Loading...

جک دی-فاین معرفی شد، ورود خودروساز چینی به تولید سوپراسپرت‌ها

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69748
1403/02/13
3965

جک دی-فاین معرفی شد، ورود خودروساز چینی به تولید سوپراسپرت‌ها

جک دی-فاین معرفی شد، ورود خودروساز چینی به تولید سوپراسپرت‌ها

شرکت خودروسازی چینی جک نامی آشنا برای مشتریان ایرانی محسوب می‌شود. محصولات این شرکت از سال‌ها پیش تاکنون توسط کرمان‌موتور به بازار ایران عرضه می‌شوند. این شرکت چینی اکنون با معرفی مدل مفهومی جک دی-فاین، ورود خود را به حوزه تولید سوپراسپرت‌ها اعلام کرد.

آن‌چه تاکنون از جک دی-فاین می‌دانیم

البته باید یادآور شویم که جک پیش از این نیز یک مدل مفهومی اسپرت را به نمایش گذاشته بود اما به نظر می‌رسد که جک دی-فاین شانس بیشتری برای تبدیل شدن به یک خودرو تولید انبوه داشته باشد. طراحی ظاهری جک دی-فاین شباهت بسیاری به سوپراسپرت‌های اروپایی دارد و حتی می‌توان نمای جانبی آن را شبیه به لکسوس LFA دانست.

با این حال طراحان جک خطوط منحصر به فردی را در ظاهر مدل دی‌فاین گنجانده‌اند تا خود را از اتهام کپی‌کاری دور نگه دارند. چراغ‌های اپتیک L شکل برعکس در نمای جلو و عقب به همراه درب‌های لولایی شکل، ویژگی‌های متمایز طراحی این سوپراسپرت چینی هستند. درب‌های عقب ردیف عقب خودرو نیز کوچکتر از درب‌های جلو طراحی ده‌اند.

جک دی-فاین

جک ادعا می‌کند که سیستم‌های نرم‌افزاری پیشرفته‌ای را در سوپراسپرت خود پیاده‌سازی کرده است. این سامانه نرم‌افزاری سیگنال‌های ارسال شده از فرمان، سیستم تهویه مطبوع، آینه‌ها، سیستم چندرسانه‌ای و رادارها را با یکدیگر هماهنگ می‌کند تا خودرو بهترین عملکرد را ارائه دهد. جک دی-فاین با دو پیشرانه هیبریدی و تمام الکتریکی عرضه خواهد شد. بسته به نوع پیشرانه، این خودرو می‌تواند تک‌دیفرانسیل یا دودیفرانسیل باشد.

مدلی از جک DE-FINE که در نمایشگاه خودرو پکن معرفی شد، به چند خودرو الکتریکی با 626 اسب‌بخار قدرت مجهز بود. تعداد موتورهای الکتریکی نصب شده روی این مدل مفهومی هنوز مشخص نیست. جک دی-فاین با تکیه بر این موتورها می‌تواند شتاب صفر تا صد 3 ثانیه‌ای را به نام خود ثبت کند. ظرفیت باتری‌های این خودرو نیز همچنان نامشخص است اما جک می‌گوید که این خودرو از معماری 800 ولتی استفاده خواهد کرد.