Loading...

اِنگلر V12؛ سریع‌ترین موتور چهار چرخ دنیا با 1200 اسب بخار قدرت

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69827
1403/02/15
7225

اِنگلر V12؛ سریع‌ترین موتور چهار چرخ دنیا با 1200 اسب بخار قدرت

اِنگلر V12؛ سریع‌ترین موتور چهار چرخ دنیا با 1200 اسب بخار قدرت

شرکت اِنگلر جدیدترین نسخه از موتور چهار چرخ خود را با پیشرانه V12 دارای قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار معرفی کرده است.


شاید اولین بار با دیدن این وسیله نقلیه فکر کنید با محصولی از لوتوس که جراحی مغز انجام داده روبرو هستید اما اِنگلر V12 بسیار عجیب‌تر از آن چیزی خواهد بود که فکر می‌کنید. در واقع شما سریع‌ترین موتور چهار چرخ دنیا را مشاهده می‌کنید که ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت دارد. باید گفت اِنگلر در سال ۲۰۱۹ نسخه ۱۰ سیلندر از این محصول را با ۸۵۰ اسب بخار قدرت رونمایی کرده بود و پارسال نیز نسخه‌ای ارتقا یافته از آن با ۲۵۰ اسب بخار قدرت بیشتر پرده‌برداری شد.

حالا نوبت به اِنگلر V12 رسیده که با قدرت خیره‌کننده خود جلب‌توجه کند. فعلاً مشخص نیست که پیشرانه این موتور چهار چرخ به چه شرکتی تعلق دارد اما با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار و وزن ۱۲۰۰ کیلوگرم، محصول موردبحث نسبت قدرت به وزن یک به یک دارد و از این نظر آرزوی بسیاری از خودروسازان به شمار می‌رود. همچنین گشتاور تولیدی پیشرانه نیز به ۱۲۰۰ نیوتون متر می‌رسد.

البته سؤالات زیادی درباره اِنگلر V12 وجود دارد. اگرچه ظاهر این محصول جدید شبیه سوپرکارهای پرقدرت است اما شرایط راندن آن هنوز مشابه موتورهای چهار چرخ خواهد بود. نکته جالب اینکه یاماها رپتور ۷۰۰R که جزو بهترین چهار چرخ‌های اسپرت دنیاست تنها حدود ۴۰ اسب بخار قدرت دارد اما مدیران اِنگلر فکر می‌کنند V12 باید سی برابر قوی‌تر باشد. البته که وجود سیستم‌های الکترونیکی مدرن در خودروها باعث می‌شود کنترل چنین قدرتی مشکل‌ساز نباشد اما پلتفرم یک موتور چهار چرخ در سرعت‌های بالا مشکلات زیادی دارد. این وسایل نقلیه توانایی عبور از پیچ مشابه موتورسیکلت‌ها را ندارند و فاقد صندلی، کمربند ایمنی و در و سایر تجهیزات خودروها هستند.

به همین خاطر اِنگلر V12 شاید از چسبندگی لازم برای عبور از پیچ برخوردار باشد اما راننده آن شاید چنین توانایی‌ای را نداشته باشد. حتی برخی وسایل نقلیه شبیه به خودروها نیز در هنگام عبور از پیچ‌ها استرس زیادی را به راننده منتقل می‌کنند و نتیجه سریع راندن با اِنگل V12 نیز مشخص خواهد بود. نکته دیگر اینکه حداکثر سرعت محصول موردبحث ما ۴۰۰ کیلومتر در ساعت اعلام شده ولی حدس می‌زنیم این رقم بیشتر تئوری باشد تا تست شده چراکه هرگز چنین چیزی را مشاهده نکرده‌ایم.

البته ما دوست داریم تست‌های واقعی اِنگلر V12 را نیز مشاهده کنیم هرچند خود این شرکت قول داده محصولی مرکب از سوپر بایک ها و سوپرکارها را تولید خواهد کرد؛ اما با تمامی این تفاسیر باید واقع‌بین بود: اِنگلر V12 وسیله‌ای برای راننده نیست چراکه نه امکان راندن پرسرعت آن در جاده‌های پر پیچ و خم وجود دارد و نه در پیست‌ها می‌توان از آن لذت برد. در حقیقت این محصول جدید بیشتر مناسب خودنمایی خواهد بود. اِنگلر اشاره‌ای به قیمت موتور چهار چرخ ۱۲۰۰ اسب بخار و زمان عرضه آن نکرده اما به برخی جزئیات همچون ترمزهای کربن سرامیک برمبو با ۶ و ۴ پیستون، گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه، رینگ‌های ۲۰ اینچی منیزیمی و مونوکوک کربن با ساب فریم‌های تیتانیوم اشاره داشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۲ رای برچسب هاجدید