Loading...

فناوری جدیدی که از وضعیت «لنت‌ ترمز» خبر می‌دهد

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69904
1403/02/16
6986

فناوری جدیدی که از وضعیت «لنت‌ ترمز» خبر می‌دهد

فناوری جدیدی که از وضعیت «لنت‌ ترمز» خبر می‌دهد

فناوری سوئیفت‌چک درواقع یک تکنولوژی پیشرفته برای آزمایش و تست کیفیت و عملکرد سیستم‌ ترمز انواع خودرو است. این تکنولوژی با استفاده از سیستم‌های اتوماتیک و هوش مصنوعی، توانایی انجام آزمون‌های متعدد و جامع را روی سیستم‌های ترمز دارد. برای مثال، با استفاده از تکنولوژی سوئیفت‌چک می‌توان به‌صورت خودکار و با سرعت بالا، عملکرد ترمزها را ارزیابی کرده، مشکلات و نقاط ضعف را شناسایی و اصلاحات لازم را اعمال کرد. این تکنولوژی می‌تواند ایمنی و کارایی سیستم‌ ترمز انواع خودرو را به‌شکل محسوسی بهبود بخشد.

فناوری سوئیفت‌چک همچنین می‌تواند راننده را از میزان سایش لنت‌های ترمز باخبر کند. با استفاده از این فناوری پیشرفته، می‌توان به‌صورت دقیق و دوره‌ای میزان سایش لنت‌ها را اندازه‌گیری و وضعیت آن‌ها را ارزیابی کرد. یعنی این فناوری اطلاعات لازم را برای تعویض لنت‌ها در زمان مناسب، دراختیار راننده قرار می‌دهد.

همچنین این‌که از عمر مفید لنت‌ها چه میزان باقی مانده از دیگر ویژگی‌های این فناوری است و این مساله به‌خودی خود سبب ارتقای کیفیت سیستم ترمز خودرو می‌شود.

با توجه به‌آن‌چه گفته شد، عملکرد سیستم ترمز توسط این فناوری به‌دقت ارزیابی می‌شود. علاوه‌بر میزان سایش لنت‌ها، سوئیفت‌چک می‌تواند عملکرد کلی سیستم ترمز را نیز ارزیابی کرده و مشکلاتی را که ممکن است در سیستم ترمز وجود داشته باشد، شناسایی کند.

بر این اساس بندیکس این فناوری را با تولیدات با کیفیت خود ادغام کرده و نتیجه آن بالا رفتن دوام و عملکرد مجموعه ترمز خودرو است. این روتورها که با متالورژی با کیفیت بالا ساخته شده‌اند، برای طول عمر و اتلاف حرارت عالی طراحی شده‌اند.

«SwiftFit™SurfaceProtection» شامل یک پوشش مقاوم در برابر خوردگی است که عمر مفید را افزایش می‌دهد. این فناوری سبب افزایش بیشتر کیفیت محصولات بندیکس شده است.

آن‌چه سوئیفت‌چک جدید را از مدل‌های قبلی متمایز می‌کند، ویژگی ماشینکاری‌شده در سطح روتور است که از شیارهای دایره‌ای تشکیل شده است که به‌تدریج باریک شده و با فرسودگی روتور ناپدید می‌شوند.

این طراحی امکان ارزیابی سریع بصری وضعیت روتور را فراهم می‌کند. محدوده جدید روتور ترمز دیسکی بندیکس برای طیف گسترده‌ای از وسایل نقلیه، از جمله خودروهای سواری قدیمی، چهارچرخ‌محرک و مدل‌های تجاری سبک طراحی شده است. این ویژگی به‌خودی خود رونق بازار این فناوری را تضمین می‌کند.

درنهایت باید به‌این نکته توجه داشت که گسترش طیف سی‌تی جنرال بندیکس نشان‌دهنده گامی رو به‌جلو در فناوری قطعات خودرو، به‌ویژه برای بازارهای استرالیا و نیوزیلند است.