Loading...

تویوتا به دنبال توسعه خودروهای هیدروژنی

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69973
1403/02/17
3772

تویوتا به دنبال توسعه خودروهای هیدروژنی

تویوتا به دنبال توسعه خودروهای هیدروژنی

این حرکت استراتژیک بر تعهد پایدار تویوتا به‌توسعه و تجاری‌سازی فناوری سلول‌های سوختی هیدروژنی تاکید می‌کند. H2HQ در کالیفرنیا بر پیشرفت کاربردهای پیل‌سوختی هیدروژنی و فناوری‌های مرتبط تمرکز خواهد کرد و نقش تویوتا را به‌عنوان پیشرو در فناوری آلایندگی صفر در سراسر آمریکای شمالی تقویت می‌کند.

H2HQ دارای امکانات به‌روز تحقیق و توسعه است؛ از جمله بزرگ‌ترین دینامومتر تویوتا و یک ایستگاه سوخت هیدروژن.

تد اوگاوا، رئیس و مدیرعامل تویوتا موتور آمریکای شمالی اظهار داشت: «تویوتا برای بیش از سه دهه فناوری الکتریکی سلول سوختی هیدروژنی را توسعه داده است و ما به‌پیشرفت این فناوری مقیاس‌پذیر و بدون آلایندگی به‌عنوان بخشی از نمونه‌کار برقی خود ادامه خواهیم داد. تغییر نام این تاسیسات به‌عنوان دفتر مرکزی هیدروژن آمریکای شمالی نشان‌دهنده پیشرو بودن ما در توسعه سلول‌های سوختی و ایجاد محصولات جدید برای کمک به‌کاهش انتشار کربن است.»

این تاسیسات در حال حاضر دارای ظرفیت‌های قابل توجهی برای پیشبرد این ابتکارات است؛ مانند یک ایستگاه جامع سوخت هیدروژن که به‌خودروهای سبک و سنگین خدمات ارائه می‌دهد. H2HQ با بزرگ‌ترین دینامومتر (1.2 مگاوات) تویوتا و پلت‌فرم‌های آزمایشی مختلف، به‌خوبی برای انجام آزمایش‌ها و توسعه کاربردهای پیل سوختی مجهز شده است.

جاش نیومن، سناتور ایالت کالیفرنیا ضمن اعلام حمایت از این استراتژی اظهار کرد: «من از این بابت خوشحالم که تویوتا با استقرار مقر هیدروژن آمریکای شمالی، بر تعهد دیرینه خود به‌کالیفرنیا استوار است. کار انجام‌شده در آن‌جا، همراه با ابتکارات هیدروژن سبز در سراسر ایالت، کالیفرنیا را به‌سمت یک اقتصاد پویا و با انرژی پاک سوق می‌دهد. این اتفاق همچنین ضمن کاهش انتشار کربن، نظارت بر محیط‌زیست را تقویت کرده و درعین حال پیشرو بودن کالیفرنیا را در این بخش تضمین می‌کند.»

علاوه‌بر کاربردهای خودرو، H2HQ همچنین کاربردهای غیرخودرویی هیدروژن مانند تولید برق ثابت را نیز بررسی خواهد کرد. پروژه‌های اخیر شامل توسعه یک ژنراتور الکتریکی پیل‌سوختی یک مگاواتی برای آزمایشگاه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر در کلرادو و یک نمونه اولیه ژنراتور ثابت است که با همکاری کوهلر طراحی شده تا برق پشتیبان اضطراری را برای یک مرکز بهداشتی در واشنگتن فراهم کند.

در یک حرکت رو به‌جلو، تویوتا قصد دارد ابتکارات آموزشی بیشتری را در قالب H2HQ معرفی و عرضه کند؛ از جمله یک مرکز آموزشی جدید برای مشتریان با هدف تعامل و اطلاع‌رسانی به مردم در مورد پتانسیل فناوری هیدروژن.

تویوتا با بیش از 65 سال حضور در آمریکای شمالی، همچنان به راه‌حل‌های نوآورانه حمل‌ونقل متعهد است. تویوتا با استخدام بیش از 63 هزار نفر در سراسر منطقه، شهرت خود را به‌عنوان یک پیشرو در توسعه خودروهای برقی، با داشتن طیف متنوعی از مدل‌ها تقویت و تثبیت کرده است.