Loading...

تست و بررسی زیکر 007 جدید؛ سریع و لوکس!

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69924
1403/02/17
4014

تست و بررسی زیکر 007 جدید؛ سریع و لوکس!

تست و بررسی زیکر 007 جدید؛ سریع و لوکس!

زیکر ۰۰۷ یکی از جدیدترین محصولات این برند چینی است که برنده طراحی رد دات ۲۰۲۴ شده و حالا ما پشت فرمان آن نشسته‌ایم تا جنبه‌های مثبت و منفی‌اش را پیدا کنیم.


با قیمت پایه ۲۹ هزار دلاری، این خودروی جدید به عنوان یک سدان لوکس و برقی کلاس B رقیب مستقیم شیائومی SU7 و تسلا مدل ۳ محسوب می‌شود؛ اما زیکر ۰۰۷ در جاده‌های شهری و بیرون شهری چین چه عملکردی خواهد داشت؟ به منظور اینکه بتوانیم این خودرو را تست کنیم باید قبلاً فرایند رزرو را انجام دهیم و پس از تائید مشخصات، زمان و مکان انجام تست اطلاع‌رسانی می‌شود.

ما جهت انجام تست درایو زیکر ۰۰۷ جدید در یک مرکز خرید بزرگ منتظر بودیم. در کشور چین برندهای تولید کننده خودروهای برقی و هیبریدی شوروم های کوچکی را در مراکز خرید بزرگ تأسیس کرده‌اند تا افراد مختلف بتوانند این خودروها را از نزدیک مشاهده کرده و با مشخصات آن‌ها آشنا شوند. خودروسازان چینی نیز از این فرصت برای تبلیغ محصولات خود استفاده می‌کنند. برندهایی همچون هواوی آیتو، لی اتو و نیو نیز شوروم های کوچکی در همین مرکز خرید دارند.

خودروی تست شده از نوع زیکر ۰۰۷ اسمارت چهار چرخ محرک بود که ۳۶ هزار دلار قیمت داشت. در اولین برخورد می‌توانید ظاهری عضلانی و اسپرت را مشاهده کنیم. در واقع ۰۰۷ تنها خودروی زیکر بدون دیلایت های مشهور این برند است اما چراغ‌های فعال خودرو می‌توانند تصاویر قابل شخصی‌سازی را روی زمین تابانده و کلمات گوناگونی را به نمایش بگذارند. زیکر برای بهبود آیرودینامیک این خودرو دستگیره‌های در عقب را حذف کرده است. استفان سیلاف طراح اسبق آئودی و بنتلی بر کار طراحی زیکر ۰۰۷ نظارت مستقیم داشته است.

با ورود به کابین خودروی موردبحث شاهد فضایی لوکس خواهید بود. درها به‌صورت الکترونیکی و با فشار دکمه‌ای روی ستون B باز می‌شوند و سریعاً هویت لوکس ۰۰۷ را به نمایش می‌گذارند. در بخش داخلی خودرو ترکیبی از چرم ناپا و جیر کار شده و صندلی راننده از تنظیمات برقی و گرم‌کن و سردکن سود می‌برد. نمایشگر مرکزی ۱۵ اینچی به همراه هدآپ دیسپلی ۳۵.۵ اینچی جزو دیگر موارد برجسته هستند. زیکر ۰۰۷ اسمارت چهار چرخ محرک راحتی سرنشینان را قربانی نکرده است. سرنشینان عقب شاهد فضای سر و زانوی زیادی خواهند بود و پشتی صندلی را می‌توان برای راحتی بیشتر تنظیم کرد. اگرچه نشستن سرراست روی صندلی عقب به خاطر نوع طراحی آن‌ها کمی ناراحت‌کننده خواهد بود اما سرنشینان قدبلندتر می‌توانند فضای مناسب خود را پیدا کنند. سانروف پانورامیک بزرگ نیز باعث ورود نور بیشتر به کابین شده و حس جادار بودن کابین را تشدید می‌کند. از نظر فضای ذخیره‌ای باید گفت زیکر ۰۰۷ دارای فضای کوچکی در جلوست که کابل‌های شارژ را در خود جای می‌دهد. صندوق‌عقب نیز عمق زیادی دارد و صندلی‌ها نیز می‌توانند تا شوند تا فضای بیشتری در اختیار مالک قرار گیرد.

