سطح شیب‌دار
استارت دکمه‌ای
صفحه نمایش ۸ اینچی با پشتیبانی از اپل کار پلی (Apple CarPlay)
مه‌شکن عقب
تنظیم دستی ۶ حالته صندلی راننده
تهویه خودکار
بلوتوث
دو پورت USB – تایپ‌سی
سیستم تهویه مطبوع خودکار
شیشه محافظ UV
ایزوفیکس
شیشه آب‌گریز درب‌ها
آینه وسط برقی
آینه‌های تاشو برقی
سانروف
درب باک برقی

 

قیمت تویوتا هایلندر وارداتی

قیمت تویوتا هایلندر وارداتی تا زمان نگارش این مطلب هنوز اعلام نشده است و به‌محض اینکه اعلام شود، این مطلب به‌روزرسانی خواهد شد.

قیمت جهانی تویوتا هایلندر هیبریدی ۲۰۲۴ از حدود ۴۲ هزار دلار شروع می‌شود و بسته به مدل و آپشن‌ها تا حدود ۵۳ هزار دلار هم می‌رسد.

با توجه به اینکه سقف قیمتی خودروهای وارداتی به ایران،‌۲۰ هزار دلار تعیین شده است، به نظر می‌رسد تویوتا هایلندر تنها در سامانه یکپارچه جانبازان عرضه شود. بااین‌حال، باز هم قیمت تویوتا هایلندر هیبریدی با توجه به قیمت دلار در کشورمان بسیار بالا خواهد بود و احتمالا واردکننده با کاهش آپشن‌ها و امکانات در نسخه وارداتی به ایران، سعی می‌کند تا حد ممکن قیمت را کاهش دهد.

درصورتی‌که مدل ارزان‌قیمت‌تر و تک‌دیفرانسیل هایلندر مونتاژ چین وارد ایران شود، حداقل بودجه‌ لازم برای خرید این خودرو طبق آخرین برآوردی که در زمستان ۱۴۰۲ انجام شده، حدود ۴- ۳٫۵ میلیارد تومان خواهد بود. البته به‌دلیل وجود دلالان زیاد و واردات محدود، احتمالاً باید انتظار قیمت به مراتب بیشتری را داشته باشیم.

رقبای تویوتا هایلندر وارداتی

با توجه به اینکه هنوز قیمت تویوتا هایلندر وارداتی در بازار ایران اعلام نشده است، نمی‌توان رقیبی هم برای آن در بازار ایران در نظر گرفت. به‌محض اعلام قیمت، این مطلب به‌روزرسانی می‌شود و رقبای تویوتا هایلندر در بازار ایران معرفی خواهند شد.

هایلندر در بازار جهانی رقبای قدری دارد. مثلا از نظر فنی و قیمت جهانی، هوندا پایلوت، کیا تلوراید و تویوتا هایلندر در کلاسی مشابه هایلندر قرار دارند. هرکدام از این خودروها ویژگی‌های منحصربه‌فرد و درنتیجه مخاطب خاص خودشان را دارند. اما به‌طور کلی، کیا تلوراید و هوندا پایلوت فضای داخلی نسبتاً بزرگ‌تر و امکانات و قدرت بیشتری دارند و قیمتشان هم از هایلندر کمتر است.

سخن آخر

تویوتا هایلندر یک شاسی‌بلند متوسط است که طراحی جذاب و زیبای آن، ترکیبی از قدرت و ظرافت را به نمایش می‌گذارد. نسخه وارداتی به ایران نسبت به نسخه‌های اصلی آپشن‌های به‌مراتب کمتری دارد؛ اما کیفیت ساخت، کم‌مصرف بودن و اعتبار برند، دلایل قانع‌کننده‌ای هستند که به خرید این خودرو فکر کنید.

نوشته معرفی تویوتا هایلندر ۲۰۲۴ وارداتی؛ از مشخصات فنی تا آپشن‌ها، قیمت و رقبا اولین بار در وبلاگ کارنامه. پدیدار شد.