Loading...

خودروهای چینی کارکرده با قیمت زیر 800 میلیون تومان

دسته بندی : اخبار روز کد خبر :69975
1403/02/17
3237

خودروهای چینی کارکرده با قیمت زیر 800 میلیون تومان

خودروهای چینی کارکرده با قیمت زیر 800 میلیون تومان

ازآنجایی‌که خودروهای چینی معمولاً افت قیمت زیادی در نمونه‌های دست‌دوم دارند، هم‌اکنون می‌توانید مدل‌های نسبتاً مجهز و قدرتمند زیادی را با قیمتی مناسب پیدا کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

  • ام‌وی‌ام X33 New مدل ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵
  • جک J5 اتوماتیک مدل ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶
  • جیلی امگرند مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴
  • دانگ‌فنگ H30 کراس مدل ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸
  • فاو بسترن B50F مدل ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵
  • ام‌وی‌ام ۵۵۰ مدل ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶
  • لیفان X60 مدل ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷
  • برلیانس H330 اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷
  • زوتی آریو مدل ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸

اگر راین R3 را در نظر نگیریم که اصلاً بازار بزرگی ندارد، در حال حاضر ارزان‌ترین خودروی چینی صفرکیلومتر در بازار کشورمان جک J4 است که در بازار با قیمتی در حدود ۸۵۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود. J4 اما سدانی کوچک با ظاهری نه‌چندان زیبا و تجهیزات اندک است که خیلی‌ها آن را نمی‌پسندند. با کمتر از قیمت یک جک J4 اما هم‌اکنون می‌توان خودروهای چینی کارکردهٔ زیادی پیدا کرد که گزینه‌های جذاب‌تری به نظر می‌رسند. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم با خودروهای چینی کارکرده‌ای آشنا شویم که هم‌اکنون زیر ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

همچنین بخوانید: با بودجه ۲۰۰ میلیون تومان چه خودروهایی می‌توان خرید؟

ام‌وی‌ام X33 New مدل ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵

حدود قیمت: ۶۵۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان

حدود یک دهه پیش، X33 مشهورترین شاسی‌بلند چینی بازار کشورمان محسوب می‌شد. این خودرو که اولین کراس‌اوور مدیران خودرو بود، ابتدا در سال ۱۳۸۹ با پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس دستی به بازار آمد. سپس مدیران خودرو از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵، نسخهٔ دوم این کراس‌اوور را به بازار فرستاد که در قسمت جلو فیس‌لیفت نسبتاً بزرگی را تجربه کرده بود و با نام X33 نیو عرضه شد. تغییر مهم این نسخه اما تجهیز به گیربکس اتوماتیک CVT بود که به همان موتور قبلی با ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور متصل می‌شد. X33 نیو در داخل نیز به داشبورد جدیدی مجهز شد که نمای بروزتری داشت. در حال حاضر، نمونه‌های کارکردهٔ این نسخه از X33 با گیربکس اتوماتیک و کارکرد زیر ۲۰۰ هزار کیلومتر را می‌توان با قیمتی بین ۶۵۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان پیدا کرد.

جک J5 اتوماتیک مدل ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶

حدود قیمت: ۵۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان

کرمان موتور در سال ۱۳۹۲ سدان J5 را ابتدا با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری و گیربکس دستی به بازار فرستاد. این خودرو به لطف طراحی پینین‌فارینا، یکی از زیباترین خودروهای چینی آن سال‌ها محسوب می‌شد و حتی هنوز هم ظاهر هماهنگ و چشم‌نوازی دارد. J5 در بازار محدود کم تنوع کشورمان به خودروی محبوبی تبدیل شد و کرمان موتور خیلی زود نسخهٔ اتوماتیک آن را با پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری قوی‌تر روی خط تولید برد. این نسخه ۱۴۱ اسب بخار قدرت و ۱۶۵ نیوتن متر گشتاور داشت که حتی در قیاس با خودروهای توربوشارژ چینی امروزی هم ارقام قابل‌توجهی هستند. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گرفت. هم‌اکنون نمونه‌های کارکردهٔ J5 اتوماتیک بسته به مدل و کارکرد بین ۵۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