ما با زیکر ۰۰۷ راهی جاده‌های بیرون شهری ژوهای شدیم. زمانی که خودرو را روشن کنید اولین نکته‌ای که متوجه می‌شوید ساکت بودن خودروست. صدای جاده بسیار کمی وارد کابین می‌شود و زمان رانندگی احساس می‌کنید نزدیک زمین قرار دارید اما درعین‌حال میدان دید خوبی وجود دارد. هدآپ دیسپلی نیز کمی بیش از حد نورانی است و کمی زمان خواهد برد تا به آن عادت کنید. خودروی موردبحث بر اساس پلتفرم SEA جیلی شکل گرفته و از بدنه آلومینیوم مگا کستینگ یکپارچه در عقب سود می‌برد. نماینده زیکر در زمان تست می‌گوید تیمی از لوتوس برای تنظیم خودرو حضور داشته و ما نیز حس می‌کنیم پشت فرمان خودرویی اروپایی نشسته‌ایم. فرمان خودرو نه تنها دقیق و مستقیم است بلکه بازخورد خوبی را به راننده منتقل می‌کند. ۰۰۷ اعتمادبه‌نفس زیادی را در راننده جهت عبور سریع از پیچ‌ها ایجاد خواهد کرد.

این سدان چینی از دو موتور برقی با خروجی‌های ۲۲۱ و ۴۱۵ اسب بخار استفاده می‌کند و توانایی ثبت صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۳.۵ ثانیه‌ای را دارد. این عملکرد در حالی ثبت می‌شود که وزن زیکر ۰۰۷ به بیش از دو تن می‌رسد. زمانی که به جاده‌ای مستقیم با سرعتی کمتر از ۳۰ کیلومتر در ساعت رسیدیم نماینده زیکر به آرامی خودرو را در حالت اسپرت قرار داد و گفت با سرعت بالاتر از ۱۳۰ کیلومتر در ساعت رانندگی نکنیم. با تخت گاز کردن خودرو سریعاً صدای جیغ سرنشینان عقب به گوش رسید. قطعاً ما از شتاب گیری ناب این خودرو لذت بردیم، چیزی که تا همین چند وقت پیش فقط در سوپر اسپرت‌های گران‌قیمتی همچون هوندا NSX و آئودی R8 پیدا می‌شد.

زیکر ۰۰۷ پرفورمنس صفر تا صد ۲.۸۴ ثانیه‌ای دارد که علت آن به بدنه‌ای سبک‌تر مربوط می‌شود. این مدل اسپرت تر با رنگ زرد خود ادای احترامی به بروس لی در فیلم بازی مرگ محسوب می‌شود. با رسیدن به پارکینگ مرکز خرید، فضای تنگی برای تست سیستم پارک خودرو وجود داشت. ما خودرو را به حال توقف کامل درآوردیم و سپس نماینده زیکر از نمایشگر لمسی برای انتخاب فضای پارک مدنظر استفاده کرد. در اولین تلاش برخی خودروها از کنار ۰۰۷ عبور کردند و سیستم پارک خودکار گیج شد اما چند ثانیه بعد خودرو در تلاش دوم با موفقیت توانست در موقعیت پارک خود قرار گیرد.

خودروی تست شده با دو باتری ۷۵ کیلووات ساعت لیتیوم آهن فسفات و ۱۰۰ کیلووات ساعت عرضه می‌شود. این دو باتری شعاع حرکتی ۶۱۶ و ۷۷۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند هرچند برای انتخاب باتری بزرگ‌تر باید ۳ هزار دلار بیشتر پرداخت کرد. البته نماینده زیکر می‌گوید افراد بیشتری باتری گران‌تر را انتخاب می‌کنند. از نظر سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده نیز کمبودی وجود ندارد و انواع لیدار، دوربین و رادار بکار گرفته شده‌اند. در خاتمه باید گفت زیکر ۰۰۷ از برندهای زیرمجموعه جیلی یک سدان لوکس با هویت خاص خود است. این خودروی چینی گزینه مناسبی برای ترددهای روزمره و مسافرت‌های طولانی خواهد بود. ۰۰۷ بسته به انتخاب راننده می‌تواند سواری راحت یا درگیر کننده‌ای داشته باشد و اگرچه استایل آن شاید باب میل همه نباشد اما جایگزینی عالی برای شیائومی SU7، تسلا مدل ۳ و بی ام و i3 محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای برچسب هاالکتریکی بررسی فنی و تخصصی جدید جیلی زیکر