Loading...

اشکودا ویژن GT ستاره جدید گرن توریسمو با قدرت 1000 اسب بخار!

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69758
1403/02/13
7179

اشکودا ویژن GT ستاره جدید گرن توریسمو با قدرت 1000 اسب بخار!

اشکودا ویژن GT ستاره جدید گرن توریسمو با قدرت 1000 اسب بخار!

ابرخودروی برقی این خودروساز آلمانی بیش از ۱,۰۰۰ اسب بخار قدرت و کمتر از ۱,۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

اشکودا تصمیم گرفته برای ورود به مجموعه گرن‌ترویسمو از یک ابرخودروی چهارچرخ محرک رونمایی کند که تنها ظرفیت یک سرنشین را دارد. ویژن گرن‌توریسمو کانسپت به‌ازای هر چرخ یک موتور الکتریکی قدرتمند دارد که روی‌هم‌رفته ۱,۰۷۳ اسب بخار قدرت و ۱,۰۱۳ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده آن قرار می‌دهند. تمام این مجموعه کمتر از ۱,۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند بدون نیاز به جعبه‌دنده، سریع‌تر از آنچه بتوانید نامش را بخوانید به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

محصول مفهومی اشکودا که ظاهرا در ابعاد واقعی تولید نخواهد شد، آخرین ابرخودروی اضافه شده به مجموعه بازی گرن‌توریسمو است. گرن‌توریسمو یک عنوان انحصاری برای کنسول بازی پلی‌استیشن به شمار می‌رود که تاکنون میزبان خودروهای ویژه خاصی بوده است که تنها برای نمایش در این بازی طراحی شده‌اند. اعتبار بالای این مجموعه بازی به شبیه‌سازی دقیق رانندگی و کیفیت بالای آن است.

اشکودا اعلام کرده که برای طراحی این ابرخودرو از مدل کلاسیک ۱۱۰۰ OHC اسپایدر الهام گرفته است؛ خودرویی که برای رقابت در مسابقات ۲۴ ساعتی لمان سال ۱۹۵۷ آماده شده بود. البته که تفاوت زیادی میان این دو خودرو وجود دارد و ویژن GT به المان‌های مدرنی چون خطوط شکسته، چراغ‌های نوآورانه و کاپوت بسیار کشیده مزین شده است. بال عقب این خودرو به دو قسمت مساوی تقسیم شده و می‌تواند نقش موثری در ترمزگیری بادی آن داشته باشد.

رینگ‌های آلیاژی اشکودا هم ظاهرا آن را خشن‌تر از مدل‌های عادی جلوه می‌دهد. هرچند بدنه بخش جلو کاملا پوشیده شده اما بخش عقب برای ایجاد گرافیک مسابقه‌ای و آینده‌نگرانه باز مانده است تا بیننده بتواند مهندسی اشکودا را با چشمان خود مشاهده کند.

سیستم کمربند ۶ اتصالی، فرمان فیبرکربنی و نمایشگر ویژه سرعت‌سنج ازجمله ویژگی‌های کابین اشکودا ویژن گرن‌توریسمو به شمار می‌روند. مدیرعامل این برند آلمانی، «کلاس زلمر» درباره این خودرو می‌گوید:

ریشه موتوراسپرت اشکودا به ۱۲۰ سال گذشته باز می‌گردد و شامل موفقیت‌های بی‌شماری می‌شود. قدم بعدی چیست؟ پیوستن به دنیای مسابقات دیجیتال با تکیه بر یک کانسپت مجازی زیبا در موفق‌ترین بازی مسابقه‌ای جهان یعنی گرن‌توریسمو.

اشکودا ویژن GT تاریخچه غنی ما را به آینده‌ای برقی رسانده و زبان طراحی جدید «مدرن سالید» را بنیان می‌گذارد. مشتریان ما کاوشگر هستند و معرفی اشکودا ویژن گرن‌توریسمو هم راهی عالی برای غنا بخشیدن به تجریه آن‌ها و جذب طرفداران بیشتر است.

مالکان بازی گرن‌توریسمو می‌توانند از طریق فروشگاه درون بازی و پرداخت مبلغ ۱ میلیون واحد پولی درون برنامه‌ای، به رانندگی این ابرخودروی برقی بپردازند. به نظر شما کدام شرکت بهترین خودروی ویژن GT را معرفی کرده است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای برچسب هابازی کانسپت گرن توریسمو هایپرکار