Loading...

شاهکاری جدید از شیائومی؛ هر 76 ثانیه یک سدان SU7 تولید می‌شود!

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69923
1403/02/17
4111

شاهکاری جدید از شیائومی؛ هر 76 ثانیه یک سدان SU7 تولید می‌شود!

شاهکاری جدید از شیائومی؛ هر 76 ثانیه یک سدان SU7 تولید می‌شود!

احتمالا کمپانی محبوب شیائومی را بشناسید؛ این شرکت چینی که در ساخت محصولات فناوری و لوازم خانگی فعالیت دارد، طرفداران زیادی داشته و نه تنها چینی‌ها بلکه بسیاری از افراد در سراسر جهان خواهان خریداری محصولات این کمپانی هستند.

اکنون نیز چند وقتی است که شیائومی روی ساخت و عرضه سدان جذاب SU7 کار می‌کند. حالا به لطف فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید، کمپانی موفق شده در هر 76 ثانیه یک سدان SU7 تولید کند. این کمپانی جزییاتی از پروسه تولید این خودرو ارائه کرده و حسابی طرفداران خود را شگفت‌زده کرده است.

شیائومی ادعا کرده که تنها تولیدکننده خودرو در چین است که از دو تکنولوژی آلیاژی ریخته‌گری استفاده کرده، خوب است بدانید که تسلا نیز از همین فناوری در خودروهای خود استفاده کرده است تا پروسه تولید را بهبود ببخشد. اینگونه مواد آلیاژی وزن کمی دارند که موجب افزایش برد خودروها خواهند شد.

برخی از تولیدکنندگان چینی مانند Xpeng و نیو نیز چند وقتی است که از این فناوری استفاده می‌کنند. با این روش، 72 قطعه از این سدان شیائومی که در گذشته به جوشکاری نیاز داشتند اکنون تنها در 100 ثانیه تولید می‌شوند. در حالت کلی، خودرو 17 درصد سبک‌تر شده و طول عمر پانل کف نیز افزایش می‌یابد.

یکی از انتقادهایی که از این نوع ساخت گرفته شده این است که اگر قطعه‌ای آسیب ببیند، چه مقدار هزینه خواهد داشت؟ شیائومی درباره این امر اینچنین گفت که حتی در صورت بروز حادثه‌ای نیز میزان خسارت زیاد نبوده و تنها محل برخورد کمی آسیب خواهد دید.

شیائومی با این فناوری 60 دستگاه و 433 فرآیند را توسعه بخشیده که Super Die Casting 9100T یکی از آنهاست. همچنین هوش مصنوعی نیز در اینجا نقش فعال و موثری را ایفا کرده است.

بنابراین، تعجبی ندارد که ببینیم شیائومی در هر یک ساعت، 40 خودرو تولید کند، یعنی به عبارتی هر 76 ثانیه یک خودرو ساخته می‌شود! حدودا 700 ربات در کارخانه حضور دارند، علاوه بر آن، 181 ربات متحرک روی بهبود تولید قطعات نقش دارند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

نوشته شاهکاری جدید از شیائومی؛ هر 76 ثانیه یک سدان SU7 تولید می‌شود! اولین بار در چرخان پدیدار شد.