Loading...

معرفی سدان جی ای سی امپو R با 265 اسب بخار، شروع قیمت یک میلیارد تومان در چین + عکس

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69861
1403/02/16
3567

معرفی سدان جی ای سی امپو R با 265 اسب بخار، شروع قیمت یک میلیارد تومان در چین + عکس

معرفی سدان جی ای سی امپو R با 265 اسب بخار، شروع قیمت یک میلیارد تومان در چین + عکس

در تاریخ 1 می، نسخه 2024 جی ای سی امپو با قیمتی بین 118,000 تا 158,000 ین (شروع از 1 میلیارد تومان) رسماً عرضه شد.

این خودرو جدید از نظر ظاهری، کابین، عملکرد و فناوری در بسیاری از زمینه ها ارتقا یافته و دو سیستم نیروی محرکه 1.5 و 2.0 لیتری توربو را ارائه می کند.

طراحی ظاهری جی ای سی امپو قبلی بسیار درخشان و دارای حس ورزشی خوبی بود. در این نسخه جدید، با تغییر رنگ جلوپنجره، چهره آن جدی تر به نظر می رسد. نسخه 1.5 لیتری توربو جی ای سی امپو R جدید نیز طراحی ظاهری قبلی را حفظ کرده و تغییر قابل ملاحظه ای نداشته است.

ابعاد بدنه خودروی جی ای سی امپو 2024 با مدل 2023 یکسان است: طول 4700 (4753) میلی متر، عرض 1850 میلی متر، ارتفاع 1432 میلی متر و فاصله بین دو محور 2736 میلی متر. این خودرو جدید نیز چرخ های قبلی را حفظ کرده با دو اندازه 225/45 ZR18 (سری میشلن PS4) و 245/35 ZR19 (سری میشلن PS5).

در میان خودروهای هم رده، چرخ های جی ای سی امپو R واقعاً پیشرو هستند. نسخه جدید به طور استاندارد با لاستیک های میشلن PS4 مجهز شده که عملکرد چسبندگی به زمین آن را در بالاترین سطح خودروهای هم رده قرار می دهد و تجربه رانندگی روزمره و سرگرمی بسیار خوبی را ارائه می کند.

از نظر کابین، جی ای سی امپو R 2024 طرح داخلی مدل قبلی را حفظ کرده که شامل فرمان سه گانه و دو صفحه نمایش است. داشبورد به صورت متقارن طراحی شده، بخش میانی دارای دسته دنده الکترونیکی، صفحه شارژر بی سیم موبایل و کلیدهای فیزیکی است که کاربری بسیار خوبی دارد.

جی ای سی امپو R

علاوه بر این، نسخه جدید جی ای سی امپو R رنگ آبی-سفید (جی ای سی امپو S) و مشکی کامل (جی ای سی امپو R-style) را برای کابین ارائه می کند. رنگ مشکی در داشبورد، صندلی ها و سایر قسمت ها از چرم بز استفاده کرده که به آن حس لوکس می بخشد.

تمام مدل های این خودرو جدید به سیستم هوشمند خودروی متصل ADiGO مجهز شده که کنترل صوتی هوشمند چندرسانه ای، ناوبری، تهویه مطبوع، سانروف و امکانات دیگر را پشتیبانی می کند. همچنین قابلیت کنترل از راه دور خودرو را دارد که از طریق اپلیکیشن می توان موتور را راه اندازی کرد، فضای داخل خودرو را پیش سرد/پیش گرم کرد، از راه دور قفل را باز کرد و موارد دیگر.

دوربین 540 درجه با پوشش کامل اطراف، اپل کارپلی، سیستم صوتی یاماها، سیستم تهویه هوا برای صندلی های جلو نیز به نسخه جدید اضافه شده که تجربه رفاه و سیستم اتصال به خودرو را در مقایسه با مدل قبلی بهبود می بخشد.

فضای داخلی جی ای سی امپو

نسخه جدید جی ای سی امپو همان سیستم های نیروی محرکه قبلی را حفظ کرده؛ مدل 2.0 تی با قدرت 195 کیلووات و گیربکس 8 سرعته خودکار؛ مدل 1.5 تی با قدرت 130 کیلووات و گیربکس 7 سرعته دوبل کلاچ خیس.

نکته قابل توجه این است که در نسخه جدید جی ای سی امپو R، به میله تعادل قائم جلو برای افزایش سفتی محوری چرخش و بهبود انتقال مرکز ثقل محور جلو و در نهایت افزایش کنترل پذیری خودرو و ... مجهز است.

جی ای سی امپو به عنوان یکی از خودروهای اسپرت با بهترین ارزش در میان برندهای داخلی، همواره مورد توجه بسیاری از جوانان قرار داشته است. در این بازسازی جدید، تمرکز بر افزایش سهولت استفاده روزانه و رفاه بوده است؛ مانند کنترل صوتی هوشمند سیستم خودرو، قابلیت کنترل از راه دور، سیستم تهویه صندلی های جلو و غیره. نکته مهم این است که با وجود ارتقای امکانات، قیمت فروش نسخه جدید جی ای سی امپو افزایش نیافته و ارزش آن بیشتر شده است.

جی ای سی امپو از زمان عرضه در سال 2021 تاکنون حدود 3 سال گذشته است. امیدواریم در آینده این خودرو از نظر سیستم نیروی محرکه نیز بهبود یابد و یک نسخه پرقدرت تر برای طرفداران خودروهای اسپرت در چین ارائه شود.