جیلی امگرند مدل ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴

حدود قیمت: ۵۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان

یکی از معدود خودروهای چینی وارداتی به کشورمان جیلی امگرند بود. این خودرو به لطف تبلیغات گسترده و کیفیت بالاتر محصولات جیلی نسبت به دیگر خودروهای چینی، در بازار ایران مورد استقبال قرار گرفت. امگرند در دو نسخهٔ سدان و هاچ‌بک به ایران آمد که نسخهٔ سدان آن بیشتر خریدار داشت. علیرغم فروش مناسب اما امگرند تنها حدود دو سال وارد شد و به دلیل مشکلات مدیریتی شرکت واردکننده، پس از مدت کوتاهی واردات آن متوقف شد. به همین دلیل، نمونه‌های کارکردهٔ این سدان چینی علیرغم مشخصات فنی قابل‌قبول، با کمیابی قطعات مواجه هستند. امگرند به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۱۳۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو در نسخه‌های دستی و اتوماتیک CVT عرضه می‌شد.

دانگ‌فنگ H30 کراس مدل ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸

حدود قیمت: ۶۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان

این کراس هاچ‌بک چینی که روی پلت‌فرم قدیمی سیتروئن ZX ساخته شده، در اواخر سال ۱۳۹۴ روی خط تولید ایران‌خودرو رفت تا رقیبی برای ساندرو استپ‌وی باشد. مزیت مهم H30 کراس نسبت به دیگر خودروهای چینی، استفاده از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری TU5 بود که از لحاظ تعمیرات و قطعات یدکی شرایط بسیار بهتری دارد و این مزیت در نمونه‌های کارکردی اهمیتی دوچندان خواهد داشت. همچنین H30 کراس از گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک آیسین هم بهره می‌برد و به همین دلیل بود که در زمان عرضه با استقبال خریداران مواجه شد. هم‌اکنون نیز نمونه‌های کارکردهٔ H30 کراس در قیاس با دیگر خودروهای چینی هم‌رده قیمت بالاتری دارند. ایران‌خودرو قصد عرضهٔ نسخهٔ سدان این خودرو را هم داشت که البته هیچ‌گاه به نتیجه نرسید.

فاو بسترن B50F مدل ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵

حدود قیمت: ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان

گروه بهمن که با عرضهٔ سدان‌های مزدا به شهرت رسیده بود، در سال ۱۳۹۲ سدان چینی فاو بسترن B50 را روی خط تولید برد و یک سال بعد نسخهٔ فیس‌لیفت آن با نام B50F به بازار آمد که از طراحی جدید جلو، پیشرانهٔ قوی‌تر و تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتر بهره می‌برد. این خودرو بر اساس پلت‌فرم قدیمی مزدا ۶ ساخته و توسط ایتال‌دیزاین طراحی شده است و بنابراین یکی از چینی‌های کارکردهٔ قابل‌توجه محسوب می‌شود هرچند که در زمان تولید خیلی با استقبال خریداران مواجه نشد. B50F به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۱۴۲ اسب بخار قدرت و ۱۷۲ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. B50F تا سال ۱۳۹۶ تولید شد و هم‌اکنون می‌توان تا مدل ۱۳۹۵ را با قیمت زیر ۸۰۰ میلیون تومان پیدا کرد.

ام‌وی‌ام ۵۵۰ مدل ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶

حدود قیمت: ۵۵۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان

مدیران خودرو در سال ۱۳۸۹ ام‌وی‌ام ۵۳۰ را به‌عنوان اولین سدان خود روی خط تولید برد که این خودرو در سال ۱۳۹۴ با سدان جدید ۵۵۰ جایگزین شد. این خودرو اما در اصل یک فیس‌لیفت بزرگ روی ام‌وی‌ام ۵۳۰ بود که با همان قوای محرکهٔ قبلی یعنی موتور ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۳۲ اسب بخا قدرت و ۱۸۰ نیوتن متر گشتاور ارائه شد. انتقال نیروی این موتور هم توسط گیربکس‌های دستی و اتوماتیک CVT صورت می‌گرفت که البته عرضهٔ نسخهٔ اتوماتیک بسیار بیشتر بود و هم‌اکنون نمونه‌های دستی خیلی کم پیدا می‌شود. یکی از مشکلات ۵۵۰ طراحی قدیمی و کسل‌کننده است درحالی‌که خروجی پیشرانهٔ آن‌هم نسبت به حجم موتور پایین است اما در عوض استهلاک پایینی دارد و به لطف اشتراک قوای محرکه با ۵۳۰ که مدت زیادی در بازار حاضر بود، از لحاظ قطعات یدکی شرایط بهتری نسبت به دیگر چینی‌های هم‌دورهٔ خود دارد.

لیفان X60 مدل ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷

حدود قیمت: ۵۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان

پس‌ازاینکه X33 مدیران خودرو به موفقیت چشمگیری در بازار کشورمان دست پیدا کرد، رقبا هم دست‌به‌کار شدند تا سهمی از این بازار پرسود کسب کنند. یکی از این رقبا کرمان موتور بود که لیفان X60 را به بازار فرستاد. این خودرو ابتدا با گیربکس دستی در سال ۱۳۹۲ به بازار آمد و حدود سه سال بعد یعنی از اواسط سال ۱۳۹۵، کرمان موتور تولید نسخهٔ اتوماتیک آن را هم آغاز کرد. به دلیل تعداد اندک شاسی‌بلندها در بازار کشورمان در آن سال‌ها، X60 با استقبال مناسبی مواجه و تا سال ۱۳۹۷ تولید شد. این کراس‌اوور چینی به یک پیشرانهٔ ۱.۸ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۱۶۸ نیوتن متر گشتاور دارد و در نسخهٔ اتوماتیک به یک گیربکس CVT متصل می‌شود. نمونه‌های کارکردهٔ X60 هم‌اکنون بسته به مدل، میزان کارکرد و نوع گیربکس بین ۵۵۰ تا بیش از ۸۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

برلیانس H330 اتوماتیک مدل ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷

حدود قیمت: ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان

سایپا از اواسط دههٔ ۹۰ شمسی مونتاژ دو مدل سری H200 و H300 برلیانس را در نسخه‌های دستی و اتوماتیک آغاز کرد و توانست نظر خریداران زیادی را جلب کند. دراین‌بین، مدلی که بیشتر موردتوجه قرار گرفت، سری H300 و خصوصاً نسخهٔ سدان آن با نام H330 بود. تولید این خودرو از اسفند ۱۳۹۳ آغاز شد و اولین نمونه‌های آن با مدل ۱۳۹۴ به خریداران تحویل داده شد. H330 ابتدا با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری مشترک با سری H200 عرضه می‌شد اما از اسفند ۱۳۹۶ سایپا آن را به پیشرانهٔ قوی‌تر ۱.۶۵ لیتری با ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن متر گشتاور مجهز کرد. در این نسخه گیربکس اتوماتیک هم بهبود یافت. در حال حاضر، آخرین نمونه‌های H330 مدل ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با گیربکس اتوماتیک از ۹۰۰ میلیون تومان تا بیش از یک میلیارد تومان قیمت دارند اما نمونه‌های دستی مدل پایین‌تر حتی با قیمت زیر ۶۰۰ میلیون تومان هم پیدا می‌شود.

زوتی آریو مدل ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸

حدود قیمت: ۵۵۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان

این خودرو درواقع زوتی Z300 نام دارد که در طراحی بیرونی کپی کاملی از تویوتا آلیون است و اولین بار در نمایشگاه پکن ۲۰۱۲ رونمایی شد. سایپا ابتدا این خودرو را به‌صورت وارداتی در مدل ۲۰۱۴ به ایران آورد و از سال ۱۳۹۴ مونتاژ آن را ابتدا با نام S300 و سپس آریو آغاز کرد. بااین‌حال، آریو آن‌طور که سایپا انتظار داشت موردتوجه قرار نگرفت و هرچند تا سال ۱۳۹۸ روی خط تولید ماند اما هیچ‌گاه بازار پررونقی نداشت. هم‌اکنون نیز نمونه‌های کارکردهٔ آریو بازار ضعیفی دارند ولی به لطف قیمت مناسب، می‌تواند گزینهٔ قابل‌توجهی باشد. این سدان چینی که در اختیار ناوگان تاکسیرانی هم قرار گرفت، به یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر مجهز است که ۱۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۱ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی خود را به یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک تحویل می‌دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵ از مجموع ۱ رای برچسب هاراهنمای خرید